Trzeci dzień relacji z targów Drupa 2016. Odcinek poświęcony aktywności polskich przedstawicielstw na targach. Czas dla Polski, Lotos Poligrafia, RMGT.
Podczas targów odbyła się konferencja "Aktywni w Europie", która jest częścią projektu "Czas dla Polski". O promocji Polski opowiada Jacek Kuśmierczyk, Kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga, wydawcy prezentowanego na targach raportu "Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce".
Edward Dreszer z Lotos Poligrafia oceniając targi wskazał na druk cyfrowy jako kierunek, który zdominował tematykę targowych wystąpień. Porównując targi do edycji 2012 ocenił, że poprzednia wystawa była ok. 10 procent większa od obecnej.
Piotr Gabrylewicz z RMGT zauważył, że transfer zamówień z offsetu w kierunku mniejszych nakładów i druku cyfrowego osiągnął stabilny poziom i obie techniki egzystują obecnie równolegle. Przedstawił zalety i historię wdrożenia technologii LED-UV w maszynach offsetowych Ryobi Mitsubishi.
Źródło: #STUDENTPRINTNEWS