logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarnia Solidbox z maszyną KBA Rapida 164-5+L ALV2

  PR 29.03.2021, przeczytano 405 razy
ilustracjastrzałka
Przy nowej maszynie Rapida 164 stoją od lewej Jan Korenc - prezes Koenig & Bauer (CEE), Dariusz Gołba i Adam Gołba - współwłaściciele drukarni Solidbox oraz Adam Ślażyński - regionalny szef sprzedaży Koenig & Bauer (CEE) Fot. Koenig & Bauer (CEE)

Drukarnia opakowań Solidbox z Wieprza k. Andrychowa to przykład firmy poligraficznej, która nawet w niesprzyjającej sytuacji rynkowej spowodowanej pandemią osiągnęła na przestrzeni ostatniego roku znaczące sukcesy rynkowe. Obsługując głównie klientów z branży spożywczej w zakresie systemów POS i opakowań kartonowych, znacząco zwiększyła wolumen zamówień, co przełożyło się na wzrost zatrudnienia o niemal 100%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarnia-solidbox-z-maszyna-kba-rapida-164-5%2Bl-alv2,390835,artykul.html

Od opakowań litych do pełnokolorowych, uszlachetnionych systemów POS

Początki firmy sięgają 1991 roku, kiedy to jej obecny współwłaściciel – Adam Gołba założył firmę zajmującą się produkcją opakowań, najpierw szarych, zaś z czasem – zadrukowywanych na jednej z pierwszych w Małopolsce maszyn w formacie B0. Była nią pochodząca z drugiej ręki Planeta, która – jak się okazało po latach – była pierwszym z kilku rozwiązań marki Koenig & Bauer w tej firmie. Kolejne lata przyniosły zmiany własnościowe, ale też wydarzenie tragiczne w historii drukarni – w roku 2005 powódź zniszczyła ją niemal doszczętnie, a także znajdujący się w niej sprzęt.

- Niebawem jednak udało nam się stanąć na nogi – mówi Dariusz Gołba (syn założyciela), który w roku 2007 dołączył do ojca i dziś wspólnie z nim prowadzi rodzinną firmę. – Przenieśliśmy się do nowej lokalizacji, w Andrychowie. Rozbudowaliśmy halę, w drukarni pojawiły się nowe urządzenia, w tym kolejna – także używana Planeta w formacie B0, którą w 2013 roku zastąpiliśmy modelem Rapida 142. Zresztą rok 2013 był dla nas przełomowy: firma przeszła rebranding, a naszym głównym obszarem zainteresowania – obok opakowań kaszerowanych – stały się systemy POS, głównie stendy, displeje i ekspozytory. Stanowią one podstawę naszego asortymentu do dzisiaj. To właśnie zlecenia z segmentu POS realizowane zarówno dla odbiorców bezpośrednich (głównie z branży spożywczej) jak i dla agencji reklamowych, decydują o naszym potencjale i są motorem napędowym wzrostów.

Dynamiczny rozwój firmy spowodował potrzebę budowy nowej, większej hali wraz z rozbudowanym zapleczem socjalnym. W krótkim czasie zakupiono działki w Wieprzu k. Andrychowa. Wybudowano tam nowoczesne obiekty i zainstalowano całą infrastrukturę potrzebną do produkcji opakowań. Firma przeniosła produkcję do nowej siedziby w połowie 2020 roku.  

Maszyna Rapida 164 częścią innowacyjnego projektu

Z uwagi na rosnącą liczbę zamówień właściciele drukarni Solidbox już przed kilkoma  laty rozważali zakup nowej maszyny drukującej w formacie B0+. Poza maszyną drukującą potrzebne też były nowe urządzenia do sztancowania, kaszerowania, składarko-sklejarka i system CTP.

- Zakup nowych maszyn stwarzał większe możliwości rozwoju – mówi Dariusz Gołba. – Uzyskaliśmy patent na nowy, innowacyjny system kaszerowania opakowań. Patent ten uzyskał akceptację PARP i otrzymaliśmy dotację. Środki z niej pozyskane pozwoliły na zakup w  2020 roku wszystkich nowych maszyn potrzebnych do produkcji w formacie B0+. Stanowiły one część projektu unijnego (o sygnaturze POIR.03.02.01-12-0003/19-00), związanego z wdrożeniem innowacyjnego procesu technologicznego polegającego na zastosowaniu nowego sposobu produkcji opakowań i materiałów POS.

- Inwestycje w kompleksowy park maszynowy są naturalnym następstwem naszego rozwoju i oczekiwań rosnącej grupy klientów względem wyższej wydajności i coraz krótszych terminów dostaw – kontynuuje Dariusz Gołba. – Jeżeli chodzi o drugi z wymienionych czynników to możemy się tu pochwalić bardzo dużą elastycznością. Na zapytania klientów reagujemy szybko dostarczając prototyp produktu w bardzo krótkim czasie. Tę sprawność działania bardzo sobie cenią nasi stali zleceniodawcy, którzy polecają nas kolejnym. Ten swoisty „marketing szeptany” jest dla nas jednym ze źródeł pozyskiwania klientów.

Z uwagi na realizację nowego projektu unijnego, którego celem było rozszerzenie oferty Solidbox o innowacyjne rozwiązania technologiczne, rozpisany został przetarg m.in. na nową maszynę w formacie B0+, uwzględniającą szereg parametrów koniecznych dla powodzenia całego przedsięwzięcia. Jak podkreśla Adam Gołba, jednym z kluczowych był większy format niż ten oferowany przez model Rapida 142, dotychczas wykorzystywany przez drukarnię:

- Zależało nam na możliwości wykonywania stendów czy displejów z jednego arkusza, bez konieczności ich klejenia – co w wielu wypadkach dotychczas było normą. Wiele projektów jakie realizujemy, wymaga formatu 1600 x 1200 mm, więc maszyna B0+ (gdzie maksymalny format arkusza to 1640 x 1205 mm) stała się koniecznością dla sprawnego ich wykonania. Zależało nam również na wyższej prędkości maszyny oraz jej wyposażeniu w różne opcje automatyzujące pracę. Oceniamy, że dzięki nowym inwestycjom nasza wydajność wzrosła o ok. 50-60%.

Koenig & Bauer po raz czwarty

Warunki przetargowe w największym stopniu spełniła oferta złożona przez Koenig & Bauer (CEE), uwzględniająca model Rapida 164-5+L ALV2. Maszyna jest dostosowana do zadrukowywania podłoży kartonowych o grubości maksymalnej 1,2 mm i uszlachetniania ich lakierem UV. W skład jej wyposażenia wchodzą m.in.: system bez marki bocznej SIS, w pełni zautomatyzowany system zmiany form drukowych, system SRW do mycia wałków podczas drukowania oraz energooszczędne systemy suszenia VariDryBlue. O jakość i sprawność produkcji dba rozbudowana technika kontrolno-pomiarowa w postaci systemów Ergotronic ColorControl i Qualitronic CC z protokołowaniem QualityPass i inspekcją arkuszy. Dariusz Gołba podkreśla, że inwestycja w nowy model oznacza dla drukarni przeskok nie tylko pod względem obsługiwanego formatu, ale też wspomnianych rozwiązań software’owych:

- Siłą rzeczy potrzebowaliśmy nieco czasu, by poznać wszystkie nowe funkcje, ale tu bardzo pomocni byli technicy serwisowi ze strony dostawcy. Zresztą na przestrzeni minionych lat bardzo pozytywnie oceniamy współpracę z regionalnym oddziałem tej firmy, z którym mamy kontakt od 2013 roku. Tym bardziej cieszymy się, że to właśnie jej oferta zwyciężyła w rozpisanym przez nas przetargu.

Adam Ślażyński, regionalny szef sprzedaży Koenig & Bauer (CEE), dodaje:

- Wielkoformatowa Rapida 164 to już nasze kolejne rozwiązanie, zakupione przez firmę Solidbox. Cieszymy się, że udało nam się spełnić wszystkie warunki przetargu i że nasze rozwiązanie stało się częścią bardzo interesującego, innowacyjnego projektu realizowanego przez ten zakład poligraficzny.

Dariusz Gołba przyznaje, że zwiększony potencjał produkcyjny Solidbox to z jednej strony – sprawniejsza i stabilniejsza obsługa dotychczasowych klientów, z drugiej zaś – konieczność poszukiwania nowych zleceń, które pomogą „nakarmić” nowoczesny park sprzętowy firmy:

- M.in. za sprawą maszyny Rapida 164 mamy się czym pochwalić podczas rozmów biznesowych. Poza nowoczesnymi urządzeniami stale pracujemy też nad nowymi projektami i innowacyjnymi rozwiązaniami w obszarze POS.

Jednym z nich był np. kartonowy model samochodu, odzwierciedlający oryginał w skali niemal 1:1.

- To tylko przykład naszych możliwości, którymi staramy się inspirować klientów – zarówno bezpośrednich jak i współpracujące z nami agencje reklamowe. Zapraszamy zatem do kontaktu i do zapoznania się z naszą ofertą, także za pośrednictwem nowej strony internetowej. – podsumowuje Dariusz Gołba.

Źródło: Koenig & Bauer (CEE) Sp. z o.o.

www.pl.koenig-bauer.com/pl/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mark Andy organizuje kolejne branżowe webinaria dla studentów z całego świata
Tradycją stały się już organizowane przez Mark Andy spotkania dla studentów. W tym roku będą one miały charakter webinariów, kolejnych już organizowanych przez tę firmę. Skierowane są do studiujących z całego świata, kształcących się na kierunkach związanych z branżą poligraficzną i pokrewnymi. Odbędą się one w dwóch terminach. Z myślą o...
DrTusz.pl zachęca swoich klientów do włączenia się w akcję “Drzewo na zamówienie”. W dniach od 12 do 25 kwietnia 2021 r. każde zamówienie w sklepie DrTusz, to jedna sadzonka drzewa, które firma posadzi podczas finału w Nadleśnictwie Waliły - oficjalnego partnera wydarzenia.
Podczas internetowych targów virtual.drupa (odbywających się w dniach 20-23 kwietnia br.) Konica Minolta, we współpracy ze swoimi partnerami i klientami, zademonstruje szereg rozwiązań ze swojego bogatego portfolio. Obecność firmy na tym wirtualnym wydarzeniu, przebiegająca pod hasłem „Rethinking possibilites”, będzie uwzględniać takie obszary jej...
20 kwietnia: webinarium przybliżające rynek Web 2 Print
Będzie się ono skupiać na doświadczeniach dwóch wiodących europejskich firm poligraficznych w zakresie implementacji druku w technologii web-2-pack oraz w zakresie wdrażania do druku w technologii web-2-pack w ich działaniach produkcyjnych. Zaczynając od przygotowania do druku, a skończywszy na finishingu.
Api Folie Polska podsumowuje 1. kwartał 2021
Pierwsze trzy miesiące 2021 roku były dla firmy API Folie Polska przede wszystkim okresem wewnętrznej reorganizacji, mającej usprawnić codzienne działania. W strukturach przedsiębiorstwa powołane zostało nowe stanowisko – Customer Service Manager. W gestii piastującej je osoby znalazł się kompleksowy nadzór nad obsługą wszystkich klientów API Folie Polska,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764