logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Drukowanie 3D a innowacje i łańcuch dostaw

  PR 16.10.2020, przeczytano 794 razy

Podczas tegorocznego Innovation Summit, firma HP wraz z partnerami, klientami oraz ekspertami z całego świata zaprezentowała moc cyfrowej produkcji w zakresie transformacji przemysłu. U podstaw tego wydarzenia leżało nowe badanie HP dostarczające spostrzeżeń na temat cyfrowych technologii produkcji i trendów, takich jak przemysłowe drukowanie 3D. HP – jako lider napędzający tę cyfrową transformację, zainicjował podczas Innovation Summit dyskusje z przedstawicielami kadr kierowniczych z takich firm jak: Additive Integrity, Decathlon, Forecast3D, IDC, Nissan, Solize, World Economic Forum i wielu innych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukowanie-3d-a-innowacje-i-lancuch-dostaw,388822,artykul.html

Badanie do raportu HP Digital Manufacturing, w którym udział wzięło tysiące menadżerów z branży produkcyjnej potwierdza, że firmy coraz częściej inwestują w zaawansowane rozwiązania do druku 3D, które zapewniają szybkość i elastyczność niezbędną do rozwoju ich działalności i stają się bardziej odporne w stale zmieniającym się środowisku.

Jednym z kluczowych spostrzeżeń z perspektywy globalnego przemysłu wytwórczego jest to, że niezależnie od sektora i lokalizacji, firmy poszukują druku 3D, aby wzmocnić swoje łańcuchy dostaw, stać się bardziej elastycznymi i stworzyć bardziej innowacyjne strategie rozwoju produktów i produkcji. Podkreślają to rosnące inwestycje w druk 3D, wsparcie dla druku 3D jako realnej alternatywy dla tradycyjnej produkcji oraz większe chęci do ściślejszej współpracy ekosystemowej.

Osoby decyzyjne z branży produkcyjnej dostrzegają również możliwości przyspieszenia innowacji, uznając, że druk 3D doskonale nadaje się do masowej personalizacji nowych produktów, a także do zmniejszenia ilości odpadów i promowania bardziej zrównoważonej gospodarki.

- Globalny sektor produkcyjny wyraźnie sygnalizuje chęć zwiększenia odporności łańcucha dostaw, większej elastyczności produkcji, przyspieszenia innowacji i silniejszego zrównoważenia środowiskowego, a przemysłowy druk 3D postrzega nie tylko jako sposób na obniżenie kosztów i szybsze wejście na rynek, ale również jako wyjątkową przewagę konkurencyjną, która przyspiesza innowacje dla klientów – powiedział Ramon Pastor, Dyrektor Generalny HP 3D Printing & Digital Manufacturing.

Raport HP Digital Manufacturing Trends - najważniejsze informacje

Cyfrowe technologie produkcyjne są impulsem do rozwoju gospodarczego i zwiększenia wydajności

  • 99% ankietowanych uważa, że cyfrowe technologie produkcji mogą prowadzić do wzrostu gospodarczego.
  • 89% ankietowanych szuka możliwości rozwoju swoich modeli biznesowych ze względu na obecne warunki prowadzenia działalności gospodarczej na świecie.
  • W ciągu najbliższych 12 miesięcy, 71% respondentów planuje inwestycje w cyfrowe technologie produkcji, a ponad czterech na pięciu badanych (85%) zadeklarowało, że ich firma planuje zwiększyć swoje inwestycje w druk 3D.
  • Trzy czwarte ankietowanych stwierdziło, że drukowanie 3D pomaga ich firmie być bardziej elastyczną oraz stanowi realną alternatywę i wsparcie dla tradycyjnej produkcji.
  • Ponad dziewięciu na dziesięciu ankietowanych stwierdziło, że bada nowe modele produkcji/łańcucha dostaw, z czego 59% rozważa modele hybrydowe (tradycyjna forma produkcji +Druk 3D), a 52% lokalną produkcję.

Przyspieszona innowacja zmienia przemysł

  • Najczęściej wymienianą korzyścią przez respondentów stosujących druk 3D, jest zwiększona zdolność do innowacji.
  • Najważniejsze nowe obszary innowacji, które są badane przez firmy, obejmują: masowe dostosowywanie produktów bezpośrednio do potrzeb klienta, produkcję na żądanie oraz cyfrowe magazyny/wirtualny spis produktów.
  • 91% ankietowanych chce zbadać innowacyjność, jaką zapewnia masowe dostosowywanie do potrzeb klienta i uważa, że mogłoby to mieć zastosowanie w ich działalności, gdyby części mogły być spersonalizowane poprzez drukowanie 3D.
  • Branże medyczna, przemysłowa i motoryzacyjna zostały uznane za najbardziej gotowe do innowacji w produkcji za pomocą druku 3D w ciągu najbliższych pięciu lat.

Otwieranie nowych możliwości współpracy

  • 85% ankietowanych wskazało, że ważna jest współpraca między sektorami, w celu przyjęcia nowych cyfrowych technologii produkcji.
  • 81% badanych wskazało, że ich firma ma plany współpracy z podmiotami rządowymi w zakresie produkcji cyfrowej.
  • Główną barierą wejścia na rynek technologii addytywnej jest dla badanych znalezienie wykwalifikowanej siły roboczej.
  • Chcąc zniwelować tę lukę w umiejętnościach, 64% badanych może zaoferować więcej profesjonalnych szkoleń, a 53% chce, aby firmy, rządy, instytucje i obywatele współpracowali ze sobą w celu dokonania inwestycji w programy edukacyjne i programy podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

Zrównoważona produkcja pozostanie biznesowym imperatywem

  • Najlepszymi sposobami, jakimi druk 3D może wpłynąć na zmniejszenie ilości odpadów i promowanie gospodarki cyrkulacyjnej są: zmniejszenie ilości używanych materiałów i lepsze dopasowanie podaży i popytu, a następnie skrócenie i uproszczenie tradycyjnych łańcuchów dostaw oraz poprawa możliwości serwisowych, które mogą wydłużyć żywotność produktów.
  • 90% ankietowanych stwierdziło, że możliwość recyklingu materiałów użytych do druku 3D jest niezwykle ważna.
  • 88% ankietowanych uważa, że ważne jest, aby rządy tworzyły zrównoważony ekosystem poprzez zachęcanie do inwestowania i rozwoju korzystnych społecznie i środowiskowo cyfrowych technologii produkcji.

Źródło: HP Inc.

www.hp.pl

Dodatkowe informacje:

O raporcie HP Digital Manufacturing
Raport HP Digital Manufacturing to globalne badanie firmy HP. Zostało ono przeprowadzone przez SME Media/Research na trzech kontynentach i dziewięciu obszarach geograficznych, w tym w Kanadzie, Chinach, Francji, Niemczech, Japonii, Meksyku, Singapurze, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Prace terenowe trwały od 28 lipca do 11 sierpnia 2020 r. i objęły 2175 osób podejmujących decyzje dotyczące druku 3D i produkcji cyfrowej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764