logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarnia Graffiti kolejnym użytkownikiem rozwiązań Hunkeler

  PR 27.05.2024, przeczytano 374 razy
ilustracjastrzałka
Dawid Kubica - dyrektor techniczny drukarni Graffiti przy linii roll-to-stack marki Hunkeler

Firma Graffiti z Jaworzna od ponad 15 lat specjalizuje się w zadrukowywaniu płyt czołowych i paneli kontrolnych do sprzętu RTV/AGD w technice sitodruku. Z początkiem br. została tu uruchomiona wysokonakładowa produkcja instrukcji obsługi i innych materiałów komercyjnych w technologii zwojowego druku cyfrowego. Integralną część wdrożonych w związku z tym rozwiązań stanowią maszyny Hunkeler do wstępnego przygotowania i obróbki. W trybie inline ze zwojową maszyną inkjetową pracuje tu linia roll-to-roll Gen8 (składająca się z urządzeń do odwijania i nawijania), natomiast z działającą offline zszywarką zintegrowane zostało urządzenie typu roll-to-stack Gen8 (umożliwiające produkcję stosów arkuszy gotowych do oprawy). Wszystkie maszyny Hunkeler zostały zakontraktowane i dostarczone przez firmę Docufield, wyłącznego dystrybutora tej szwajcarskiej marki w naszym kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarnia-graffiti-kolejnym-uzytkownikiem-rozwiazan-hunkeler,404393,artykul.html

Graffiti to firma założona w 2001 roku jako drukarnia dziełowa, bazująca wówczas na technice offsetowej i cyfrowej. Z czasem pojawił się tu sitodruk, który od 2013 roku pozostawał techniką dominującą. W nowo wybudowanych halach produkcyjnych ruszyła wówczas produkcja różnego rodzaju asortymentu, m.in. elementów sprzętu AGD/RTV (w ty wspomnianych wcześniej płyt czołowych i paneli bocznych) i wyposażanie wnętrz dla branży motoryzacyjnej. Odbiorcy z tych rynków do dziś stanowią trzon firm współpracujących z Graffiti. Od pewnego czasu wchodzi ona w skład Grupy Etisoft, wraz z drukarnią etykietową Etisoft, której strategiczni odbiorcy reprezentują te same rynki.

Ponieważ integralną częścią oferty klientów całej grupy są m.in. instrukcje obsługi, dołączane z jednej strony do sprzętu RTV/AGD, z drugiej – do samochodów, siłą rzeczy mieliśmy coraz więcej zleceń i zapytań o tego rodzaju produkcję – mówi Dawid Kubica, dyrektor techniczny drukarni Graffiti. – Skala zapotrzebowania zaczęła być na tyle duża, że w ubiegłym roku zdecydowaliśmy się na zakontraktowanie pełnej, wysokowydajnej linii do produkcji instrukcji obsługi i innych druków w oprawie klejonej bądź szytej, niezbędnych naszym klientom. Tym samym zwiększając możliwości produkcji książkowych instrukcji obsługi, wróciliśmy do korzeni, ale o zupełnie innym wydźwięku i funkcjach”.

Po przeanalizowaniu ofert rynkowych wybór kierownictwa Graffiti padł na wysokowydajną maszynę zwojową bazującą na technice inkjet jednego z wiodących dostawców tego typu asortymentu. „Jest oczywistym, że tego typu maszyna wymaga równie wydajnych urządzeń do wstępnego przygotowania i końcowego przetwarzania wstęgi papieru – kontynuuje Dawid Kubica. – W tym kontekście szukaliśmy polskiego integratora, który zapewni pełne wsparcie posprzedażowe wraz z dostępem do lokalnego, polskojęzycznego serwisu przyjaznego dla operatorów maszyn. Takim okazała się firma Docufield, reprezentująca na polski rynku markę Hunkeler”.

W efekcie wraz ze zwojową maszyną inkjetową w 1. kwartale br. rozpoczęły tu pracę rozwiązania Hunkeler z serii Generation 8 (Gen8). Pierwsze z nich to wysokowydajna linia roll-to-roll, zintegrowana w trybie inline ze wspomnianą wcześniej zwojową maszyną inkjetową. Składa się ona z urządzeń do odwijania wstęgi i jej nawijania – po zadrukowaniu. „Warto podkreślić, że prędkość naszych urządzeń nie odbiega od tej oferowanej przez maszynę drukującą. Co więcej, w przyszłości prędkość modułów można zwiększyć nawet do nawet 260 m/min, co znacząco wpływa na wydajność pracy i tempo realizowanych zleceń” – mówi Michał Okurowski, dyrektor zarządzający Docufield. – Jednocześnie, z myślą o zamiennym zastosowaniu oprawy klejonej lub szytej, firma Docufield zainstalowała tu maszynę Hunkeler Gen8 typu roll-to-stack. „Dzięki temu drukarnia Graffiti, w zależności od rodzaju realizowanej produkcji, jej formatu, oprawy, nakładu, kieruje zadrukowaną wstęgę od odpowiedniego etapu końcowej produkcji. w przypadku oprawy szytej w trybie inline, przy oprawe klejonej - nearline. Mamy tu więc do czynienia z pierwszą tego typu w Polsce, wyjątkową i niezwykle elastyczną konfiguracją sprzętową” – dodaje Michał Okurowski.

Wdrożenie całej linii bazującej na zwojowym druku cyfrowym znacznie usprawniło proces realizowania zleceń o charakterze komercyjnym, dotychczas wykonywanych w technice druku offsetowego – mówi Dawid Kubica. Za sprawą wysokiej wydajności i prędkości całej linii, sięgającej 150 m/min. Inkjet mniej nas ogranicza, jest też efektywny kosztowo, gdyż cena wydruku jednostkowego jest tu taka sama niezależnie od nakładu. Technologia cyfrowa okazała się zatem strzałem w dziesiątkę, także z ekonomicznego punktu widzenia. Generujemy przy tym mniej odpadów, na co zwracają uwagę coraz częściej nasi kontrahenci, poszukujący partnerów działających zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju, także z branży poligraficznej”.

Dorota Szymańska, kierująca marketingiem w drukarni Etisoft potwierdza: „Produkcja realizowana w drukarni w Jaworznie w naturalny sposób oferowana także przez nas – obsługujemy bowiem tych samych klientów, przy tym Etisoft realizuje dla nich etykiety. I rzeczywiście coraz więcej z nich zwraca uwagę na aspekty środowiskowe. Te zaś – dzięki wdrożeniu technologii cyfrowej – stały się łatwiejsze do opanowania”.

Graffiti ma za sobą pierwszy pełny kwartał pracy na nowej linii do druku cyfrowego. Jak zapewnia Dawid Kubica, dotychczasowe doświadczenia zarówno z dostawcą maszyny, jak też w kontekście pracy z rozwiązaniami marki Hunkeler, są pozytywne: „Marka Hunkeler jest znana w branży druku zwojowego jako synonim wysokiej jakości i niezawodności. Pierwsze miesiące pracy z maszynami tego producenta tylko to potwierdzają. Zarówno na etapie przed- jak i posprzedażowym, jak też w kontekście wdrożenia maszyn i szkolenia załogi, możemy mówić w samych superlatywach o firmie Docufield. Współpraca przebiegała i przebiega nadal bez żadnych zastrzeżeń. Przed zakupem mogliśmy liczyć na pełne wsparcie w zakresie prezentacji maszyn oraz informacji o nich. Natomiast teraz, gdy maszyny są w codziennym użytku, stale możemy liczyć na wsparcie techniczne ze strony dostawcy”.

Dużym atutem firmy Graffiti, także w kontekście niedawnego wdrożenia, było posiadanie wysoko wykwalifikowanej załogi. Mateusz Skowron, specjalista ds. marketingu mówi: „Przed uruchomieniem linii nie musieliśmy szukać specjalistów na zewnątrz, w tej chwili wszystkie nowo uruchomione urządzenia są obsługiwane przez osoby przez wiele lat związane z naszą drukarnią. Część z nich pracowała już przy produkcji instrukcji obsługi, tyle że teraz robią to przy użyciu innej, ale bardzo intuicyjnej w obsłudze technologii cyfrowej. Nasi operatorzy chwalą sobie pracę zarówno z maszyną drukującą, jak też z urządzeniami peryferyjnymi marki Hunkeler. Z korzyścią dla naszych klientów, którzy otrzymują zamówione produkty znacznie szybciej niż dotychczas”.

Michał Okurowski podsumowuje: „Cieszymy się, że zarówno wdrożenie naszych maszyn, jak też ich integracja w ramach produkcji realizowanej przez całą Grupę Etisoft przebiegły bardzo sprawnie i że tuż po szkoleniu produkcja instrukcji obsługi ruszyła tu pełną parą. Asortyment realizowany w Graffiti pokazuje, jak elastyczna i wszechstronna jest nasza oferta. Korzystają na niej bowiem zarówno drukarnie dziełowe, ale też – jak w przypadku Graffiti – specjalizujące się w innym asortymencie wymagającym wysokowydajnego druku cyfrowego i towarzyszącej mu obróbki wstęgi. W efekcie cała produkcja przebiega w sposób bardziej wydajny, proekologiczny i – co kluczowe z punktu widzenia odbiorców – szybszy niż dotychczas”.

Źródło: Docufield

www.docufield.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

drupa 2024: Konica Minolta świętuje ponad 200 sprzedanych maszyn
Olbrzymie zainteresowanie branży, silne partnerstwa biznesowe z klientami oraz prestiżowa nagroda – to wszystko przyczyniło się do sukcesu lidera transformacji cyfrowej Konica Minolta na targach drupa 2024.
Koenig & Bauer/Royalpack - wywiad
Drukarnia Royalpack ze Słonego k. Zielonej Góry od wielu lat specjalizuje się w produkcji opakowań z tektury falistej, wytwarza też sam surowiec. W ubiegłym roku, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynkowe i liczne zapytania – także ze strony obecnych klientów – zainicjowała nowy, strategiczny ruch w swojej działalności: uruchomienie produkcji opakowań jednostkowych z tektury...
Prima Tapes & Labels z maszyną fleksograficzną Mark Andy Evolution
Brytyjska drukarnia Prima, zainstalowała niedawno nową maszynę fleksograficzną Mark Andy Evolution Series E5 o szerokości wstęgi 340 mm. Firma specjalizuje się w drukowaniu i przetwarzaniu etykiet, a ww. maszyna została zainstalowana w jej zakładzie w Oprington k. Londynu. Wyposażona w sześć zespołów drukujących w technice flekso UV, zwiększyła znacząco jej potencjał...
Dwie nagrody EDP Award 2024 dla rozwiązań Agfa
Rozwiązania inkjetowe firmy Agfa po raz kolejny znalazły uznanie w oczach jurorów prestiżowego konkursu EDP Awards. W jego tegorocznej edycji zostały nagrodzone m.in. dwie nowe maszyny, wprowadzone niedawno do oferty tego producenta. Anapurna Ciervo H3200 zdobyła nagrodę w kategorii rozwiązań płaskich/hybrydowych o prędkości do 150 m2/h. Z kolei maszyna SpeedSet Orca 1060...
Marimekko i Stora Enso stworzą odnawialne opakowania prezentowe
Marimekko to fińska firma produkująca według własnego wzornictwa odzież i artykuły gospodarstwa domowego. W ostatnim czasie jej przedstawiciele zwrócili się do Stora Enso z propozycją współpracy przy tworzeniu nowych, skalowalnych i odzyskiwanych opakowań dedykowanych różnym produktom z jej oferty. Powstałe w efekcie innowacyjne i stylowe opakowania pudełkowe,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764