logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Drukomat Opinie

Strona 5/9  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9

| 10.01.2013 23:01

Dawno, dawno temu - tak w latach 90, panował taki obyczaj, iż klient końcowy dostawał zawsze wyższą cenę, niż agencja. A agencje dokładały sobie 100% marży do druku i wszyscy byli zadowoleni...
Ale czasy się deko zmieniły. 10 lat temu również miałem takie dość naiwne podejście do relacji cenowych z klientami i podwykonawcami. Tymczasem zastanówmy się - robi się powiedzmy ulotki za 10.000zł i chce na tym przyciąć na kliencie 2000zł, a za projekt nie wzięło się nic lub 150zł. Widzicie tu jakieś powiązanie ilości pracy z wynikiem finansowym? Nie ma się zatem co dziwić, że klienci łażą po drukarniach... My po prostu kasujemy za projekty tyle, że nam się biznes opłaca. Jak się uda zrealizować marżę na druku, to fajnie. Jak nie, to też musi być... Tylko my co do zasady nie trzaskamy kilku "projektów" dziennie. Za to zrobimy wiele wdrożeń projektu - więcej, niż firma jednoosobowa.

Jaki klient skorzysta z projektantów zatrudnionych w drukarni? Bardzo niewymagający lub bardzo niedoświadczony. Chyba, że drukarnia już nie jest tylko drukarnią, lecz posiada własną agencję reklamową/studio projektowe, które zapewnią odpowiednio szeroką obsługę i nie boją się sięgnąć po źródła produktu leżące poza firmą macierzystą. Typowy grafik z drukarni musi nie tyle projektować, co "trzaskać projekciki" - stanowiąc naturalną konkurencję dla projektantów bazujących na klientach niskobudżetowych. Trzeba starać się pchać w górę - gdzie wymogi klienta są wyższe, ale i kasa jest lepsza.

Kiedyś również dostawałem piany na ustach, gdy okazywało się, że klient przy katalogu 200 str. nagle świeci mi w oczy ceną 4x niższą, jaką otrzymał od - jak twierdzi - naszej konkurencji. I co mam zrobić? Zejść do ceny takiej, jak zaoferował ów ekspresowy partacz? A może odstawić taką partaninę, jak on zrobi? Nie damy rady - nie umiemy aż tak niedbale pracować. Cóż - proszę klienta o wypróbowanie jakości usług owej "konkurencji". Klient szybko wrócił. Może kolejnym razem wreszcie pójdzie sobie do kogoś taniego - może w drukarni mu to gratis zrobią... Nie chcemy i nie możemy być najtańsi na rynku. I nie będziemy.

Ostatnio mieliśmy również kwestię konkurencji cenowej przy brandingu bardzo dużej imprezy, o której każdy z Was pewnie słyszał - niekoniecznie w kontekście świetnego brandingu. Zaatakowała nas firma z mildsolventowym Mutohem i 2 osobami na pokładzie. Wariaci - chcieli samodzielnie przerobić 5000mkw zróżnicowanego brandingu średnioformatowego, wraz z pracami montażowymi na kilkuset nośnikach (tablice informacyjne, rollupy, bannery, ścianki mediowe, naklejki). Przekonywali, że dadzą radę. W 6dni, przy czym 3 na montaż, a pliki spadały jeszcze dzień przed imprezą. Byli tańsi od nas o kilkadziesiąt tysięcy... Daliśmy radę tylko dzięki drukowi UV na kilku maszynach z górnej półki i kilku ekipom montażowym. Dodam, że maszyny nie były nasze, tylko współpracującej z nami drukarni. A drukarnia ta posiada nawet punkt detaliczny przy ruchliwej ulicy - więc Kowalskim nie gardzi. Nie ma też chyba osobnego cennika dla agencji. Jednak są naprawdę świetnym partnerem biznesowym - bardzo lojalnym i solidnym.

avatar użytkownika
+ + + +

Wrocław
wiadomości: 179
w Signs.pl od 05.03.2004
IP: 83.5.252.XXX

| 12.01.2013 21:01

DRUKOMAT = COLOURFACTORY PIŁA = BARDZO DOBRE MASZYNY - NOWE MASZYNY = BARDZO DOBRA JAKOŚĆ !!!!

brak ikonki
?

Golub-Dobrzyń
wiadomości: 5
w Signs.pl od 04.10.2012
IP: 79.186.200.XXX

macmark macmark | 12.01.2013 21:01

PRINT-TomekB, 2013-01-12 21:00
DRUKOMAT = COLOURFACTORY PIŁA = BARDZO DOBRE MASZYNY - NOWE MASZYNY = BARDZO DOBRA JAKOŚĆ !!!!


Colours jak już. Nie krzycz.

macmark

| 14.01.2013 09:01

SOrki macie racje

(Wiadomość zmodyfikowana przez: domino25 dnia 14.01.2013 12:54)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: domino25 dnia 14.01.2013 12:55)

brak ikonki
?

Piła
wiadomości: 1
w Signs.pl od 14.01.2013
IP: 62.87.225.XXX

| 14.01.2013 10:01

Są od tego inne instytucje i serwisy... Jeśli jest ktoś dręczony ma od tego również specjalne narzędzia, a nie serwis o którym piszesz wyżej... Trochę rozwagi i powagi sytuacji, akurat w/w serwis nie może być źródłem prawdziwych informacji ponieważ nie ma zabezpieczeń spamowych i można wpisać co się chce i gdzie się chce.... Znam systuacje gdzie na owym serwisie była wpisana cała księga Pana Tadeusza i regularnie przez rko pojawiały się tam wątki z lektury

Daleko idące posuniecie w oskarżeniach jakie snujesz....

GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu

(Wiadomość zmodyfikowana przez: graftec dnia 14.01.2013 10:03)

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Osie
wiadomości: 1000
w Signs.pl od 08.05.2007
IP: 83.8.39.XXX

macmark macmark | 14.01.2013 11:01

Dokładnie tak jak Graftec pisze, GOWORK to największe "opiniotwórcze" w branży "praca" ******, jakie istnieje w polskim necie. Pisać może każdy, co chce i o kim chce i w dodatku anonimowo. Łatwo w ten sposób konkurencję oczernić.

macmark

vegastudio vegastudio | 23.04.2015 14:04

Uwaga na zamówienia z drukomat.pl te za pobraniem, brak możliwości połączenia przesyłek, nie można było się dogadać, zamówiłem 5 różnych wzorów banerów, wysłali 5 przesyłek i policzyli z kosztami pobrania 5x 23,90zł - absurd. Zasłaniali się że mają taki system - ********* system skoro nie można ręcznie nic zmienić, koszta przesyłki wzrosły do 119,50zł. NIE POLECAM !!!

-----------------

vegastudio

Cynik Cynik | 23.04.2015 15:04

vegastudio, 2015-04-23 14:42
Uwaga na zamówienia z drukomat.pl te za pobraniem, brak możliwości połączenia przesyłek, nie można było się dogadać, zamówiłem 5 różnych wzorów banerów, wysłali 5 przesyłek i policzyli z kosztami pobrania 5x 23,90zł - absurd. Zasłaniali się że mają taki system - ********* system skoro nie można ręcznie nic zmienić, koszta przesyłki wzrosły do 119,50zł. NIE POLECAM !!!


Normalna praktyka, szczególnie stosowana na allegro. Nie dość, że zapłacisz kuriera x 5, to jeszcze koszty pakowania x 5. Nie wiem jak jest z przesyłkami w drukomacie, ale jak na drukarnie z takim parkiem maszynowym, to system maja mega *********. Zamawiam u nich jak już bardzo muszę, bo proces składania zamówienia to porażka.

Cynik

| 23.04.2015 22:04

Dżon u nich zamawia, ale ponoć nie odbiera paczek.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

wiadomości: 1314
w Signs.pl od 28.07.2014
IP: 46.148.79.XXX

| 23.04.2015 22:04

vegastudio, 2015-04-23 14:42
Uwaga na zamówienia z drukomat.pl te za pobraniem, brak możliwości połączenia przesyłek, nie można było się dogadać, zamówiłem 5 różnych wzorów banerów, wysłali 5 przesyłek i policzyli z kosztami pobrania 5x 23,90zł - absurd. Zasłaniali się że mają taki system - ********* system skoro nie można ręcznie nic zmienić, koszta przesyłki wzrosły do 119,50zł. NIE POLECAM !!!


No to nie doczytales. Opcja łączenia przesyłek nie dotyczy m.in. pobraniowych. A i nie wiem jak to zrobiles, ale jak zamawiasz tam 5 wzorów (wybierając opcje "liczba wzorów"), to dostajesz 1 przesyłkę. Składając jednocześnie 5 oddzielnych zamówień, o takich samych parametrach, popelniles błąd.
Nie można za to obwiniac systemu, czy drukarni - wszystko jest opisane. Liczba wzorów w zamówieniu a łączenie przesyłek to dwa różne tematy.

A proces zamowienia imho jest prosty i szybki (chyba, ze zamawiasz niestandardowe i pliki slesz na cd ), poza tym, ze nie można zaakceptować hurtem wielowzorowego zamowienia.

avatar użytkownika
+ + + + +

Myszyniec
wiadomości: 443
w Signs.pl od 21.10.2010
IP: 109.196.144.XXX
Strona 5/9  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764