logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Drukarnie zwiększają zyski dzięki nowoczesnym urządzeniom

  PR 25.06.2018, przeczytano 1023 razy
ilustracjastrzałka
PRO9542 - system do druku kopert

Pojawiają się nowe źródła przychodów dla drukarni inwestujących w urządzenia drukujące, które mogą zrobić więcej, za mniej - mówi Pamela Ghosal, General Manager, Marketing Communications EMEA, OKI Europe Ltd


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarnie-zwiekszaja-zyski-dzieki-nowoczesnym-urzadzeniom,37004,artykul.html

Dawniej możliwości drukarni były ograniczone ze względu na dostępną im technologię. Obecnie drukarnie zyskują coraz więcej nowych źródeł przychodów, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oferowanym przez nowoczesne urządzenia drukujące. Drukarki przeszły wiele zmian (od czasów gdy drukarnie musiały inwestować w różne urządzenia rozmaitego przeznaczenia) i rozwinęły się na tyle, aby zapewnić, że przystępność nie stanowi już  ograniczenia. Od małych etykiet po duże bilbordy, branża drukarska może osiągnąć więcej niż kiedykolwiek. Wykorzystując jedno urządzenie, drukarnie mogą zaoferować więcej usług, zdobyć nowych klientów i zachęcać do swojej oferty, tych którzy niegdyś zwróciliby się do większej organizacji, przeznaczającej znaczniejsze środki na innowację.

Weźmy przykład druków wielkoformatowych. Duże i małe drukarnie, zwykle z ograniczoną powierzchnią na park maszynowy, mogą obecnie inwestować w przystępne cenowo urządzenia, dzięki którym zwiększają zakres oferowanych usług, niezależnie od posiadanej przestrzeni. Urządzenia te tworzą nowe źródła przychodów zarówno w przypadku drukowania wewnętrznych, jak i zewnętrznych materiałów. Pozwalają na drukowanie tapet, stoisk wystawowych, grafik podłogowych i wystawowych, banerów, grafik lub folii na rzecz flot i pojazdów, jak również podświetlanych grafik. W odniesieniu do podświetlanych grafik jakość atramentu zawsze stanowiła problem. Dostępna obecnie wyższa jakość pigmentacji sprawia jednak, że grafiki podświetlane są tak intensywne i wyraźne, jak tylko mogą być. Przykładowo czarny atrament w momencie podświetlenia przeważnie okazywał się szary i nienasycony. Jednakże stosując własne atramenty OKI – zwierające najwyższą pigmentację dostępną na rynku – nawet podświetlona czerń jest równie głęboka i ciemna, jak w przypadku wszelkiego innego zastosowania. Tym sposobem otrzymujemy bardziej dopracowany produkt końcowy, dzięki któremu klienci inwestujący w podświetlane grafiki mogą w większym stopniu oddziaływać na odbiorców. Kolejnym wyzwaniem w odniesieniu do drukowania wielkoformatowego był brak ostrości i klarowności tekstów o małej czcionce, jednakże OKI opracowało technologię, aby teksty nawet o 2-puntkowej czcionce były wyraźne i łatwe do przeczytania na wydrukach wielkoformatowych. To daje kolejną wartość dodaną (zarówno dla drukarni jak i klienta) czyli gwarancje doskonałej jakości materiałów wielkoformatowych, które mają silne oddziaływanie na odbiorców.

Innowacje w drukowaniu z wykorzystaniem technologii LED również przyczyniły się do zwiększenia jakości druku, pozwalając dzięki temu drukarniom w prosty i ekonomiczny sposób uzyskiwać wysokiej jakości wydruki w pożądanych kolorach, w tym również z wykorzystaniem koloru białego.

Wydruki specjalistyczne to kolejny obszar, w którym drukarnie mogą się rozwijać poprzez inwestowanie w różnorodne, nowe urządzenia. OKI przeprowadziło wiele prac badawczo-rozwojowych w ramach swojej serii specjalistycznych drukarek kolorowych Pro Series, umożliwiając drukarniom wykonywanie niegdyś trudnych do zrealizowania wydruków bez potrzeby dokonywania długich specjalistycznych procesów drukarskich. Przykładem mogą być między innymi żywe i przyciągające wzrok projekty wykraczające poza standardowy kanał kolorów CMYK, w tym imponujące neony, śnieżna biel, drukowanie w pięciu kolorach na szerokiej gamie materiałów od białych, ciemnych aż po przezroczyste media. Wpływa to na znaczne zwiększenie oddziaływania wydrukowanych materiałów marketingowych na odbiorców oraz zapewnia konfigurowalne opcje wyróżniające się na tle konkurencji z minimalnym wolumenem 1.

Rozwój drukowania na kopertach tworzy kolejne źródła przychodów dla drukarni – źródła, które do niedawna wydawały się wysychać. Przed nadejściem poczty elektronicznej wiele przedsiębiorstw koncentrowało się na reklamie pocztowej w ramach działań marketingowych. Obecnie podmioty te są świadkami odrodzenia tradycyjnej reklamy pocztowej, co wynika z łączonego podejścia, w ramach którego wykorzystuje się kampanie prowadzone za pośrednictwem poczty tradycyjnej i elektronicznej. W badaniach wykazano, że 75 proc. konsumentów jest w stanie przypomnieć sobie markę po otrzymaniu bezpośredniej przesyłki w porównaniu do 44 proc. osób, które otrzymały informację w ramach kampanii mailowej. Drukarki OKI Pro9542 z systemem do druku kopert zostały zaprojektowane, aby jeszcze bardziej podnieść jakość drukowania na kopertach, małych – 6 na 9 cali – oraz dużych – 33 na 38 cali – na potrzeby reklamy pocztowej. Oferują one możliwość drukowania żywych kolorów, co znacznie ułatwia proste i opłacalne tworzenie i drukowanie kopert, które naprawdę wyróżniają się na tle konkurencji i przyciągają uwagę. Jako że producenci drukarek nie przestają wprowadzać innowacji, drukarnie muszą być pewne, że są na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami, które umożliwią im efektywne i przy niskich kosztach zwiększenie zakresu oferowanych usług i dzięki temu na otworzenie się na nowe źródła przychodów. Jeśli to zrobią, to czeka je świetlana przyszłość.

obrazek

Źródło: OKI Europe

www.oki.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
W branży marketingowej czuć powiew optymizmu
Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co...
Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764