logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Craig & Parsons inwestuje w cyfrową maszynę etykietową Digital Pro 3

  PR 14.01.2022, przeczytano 234 razy
ilustracjastrzałka

Drukarnia etykietowa Craig & Parsons z Folkestown (Wielka Brytania) podjęła niedawno decyzję o zakupie drugiej cyfrowej maszyny drukującej z oferty Mark Andy – Digital Pro 3. To m.in. efekt dynamicznego wzrostu i rekordowych wyników, jakie firma odnotowała w ubiegłym roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/craig-and-parsons-inwestuje-w-cyfrowa-maszyne-etykietowa-digital-pro-3,394385,artykul.html

Craig & Parsons to rodzinne przedsiębiorstwo założone w 1945 roku a obecnie prowadzone przez trzecie pokolenie właścicieli. Firma jest od początku związana z miastem Folkestone (w hrabstwie Kent), budując przez dziesięciolecia odnoszący wymierne sukcesy rynkowe biznes poligraficzny. Drukarnia specjalizuje się w niskonakładowych zleceniach, a na jej park sprzętowy składają się liczne maszyny fleksograficzne. Obsługuje wiele znanych marek, także za sprawą wypracowanych latami kontaktów biznesowych.

Jak zapewnia Nikki Gordon – jej współwłaścicielka, to wdrożenie pierwszej maszyny cyfrowej – Mark Andy Digital One – w 2017 roku dało firmie nowy impuls do rozwoju i wzniosło ją na nowy poziom:

- Od zawsze byliśmy dumni z jakości oferowanych produktów i obsługi zapewnianej klientom – od etapu projektowania etykiety na dostawie finalnego produktu skończywszy. Uwzględniając wymagania współczesnego, bardzo konkurencyjnego rynku, oznacza to konieczność nieustannego inwestowania w najnowsze rozwiązania technologiczne.

Po przejęciu w 2015 roku innej drukarni etykietowej, firma Craig & Parsons rozpoczęła poszukiwanie maszyny cyfrowej, która zapewniłaby odpowiednio wysoką jakość drukowania i elastyczność w kontekście realizowanych nakładów. Takową w oczach właścicieli drukarni okazała się Mark Andy Digital One – bazujące na technice suchego toneru rozwiązanie, pracujące w trybie CMYK i wyposażone dodatkowo w zespół fleksograficzny oraz moduł do uszlachetniania inline.

- Fakt, że w maszynie można aplikować dodatkową biel bądź toner, jak też nanosić folię (w technologii „na zimno”) czy laminować etykiety, a następnie poddawać je wykrawaniu inline, spowodował, że uznaliśmy propozycję Mark Andy za idealną wobec portfolio prac wykonywanych dla naszych klientów. Co istotne, w kontekście procesów wykończeniowych mogliśmy użyć oprzyrządowania z posiadanej maszyny fleksograficznej Mark Andy – mówi Nikki Gordon.

Po blisko czterech latach eksploatacji w urządzeniu Digital One zadrukowano 1,2 mln metrów bieżących materiału, a maszyna – jak zapewniają właściciele Craig & Parsons – sprawuje się bardzo dobrze. Wobec powyższego na początku 2021 roku podjęli oni decyzję o inwestycji w kolejne rozwiązanie Mark Andy, również bazujące na technice tonerowej. Główną przesłanką do jego zakupu była chęć zwiększenia potencjału drukarni w zakresie etykiet realizowanych w technologii cyfrowej. Drugiej generacji maszyna – Digital Pro 3 – to rozbudowana wersja modelu Digital One, oferująca wyższą prędkość i potencjał produkcyjny. Jednak – w ocenie właścicieli Craig & Parsons – spełnia ona również kluczowe parametry, jakie przyczyniły się do zakończonego sukcesem wdrożenia pierwszej z maszyn Mark Andy w ich drukarni.

Phil Baldwin, Sales Manager Mark Andy odpowiedzialny m.in. za region Wielkiej Brytanii, mówi:

- Digital Pro drukuje z prędkością 23 m/min. i rozdzielczością 1200 dpi. Jest wyposażona w prosty w obsłudze RIP, który umożliwia drukowanie z plików PDF, a cały proces uruchamia się zwykłym dotknięciem odpowiedniego przycisku. Maszyna obsługuje szerokie spektrum podłoży i nie wymaga ich wcześniejszego przygotowania (np. za pomocą primera), co przekłada się na oszczędności czasowe i finansowe. Co istotne, nie są w jej przypadku konieczne również szczególne warunki w pomieszczeniu, w którym jest instalowana.

W zależności od konfiguracji, maszyna Digital One może pracować z wykorzystaniem jednofazowego źródła prądu. Jednak w przypadku Craig & Parsons konieczna była wersja trójfazowa z uwagi na zastosowany w maszynie, nowy semirotacyjny moduł wykrawania.

- Tak czy inaczej, nie ma tu mowy i rozliczaniu maszyny z uwzględnieniem liczby wykonanych odbitek, więc jest to niezwykle ekonomiczne w eksploatacji rozwiązanie – dodaje Phil Baldwin.

- Nowa maszyna jest wyposażona w funkcję pre-registra, która pozwala nam produkować etykiety typu peel-off, jak też stosować wstępnie zadrukowane rolki z podłożem z myślą o personalizacji. Możemy tu również aplikować niezbędne kody kreskowe, co jest szczególnie przydatne przy produkcji dużych ilości opakowań na testy covidowe, na które zapotrzebowanie wciąż jest wysokie – dodaje Nikki Gordon. Obecnie na park sprzętowy drukarni składa się sześć maszyn fleksograficznych i dwie linie Mark Andy do druku cyfrowego. Jak ocenia współwłaścicielka Craig & Parsons, te ostatnie generują ok. 20% realizowanych w skali roku przychodów ze sprzedaży.

Nikki Gordon określa obie użytkowane przez firmę maszyny – Digital One i Digital Pro – mianem „idealnych rozwiązań w kontekście zleceń, jakie wykonują”. Jak dodaje, obie są też niezwykle proste w obsłudze. Dzięki temu za ich pracę odpowiada w sumie dwóch operatorów, trzecia osoba zajmuje się procesami prepress. Obecnie większość zleceń realizowanych przez Craig & Parsons uwzględnia biel podkładową, w ślad za którą realizowany jest druk w trybie CMYK; po nim zaś aplikowana jest folia w trybie cold stamping. Jedynym etapem, który nie jest realizowany w trybie online, jest cięcie wzdłużne.

- Nasze ceny ustalamy w oparciu o typowy, średni nakład wynoszący 500 metrów bieżących podłoża, ale niektóre prace – także te wymagające personalizacji – osiągają wielkość 8 tys. metrów, a nawet więcej – dodaje Nikki Gordon.

Zdaniem Mark Andy, z uwagi na spadające nakłady i jednocześnie rosnącą liczbę prac wymagających aplikowania jednostek magazynowych (SKU), działalność drukarń etykietowych musi cechować większa niż dotychczas elastyczność. W przypadku Craig & Parsons zapewnia ją właściwie skonfigurowany park maszynowy, obejmujący rozwiązania bazujące zarówno na technologii konwencjonalnej (fleksograficznej), jak i cyfrowej. To – jak zapewnia kierownictwo firmy – pozwala sprawnie obsługiwać coraz szersze grono mniejszych przedsiębiorstw handlowych czy specjalizujących się w produkcji rzemieślniczej.  Od roku 2019 drukarnia posiada certyfikaty BRC 6 i AA, co – zdaniem właścicieli Craig & Parsons – stanowi dodatkowy argument za podjęciem z nią współpracy i pozwala patrzeć z optymizmem w przyszłość. Firma jest ich zdaniem właściwie przygotowana do kolejnych, planowanych kroków: wdrożenia etykietowej maszyny arkuszowej, rozbudowę istniejącego parku wąskowstęgowych urządzeń fleksograficznych oraz stworzenia nowej przestrzeni magazynowej.

- Obecnie zatrudniamy 27 osób, z których 5 dołączyło do naszego zespołu w 2021 roku. Miniony rok przyniósł na przychody ze sprzedaży rzędu 3,5 mln funtów. Oznacza to 40% wzrost rok do roku. Co istotne, udało się go zrealizować z wykorzystaniem tylko jednej zmiany – podkreśla Nikki Gordon.

Obserwując niemal codzienne zapytania o proekologiczne rozwiązania etykietowe, współwłaścicielka Craig & Parsons jest świadoma zmian w tym obszarze, jakie mają miejsce na rynku:

- Klientom oczekującym tego typu rozwiązań możemy zaoferować odpowiednie podłoża biodegradowalne i kompostowalne, jednak ich obecne uwarunkowania cenowe nie sprzyjają masowemu wdrożeniu tego typu substratów. Nie jest to dylemat prosty do rozwiązania, ale z pewnością trend ten będzie się zwiększał – podsumowuje Nikki Gordon.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Stora Enso inwestuje 23 mln euro w produkcję papierów opakowaniowych w zakładach Varkaus
Stora Enso przeznaczy 23 mln euro na zwiększenie elastyczności i potencjału zakładów w Varkaus (Finlandia), wytwarzających papiery do produkcji tektury falistej. Inwestycja pozwoli jednocześnie w większym niż dotychczas stopniu wykorzystywać przez tę fabrykę włókna pochodzące z recyklingu. Koncern poinformował, że prace przygotowawcze do wdrożenia projektu...
„W grupie siła” – API Folie Polska podsumowuje rok 2021
Nowi klienci, nowe rynki, zwiększona sprzedaż, kolejne inwestycje sprzętowe, aktywny udział w wydarzeniach branżowych – to najkrótsze podsumowanie minionego roku w firmie API Folie Polska. Przyniósł on szereg zmian także w grupie Aldus, będącej właścicielem API Foilmakers od marca 2020 roku. Jej portfolio zostało rozszerzone o Paragon Inks – szkockiego...
Z-Milosci.pl – rozwój i nowe rynki z maszynami Duplo
Firma B2Wed, właściciel sklepu internetowego z-Milosci.pl, po raz czwarty już zdecydowała się na zakup maszyny z oferty Duplo. Tym razem był to Docucutter DC-646iPro z modułami opcjonalnymi do perforacji całościowej wzdłużnej i poprzecznej oraz dodatkowym modułem noży krążkowych wzdłużnych. To kolejne urządzenie, dzięki któremu firma nie tylko w znacznym stopniu...
Canon Polska: 2021 rok w poligrafii pod znakiem cyfryzacji
Pandemia, zmiana realiów pracy, a także nagłe problemy z łańcuchami dostaw – to część problemów, z którymi musieli się zmierzyć przedsiębiorcy w 2021 roku. Jak z wyzwaniami poradził sobie Canon? Naszym najważniejszym zadaniem pozostaje odpowiadanie na wyzwania i potrzeby klientów, niezależnie od zewnętrznych trudności – komentują...
Ricoh Pro VC20000 i Pro V20000 w rosyjskiej drukarni T 8
T 8, największa rosyjska drukarnia cyfrowa oferująca druk książek na życzenie, zainwestowała w atramentowe systemy produkcyjne na papier ciągły Ricoh. Firma zmodernizowała swój park maszynowy i wzbogaciła go o Ricoh Pro VC20000 oraz ProV20000.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764