logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem

  PR 26.01.2013, przeczytano 4495 razy
ilustracjastrzałka

DTP to nie tylko prosta zabawa z programami do składu, o czym obecnie zdaje się zapominać wiele osób zajmujących się projektowaniem i przygotowywaniem różnego rodzaju materiałów drukowanych. Takie podejście często spędza sen z powiek profesjonalnym drukarzom, którzy traktują swoją pracę bardzo poważnie i chcą, aby jej efekt prezentował się na papierze co najmniej tak samo dobrze, jak na ekranie komputera projektanta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dtp.-od-projektu-az-po-druk.-o-wspolpracy-grafika-z-drukarzem,17800,artykul.html

Jeśli chcesz sprawić, aby tak właśnie było, a kooperacja osób zaangażowanych w proces powstawania materiałów drukowanych układała się bezproblemowo, sięgnij po tę książkę.

DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem
to publikacja skierowana zarówno do grafików, operatorów DTP czy projektantów, jak i osób odpowiedzialnych za kontrolę jakości plików w drukarniach. W lekki i bezpretensjonalny sposób autor dzieli się w niej wiedzą na temat przyczyn występowania podstawowych problemów na styku studia graficznego z drukarką, a także najlepszych metod ich rozwiązywania. To książka, której nie powinno zabraknąć w bibliotekach wszystkich szanujących się praktyków DTP, a także uczniów i studentów szkół poligraficznych oraz edytorskich.

Z tą książką praktyk rozwiąże każde wyzwanie dotyczące:

  • typowych problemów pracowników działów DTP
  • wszystkich kwestii związanych z drukiem kolorowym i czarno-białym
  • przygotowywania materiałów do druku
  • kłopotów z czcionkami i typografią
  • sprawdzania poprawności materiałów do druku
  • doboru odpowiednich parametrów wydruku
  • ograniczania kosztów produkcji


W książce znajduje się także spis lektur dla grafików i operatorów DTP.

Autora, występującego w Signs.pl pod nickiem „print4all” mieliście okazję poznać przy okazji felietonów z cyklu „Z pamiętnika chochlika” i z innych jego publikacji na temat przygotowania prac do druku, jakie ukazywały się na naszych stronach. Oto lista jego wszystkich tekstów dostępnych u nas.

Książkę można kupić w księgarni internetowej wydawnictwa Helion

Źródło: Helion

Dodatkowe informacje:

DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem
Andrzej Gołąb
Stron: 256
Helion , styczeń 2013

O AUTORZE:
Andrzej Gołąb - od początku pracy zawodowej związany z branżą wydawniczą i poligraficzną. Założył kilka pracowni składu komputerowego na terenie Śląska. Przez parę lat prowadził własną firmę wydawniczą. Od prawie dwudziestu lat jest związany zawodowo z Centrum Usług Drukarskich Henryk Miler w Rudzie Śląskiej (www.cuddruk.pl). W tym zakładzie poligraficznym, znanym z marki CUD, stworzył pracownię typografii komputerowej i przez kilkanaście lat był jej szefem. Obecnie pełni funkcję pełnomocnika właściciela i odpowiada m.in. za kontrolę jakości plików produkcyjnych, optymalizację procesów produkcyjnych oraz drukarnię internetową www.print4all.pl. W 2011 roku stworzył, a obecnie animuje internetowy projekt „Chochlik drukarski — pogotowie poligraficzne”. Jest to bezinteresowna inicjatywa edukacyjna, której głównym celem jest dzielenie się przez internet wiedzą i doświadczeniem z zakresu poligrafii, typografii, grafiki, designu i edytorstwa. FanPage „Chochlika” na Facebooku liczy obecnie prawie 1300 osób, a jego blog www.chochlikdrukarski.com.pl ma kilkaset odsłon dziennie.

Prywatnie Andrzej Gołąb to humanista, wegetarianin, nałogowy siorbacz yerba mate. Można go spotkać na ścieżkach rowerowych, na górskich szlakach, a także w chorzowskich alejkach, po których regularnie biega, przygotowując się do udziału w swoim pierwszym w życiu maratonie.

Link do strony Autora: http://chochlikdrukarski.com.pl/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polska premiera szóstej edycji raportu Future Focus o najbliższej przyszłości marketingu
Ostatnie 15 miesięcy przyniosło więcej zmian, niż ktokolwiek mógł się spodziewać. Nikt nie pozostał im obojętny – również marketing. Agencja iProspect, wchodząca w skład dentsu Polska, podjęła wyzwanie analizy nowych okoliczności i szans stojących przed marketerami w tej trudnej i dynamicznej rzeczywistości, przygotowując publikację Future Focus: Brands...
ESB – 9. edycja już we wrześniu
Już we wrześniu na biurka pięciu tysięcy firm działających w branży reklamowej z 24 krajów trafi 9. edycja drukowanej wersji katalogu European Suppliers Book.
„Content Marketing. Przewodnik marketera” – nowy raport już dostępny
„Content Marketing. Przewodnik marketera” jest kompleksową publikacją przygotowaną przez Biuro Reklamy Ringier Axel Springer Polska w całości poświęconą planowaniu i realizacji działań content marketingowych.
Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy
Przez ostatnie kilka lat w kręgach osób i instytucji związanych ze słowem pisanym, poligrafią i działalnością wydawniczą dużą popularnością cieszy się tzw. self-publishing. Istotą tego zjawiska jest próba maksymalnego wyeliminowania z procesu wydawniczego wszelkiej maści pośredników, w tym przede wszystkim tradycyjnych wydawnictw i dystrybutorów, którzy za swoje...
Cyfrowa transformacja tematem numeru kwietniowego OOH magazine
Jak podaje raport firmy Twilio, 97% firm zdecydowało się przyspieszyć transformację cyfrową z powodu pandemii. Ankietowani ponadto wskazywali, że obecna sytuacja spowodowała, że digitalizacja przyspieszyła w ich miejscu pracy o 1-4 lat (43%) i 6 lat (27%). Pandemia stała się więc katalizatorem szeroko rozumianej digitalizacji oraz cyfryzacji i właśnie tym tematom został...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764