logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

DS Smith zastąpiło już 170 mln plastikowych opakowań używanych w przemyśle, supermarketach i sprzedaży detalicznej

  PR 13.12.2021, przeczytano 975 razy
ilustracja

DS Smith, dostawca przyjaznych środowisku opakowań, zapowiedział właśnie intensywniejsze działania w zakresie zastępowania plastiku bardziej przyjaznymi środowisku rozwiązaniami. Firma informuje, że od czasu wprowadzenia w ubiegłym roku Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Na Teraz. I na Przyszłość” zastąpiła 170 milionów sztuk problematycznych tworzyw sztucznych swoimi rozwiązaniami z tektury, przeznaczonymi dla supermarketów i sprzedawców internetowych na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ds-smith-zastapilo-juz-170-mln-plastikowych-opakowan-uzywanych-w-przemysle%2C-supermarketach-i-sprzedazy-detalicznej,394120,artykul.html

Oznacza to średnio ponad 2 miliony sztuk plastiku jednorazowego użytku tygodniowo z opakowań i standów POS swoich klientów – czyli 12 000 sztuk na godzinę1 – zwiększając możliwości recyklingu opakowań swoich klientów i zmniejszając wpływ na środowisko.

– Współpracujemy z naszymi klientami, aby do 2025 roku zastąpić ponad miliard sztuk problematycznego plastiku opakowaniami z tektury falistej, w pełni nadającymi się do recyklingu. Konsumenci coraz częściej domagają się mniejszej ilości odpadów z ich produktów, a my przyjmujemy ten program zmian, aby chronić planetę i tworzyć lepszą przyszłość – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.

Polska ma za zadanie zaimplementować do swojego porządku prawnego nowe przepisy dotyczące Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Wynika to z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2018/851 z 30 maja 2018 r., która zobowiązuje kraje Unii Europejskiej do osiągnięcia do 2035 roku 65 proc. poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych. Celem zaktualizowanych przepisów ma być zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów ogólnie i na mieszkańca, zapewnienie wysokiej jakości recyklingu oraz wykorzystanie poddanych recyklingowi odpadów jako ważnego źródła surowców.

Ustawa dotycząca ROP będzie miała realny wpływ na funkcjonowanie całego rynku gospodarowania odpadami w Polsce. Producenci, zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, wezmą odpowiedzialność za cały cykl życia opakowań. W praktyce producenci – w ramach ROP – będą ponosić specjalną opłatę opakowaniową, która ma trafiać do gmin i pokrywać zbieranie i przetwarzanie odpadów opakowaniowych.

Na tę chwilę, zdaniem polskich przedsiębiorców, Polska mało skutecznie radzi sobie ze zbiórką i recyklingiem odpadów. Zauważalny jest brak efektywnego systemu zbierania, segregacji i przetwarzania odpadów z tworzyw sztucznych.

Odpowiedzią na tę sytuację może być fakt, że DS Smith stworzył już ponad 1000 rozwiązań opakowaniowych opartych w całości na materiałach nadających się do recyklingu dla setek tysięcy produktów zarówno dla detalistów tradycyjnych, jak i handlu elektronicznego. Rozwiązania obejmują niemal wszystko, od skrzynek na wino i tacek na gotowe posiłki, po folię termokurczliwą i łubianki na świeże owoce.

Wykorzystując Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Metrics), DS Smith opracował szereg innowacyjnych projektów, aby wyeliminować nawet najmniejsze ilości opakowań plastikowych – zastępując plastikową taśmę uszczelniającą samozatrzaskującymi się klapkami z kartonu oraz zamieniając plastikowe etykiety na druk bezpośrednio na kartonie.

Prace DS Smith nad zastąpieniem tworzyw sztucznych są wspierane przez wart 100 milionów funtów program badawczo-rozwojowy Circular Economy, który ma na celu wsparcie zobowiązania firmy do zaoferowania wszystkim klientom opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu w ciągu najbliższych dwóch lat, a do 2030 roku – do ponownego wykorzystania lub recyklingu wszystkich opakowań.

Źródło: DS Smith Polska

www.dssmith.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764