logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Drukarnia w czasach pandemii – zarządzanie na dystans

  PR 16.04.2020, przeczytano 865 razy

Czy w czasach powszechnej izolacji można sprawnie, zdalnie prowadzić zakład produkcyjny, a praca całej drukarni odbywać się na odległość? - Nowoczesne rozwiązania technologiczne mogą w tym pomóc i uratować w trakcie pandemii branżę druku – przekonuje ekspert Canon Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarnia-w-czasach-pandemii-%E2%80%93-zarzadzanie-na-dystans,386595,artykul.html

HomeOffice – to pojęcie, które w ostatnich tygodniach zdominowało życie zawodowe wielu branż. Niestety nie każde zadanie można wykonywać zdalnie. W domowe zacisze nie da się przenieść na przykład produkcji przemysłowej. Także branża drukarska nie ma wyboru – aby zakład mógł poprawnie funkcjonować, ktoś musi obsługiwać maszyny.

– Na szczęście w dzisiejszych czasach dysponujemy rozwiązaniami, które mogą znacznie ułatwić pracę na odległość. Dlatego właścicielom drukarni rekomendujemy wykorzystanie kilku narzędzi, które pomogą przejść im jak najbezpieczniej przez ten trudny czas – mówi Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska.

Zdalne serwisowanie urządzeń

Nowoczesne oprogramowanie do monitorowania i diagnozy stanu maszyn pozwala zautomatyzować wiele czasochłonnych zadań, zmniejszając częstotliwość niezbędnych przeglądów technicznych. Jednym z oferowanych na polskim rynku rozwiązań jest eMaintenance.

– To oprogramowanie, które wykorzystuje zdalną diagnostykę, przekazując informacje o stanie urządzeń bezpośrednio do dostawcy usług. Jeśli przydarzy się jakaś usterka, dostawca sprzętu zostanie automatycznie powiadomiony. Następnie będzie mógł zareagować, wysyłając na miejsce technika lub zapewniając drukarni rozmowę z ekspertem. Innymi słowy, odpowiedzialność za bieżące nadzorowanie maszyny drukarskiej przejmuje tak naprawdę jej producent lub dostawca – wyjaśnia Michał Młynarczyk.

Oprogramowanie eMaintenance potrafi także ocenić moment, w którym poziom toneru zbliża się do wyczerpania. Jeśli użytkownik będzie sobie tego życzył, eMaintenance automatycznie złoży zamówienie na toner u odpowiedniego dostawcy. Co więcej, choć oprogramowanie zostało zaprojektowane z myślą o urządzeniach wielofunkcyjnych firmy Canon, istnieje możliwość wykorzystania go także przy pracy z wybranymi maszynami innych firm.

Drugim ze sposobów zdalnego serwisowania urządzeń jest oprogramowanie i aplikacja PRISMAlytics.

– To oparte na chmurze rozwiązanie, zapewniające dostęp do urządzeń drukarskich z dowolnego komputera lub smartfona. PRISMAlytics monitoruje wydajność maszyn w czasie rzeczywistym i pomaga optymalizować ich wykorzystanie. Dzięki temu użycie maszyn drukarskich staje się nie tylko mniej awaryjne, ale i bardziej wydajne – mówi ekspert firmy Canon Polska.

Aplikacja PRISMAlytics Dashboard co 15 minut zbiera dane, pochodzące z samego serca urządzeń produkcyjnych, ich kontrolera - PRISMAsync. Użytkownik uzyskuje dostęp do wiadomości o stanie urządzenia oraz o zużyciu materiałów eksploatacyjnych. Ponadto aplikacja prezentuje trendy wydajności w określonym czasie (dzień, tydzień, miesiąc lub kwartał), dzięki czemu można łatwiej rozdzielać obowiązki maszyn, a tym samym redukować koszty.

Zarządzanie planem produkcyjnym

Kolejnym oprogramowaniem ułatwiającym pracę, nastawionym bardziej na nadzór nad wykonywanymi przez urządzenia  zadaniami jest PRISMAsync Remote Manager. Jak przekonuje ekspert Canon Polska, to prosty sposób na kontrolowanie przepływu prac i monitorowanie działań nawet kilku drukarek jednocześnie. Aplikacja umożliwia bezpośrednie ładowanie za pomocą metody „przeciągnij i upuść”, plików gotowych do druku, zmianę ich ustawień oraz przenoszenie czy kopiowanie zadań pomiędzy drukarkami, a także monitorowanie kolejek plików, czekających na wydruk.

– Oczywiście nie wszystko można załatwić całkowicie zdalnie – przyznaje Michał Młynarczyk. – Żadne oprogramowanie nie załaduje papieru do podajnika ani nie wymieni toneru. Nowoczesne aplikacje ułatwiają i umożliwiają pracę w drukarni, której doglądać będzie zaledwie jeden, dyżurujący pracownik. Taka możliwość zmniejsza ryzyko epidemiczne w zasadzie do zera.

Sprawny kontakt z klientami

Trzecim rozwiązaniem z rodziny PRISMA jest PRISMAdirect. Zintegrowany system do zarządzania całym procesem druku. Jego zadaniem jest uporządkowanie procesu i przebiegu produkcji, umożliwia pozyskiwanie zleceń, zwiększa produktywności oraz zmniejsza ogólne koszty funkcjonowania firmy.

- Można powiedzieć, że jest to cyfrowy krwioobieg całej drukarni – podkreśla specjalista Canon Polska.

Oprogramowanie PRISMAdirect integruje dwa, opcjonalne moduły główne: procesowanie zamówień oraz obsługę sklepu internetowego. Obie części cechują się sporą elastycznością, dzięki czemu każdy użytkownik może w pełni dowolnie zarządzać swoim biznesem. W ramach PRISMAdirect możliwa jest na przykład wszechstronna personalizacja witryn sklepowych, dzięki czemu drukarnia może skuteczniej przyciągnąć uwagę klientów.

– Mówiąc w skrócie, PRISMAdirect usprawnia cały proces produkcyjny. Od nawiązania kontaktu z klientem, poprzez pozyskanie zamówienia, zarządzanie kolejką zleceń i materiałami, aż po produkcję i realizację projektu. Wszystko to można zrobić całkowicie zdalnie, z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Informacje o zamówieniach i zadaniach, w tym wiadomości wymieniane z klientami, znajdują się w jednym, przejrzystym widoku. Co więcej, także ten system współpracuje z drukarkami produkcyjnymi innych dostawców – informuje Michał Młynarczyk.

Królestwo maszyn

Jeszcze parę lat temu konieczność pracy zdalnej byłaby paraliżująca dla wielu obszarów biznesu. Dziś dysponujemy nowoczesnymi rozwiązaniami, które coraz częściej dają możliwość zarządzania firmą na odległość.

– Firma bez ludzi, wypełniona jedynie szumem maszyn drukarskich, jest smutnym miejscem. Wszyscy mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli wrócić do normalnego funkcjonowania. Tymczasem dzisiejsze innowacje pokazują nam, że nie bez podstawy od lat mówimy o konieczności dokonania cyfrowej transformacji biznesu – podsumowuje ekspert Canon Polska.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764