logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Drukiem reklama stoi, czyli niesłabnąca siła poligrafii

  PR 26.04.2017, przeczytano 827 razy

W erze rozwiniętych technologii większość strategii marketingowych przenosi się do digitalu. Z komunikatami reklamowymi w formie cyfrowej spotykamy się niemalże na każdym kroku, przeglądając strony www, oglądając telewizję i słuchając radia. Czy oznacza to śmierć poligrafii reklamowej? Wręcz przeciwnie. Jak podkreślają eksperci, plakaty, broszury i ulotki są nadal bardzo skuteczną metodą promocyjną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukiem-reklama-stoi%2C-czyli-nieslabnaca-sila-poligrafii,32271,artykul.html

(nie) tylko online

W obecnym czasie reklama online stała się integralną częścią Internetu. Prawie każda styczność z platformą online wiąże się otrzymaniem komunikatu reklamowego. Banery, materiały sponsorowane, mailling, działania w social mediach to tylko nieliczne ze sposobów promocji w sieci. Obecnie większość strategii marketingowych wiąże się z takimi właśnie działaniami. Marketerzy, znając potencjał nowych technologii, chętnie „wchodzą” ze swoją marką do wirtualnego świata, zapominając niekiedy o bardziej tradycyjnych formach reklamowych, które… wcale nie odchodzą jescze do lamusa.

Druk wciąż w cenie

Broszury i ulotki są najczęściej wykorzystywane do przekazu krótkich komunikatów. Informują o specjalnych ofertach, otwarciu nowych punktów czy wprost o danym produkcie lub marce. Jest to jedna z nielicznych form promocyjnych, która trafia bezpośrednio „do rąk” potencjalnego klienta. Według badania przeprowadzonego przez Focus Research aż 63 % respondentów czyta ulotki by zasięgnąć wiedzy na temat ofert promocyjnych. Natomiast Badanie "GfK Shopping Monitor 2017" dowodzi, że aż 50% klientów czerpie informacje o promocjach w sklepach z gazetek lub ulotek. Jest to dowód na to, iż namacalne formy reklamy silnie wpływają na klienta, dając mu możliwość nawiązania z nią rzeczywistego kontaktu - oddziałują na minimum kilka zmysłów, jak dotyk czy wzrok, dzięki czemu zostają w pamięci na dłużej… O ile są odpowiednio wykonane. Jak wykorzystać potencjał druku?

Ulotka idealna

Skuteczna ulotka lub borszura musi przyciągać uwagę, być atrakcyjna i prosta w odbiorze. - Do wykorzystania mamy tylko kilka linijek tekstu, dlatego należy wybrać tylko najważniejsze treści, które pełnią w przekazie najistotniejsza rolę. Im mniej treści na ulotce - tym lepiej. Jasny i prosty komunikat to bardziej precyzyjna komunikacja - mówi Monika Nowak z Pink Pepper Media. Ulotki i broszury warto tworzyć z pomysłem, tak, aby wyróżniły się w gąszczu innych. Dlatego powinny być kreatywne, estetyczne, zawierać dobrej jakości grafiki i wyróżniające się hasła, które przyciągną oko. Niezmiernie istotne są także dobrze wyeksponowane dane kontaktowe firmy, których nie może zabraknąć, aby klient z łatwością do niej trafił.

- Rozpoczynając projekt warto również przemyśleć format ulotki, a następnie dopasować do niej treści, tak, aby te najważniejsze znajdywały się w miejscu, które jako pierwsze zwraca uwagę klienta - zauważa ekspert Pink Pepper Media. - Co najważniejsze, należy zadbać o jakość. Nie oszczędzajmy na ulotkach i broszurach, jeśli nie chcemy, aby od razu znalazły się w koszu. Podobnie na katalogach – to wizytówka naszej firmy. Papier powinien być dobrej jakości, teksty poprawne gramatycznie, a całość zaprojektowana przez doświadczonego grafika.

Skuteczność na wagę złota

Aby reklama drukowana przyniosła oczekiwany sukces należy spojrzeć na nią całościowo. Dlatego nie wolno zapomnieć o dobrym rozplanowaniu tego, w jaki sposób ulotka, broszura czy katalog trafi do klienta. Forma kolportażu ma nieoceniony wpływ na powodzenie akcji promocyjnej. Oprócz tego, zalecane jest, aby stale kontrolować efektywność projektu. Dzięki temu w przyszłości, pojawia się szansa na poprawienie wyników. Czy ulotka przyciąga wzrok? Czy znajdują się na niej wszystkie potrzebne informacje? Czy jej przekaz jest jasny? Na te wszystkie pytania nie odpowie nikt inny, jak sam klient, od którego warto zbierać informacje zwrotne.

Bywa, że najprostsze rozwiązania okazują się najbardziej skuteczne. Jeśli pod uwagę zostaną wzięte wszystkie powyższe czynniki, dobra reklama drukowana może zapewnić lepsze efekty niż nieprzemyślana kampania online.

Źródło: Pink Pepper Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764