
Podczas Dscoop Edge w Long Beach, w obecności 1000 liderów branży poligraficznej, HP zaprezentowało nowe możliwości automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji, wprowadzając system HP Nio oraz nowe funkcje dla HP PrintOS, HP Site Flow i HP Brand Centre. Prezentacja tych rozwiązań zbiega się z obchodami 20-lecia Dscoop, podkreślając dynamiczny rozwój technologii druku cyfrowego w ciągu ostatnich dwóch dekad.
„Od dwudziestu lat HP oraz społeczność Dscoop Edge wspólnie napędzają transformację druku cyfrowego – podnosząc poprzeczkę w zakresie jakości, wszechstronności, wydajności, optymalizacji kosztów i zrównoważonego rozwoju” – powiedział Haim Levit, SVP & Division President w HP Industrial Print. „W tym roku podczas Dscoop podkreślamy to dziedzictwo i jednocześnie wyznaczamy nowy kierunek rozwoju. Sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje świat druku, jaki znamy obecnie, otwierając nową erę, w której systemy drukujące stają się autonomiczne, a procesy produkcyjne są połączone, zautomatyzowane i koordynowane na każdym etapie: od projektu aż po dostawę.”
AI rewolucjonizuje procesy produkcyjne
HP prezentuje HP Nio – asystenta AI nowej generacji dla branży poligraficznej, który analizuje dane w czasie rzeczywistym i optymalizuje wydajność produkcji. Oparty na platformie HP PrintOS, system dostarcza firmom analitykę zwiększając wykorzystanie zasobów, produktywność oraz możliwości rozwoju.
„Dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji możemy obecnie automatyzować zadania, które dotychczas wymagały ręcznej obsługi”, powiedział Joan Perez Pericot, VP and General Manager w HP Industrial Print Software & Solutions. „Ogłoszenie dzisiejszych innowacji jest wynikiem realizacji naszej wizji dotyczącej kompleksowej automatyzacji i kontroli hali produkcyjnej, która minimalizuje potrzebę ingerencji człowieka.”
HP Nio to nowy chatbot zapewniający klientom dostęp do informacji operacyjnych. Łączy się z HP PrintOS, oferując wgląd do danych w czasie rzeczywistym i dostęp do analiz. Dzięki narzędziom Print Beat i Knowledge Zone dostarcza także specjalistycznych wskazówek. Wkrótce zostanie zintegrowany z innymi aplikacjami HP PrintOS, takimi jak np. HP Site Flow, która wspiera automatyzację i podpowiada kolejne działania. Docelowo HP Nio będzie działać jako inteligentny asystent, usprawniający cały proces druku.
AI w maszynach HP Indigo podnosi efektywność produkcji
Zaprezentowane na targach drupa rozwiązania oparte na AI, w tym Automatic Alert Agent (AAA 2.0), Print Mode Preflight i PQ Maestro, stają się kluczowymi elementami technologii HP Indigo, znacząco zwiększając wydajność druku. Te innowacje trafią na rynek w lipcu 2025 jako część aktualizacji oprogramowania maszyn i zostaną zaprezentowane w pełni zautomatyzowanym procesie produkcyjnym podczas Dscoop Edge Long Beach.
„Wizja ciągłej produkcji cyfrowej zaczyna stawać się rzeczywistością na całym świecie”, powiedział Noam Zilbershtain, Vice President and General Manager w HP Indigo. „Widzimy rosnące zainteresowanie nowymi maszynami z targów drupa, także wśród naszych kluczowych klientów. Narzędzia AI wbudowane w nasze systemy upraszczają procesy i zwiększają wydajność. To dopiero początek ery transformacji druku cyfrowego."
Udoskonalone funkcje HP PrintOS i HP Site Flow
HP stale inwestuje w badania i rozwój, by zwiększać możliwości platformy HP PrintOS zgodnie z wizją inteligentnej automatyzacji. Firma udoskonaliła pakiet HP PrintOS Creativity Power Pack, dodając do HP SmartStream Designer obsługę Adobe CC2025, integrację kodów Amazon Transparency oraz funkcje Bria.ai do generowania obrazów AI w projektach ze zmiennymi danymi – co umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii.
Dostępny jest również HP Quality Power Pack dla maszyn HP Indigo 120K i HP Indigo 18K, pozwalający automatycznie uzyskać odpowiednią kolorystykę zgodną z wymogami branży zaledwie w ciągu kilku minut, bez potrzeby ingerencji operatora, co przekłada się również na wydłużenie czasu pracy maszyn.
Nowe funkcje HP Site Flow usprawniają śledzenie zamówień i zwiększają wydajność produkcji. Pozwalają one również na:
- Analizę danych o ponownych wydrukach z tabelą oznaczonych elementów
- Automatyzację złożonych procesów dzięki niestandardowym planom produkcji
- Szybkie połączenie z ponad 100 przewoźnikami poprzez integrację API ShipStation
- Dostęp do zaawansowanych funkcji kompletacji i zarządzania magazynem dzięki integracji z Mintsoft
Automatyzacja usprawniająca integrację marek
HP rozwija platformę HP Brand Centre, przyspieszającą wdrażanie i śledzenie zamówień przez efektywne łączenie marek z drukarniami. Rozwiązanie to ułatwia zarządzanie katalogami produktów, skraca proces wdrożenia do kilku dni i pozwala zarządzać fakturowaniem, produkcją i umowami w jednym miejscu.
Paschal Edwards, kierownik handlowy Crescent Print Ltd podkreślił: „Integracja z HP Site Flow i HP Brand Centre zmieniła nasz biznes. W zaledwie dwa tygodnie wdrożyliśmy pierwszą markę i przetworzyliśmy 40 000 nowych zamówień. Płynna automatyzacja i skalowalność Site Flow stworzyły solidne podstawy dla naszego długofalowego rozwoju, teraz jesteśmy gotowi na współpracę z kolejnymi markami."
Dzisiaj HP ogłosiło dołączenie czterech nowych marek do platformy HP Brand Centre: Zazzle, Minted, Printerpix i Mixam.
Firma zaprezentowała również HP Business Centre, dostarczając klientom rozszerzone możliwości zarządzania finansami. Nowe rozwiązanie wzbogaca ekosystem HP PrintOS o funkcje monitorowania żywotności materiałów eksploatacyjnych, śledzenia wydajności i kompleksową kontrolę faktur.
Kompleksowe rozwiązania HP prezentowane na Dscoop Edge Long Beach.
Podczas konferencji Dscoop Edge Long Beach HP przedstawi linie produkcyjne wykorzystujące maszyny drukujące HP Indigo 120K i HP Indigo 18K HD. Wyposażone w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, znacznie usprawniają transformację z druku analogowego na cyfrowy. Umożliwiają również obsługę setek zleceń dziennie przy zachowaniu wysokiej jakości wydruku.
Z okazji 10-lecia obecności firmy na rynku opakowań giętkich i instalacji HP zaprezentuje na wydarzeniu maszynę drukującą HP Indigo 200K (na świecie działa 400 takich urządzeń) oraz nacinacz, który umożliwia drukarniom wykorzystanie maszyny HP Indigo 200K do produkcji etykiet samoprzylepnych, opakowań giętkich i rękawów termokurczliwych.
Po raz pierwszy HP zademonstruje działanie systemu Web2Print w praktyce, wykorzystując maszynę HP Indigo 18K we współpracy z Canva i Printbox oraz partnerami odpowiedzialnymi za wykończenie wydruków: Nobelus, Duplo i Z360. Zwiedzający będą mogli tworzyć i personalizować plakaty, kartki okolicznościowe, karty sportowe i albumy fotograficzne w czasie rzeczywistym.
Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zapoznać się z maszynami HP PageWide Advantage 2200 oraz nowymi modelami HP PageWide T4250 HDR i HP PageWide T500 HD, które wprowadzają nowe rozwiązania w branży wydawniczej, direct mail i druku komercyjnego.
HP zaprezentuje również maszynę HP Indigo V12, przeznaczoną do produkcji etykiet w średnich i dużych nakładach. Dzięki współpracy z klientami udało się osiągnąć wysoką stabilność pracy urządzenia, które już po 3 miesiącach od instalacji przetwarza około 1 milion metrów materiału miesięcznie.
HP kontynuuje działania na rzecz zrównoważonego druku
Program HP Sustainability Amplifieri rozszerza się o nowy kalkulator CO₂, pomagający firmom mierzyć i zmniejszać wpływ na środowisko. Od jego uruchomienia w listopadzie 2024 r. z programu skorzystało ponad 1000 klientów z branży druku przemysłowego i wielkoformatowego. Nowe materiały eksploatacyjne HP Indigo CMYK+ i PIP+ zmniejszają emisję CO₂ nawet o 16%ii, jednocześnie redukując odpady i zachowując wysoką jakość druku.
- Więcej informacji o innowacjach HP dla przemysłu znajduje się na stronie: https://www.hp.com/gb-en/industrial-digital-presses.html
Źródło: HP Inc.