logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem

  PR 26.01.2013, przeczytano 4628 razy
ilustracjastrzałka

DTP to nie tylko prosta zabawa z programami do składu, o czym obecnie zdaje się zapominać wiele osób zajmujących się projektowaniem i przygotowywaniem różnego rodzaju materiałów drukowanych. Takie podejście często spędza sen z powiek profesjonalnym drukarzom, którzy traktują swoją pracę bardzo poważnie i chcą, aby jej efekt prezentował się na papierze co najmniej tak samo dobrze, jak na ekranie komputera projektanta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dtp.-od-projektu-az-po-druk.-o-wspolpracy-grafika-z-drukarzem,17800,artykul.html

Jeśli chcesz sprawić, aby tak właśnie było, a kooperacja osób zaangażowanych w proces powstawania materiałów drukowanych układała się bezproblemowo, sięgnij po tę książkę.

DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem
to publikacja skierowana zarówno do grafików, operatorów DTP czy projektantów, jak i osób odpowiedzialnych za kontrolę jakości plików w drukarniach. W lekki i bezpretensjonalny sposób autor dzieli się w niej wiedzą na temat przyczyn występowania podstawowych problemów na styku studia graficznego z drukarką, a także najlepszych metod ich rozwiązywania. To książka, której nie powinno zabraknąć w bibliotekach wszystkich szanujących się praktyków DTP, a także uczniów i studentów szkół poligraficznych oraz edytorskich.

Z tą książką praktyk rozwiąże każde wyzwanie dotyczące:

  • typowych problemów pracowników działów DTP
  • wszystkich kwestii związanych z drukiem kolorowym i czarno-białym
  • przygotowywania materiałów do druku
  • kłopotów z czcionkami i typografią
  • sprawdzania poprawności materiałów do druku
  • doboru odpowiednich parametrów wydruku
  • ograniczania kosztów produkcji


W książce znajduje się także spis lektur dla grafików i operatorów DTP.

Autora, występującego w Signs.pl pod nickiem „print4all” mieliście okazję poznać przy okazji felietonów z cyklu „Z pamiętnika chochlika” i z innych jego publikacji na temat przygotowania prac do druku, jakie ukazywały się na naszych stronach. Oto lista jego wszystkich tekstów dostępnych u nas.

Książkę można kupić w księgarni internetowej wydawnictwa Helion

Źródło: Helion

Dodatkowe informacje:

DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem
Andrzej Gołąb
Stron: 256
Helion , styczeń 2013

O AUTORZE:
Andrzej Gołąb - od początku pracy zawodowej związany z branżą wydawniczą i poligraficzną. Założył kilka pracowni składu komputerowego na terenie Śląska. Przez parę lat prowadził własną firmę wydawniczą. Od prawie dwudziestu lat jest związany zawodowo z Centrum Usług Drukarskich Henryk Miler w Rudzie Śląskiej (www.cuddruk.pl). W tym zakładzie poligraficznym, znanym z marki CUD, stworzył pracownię typografii komputerowej i przez kilkanaście lat był jej szefem. Obecnie pełni funkcję pełnomocnika właściciela i odpowiada m.in. za kontrolę jakości plików produkcyjnych, optymalizację procesów produkcyjnych oraz drukarnię internetową www.print4all.pl. W 2011 roku stworzył, a obecnie animuje internetowy projekt „Chochlik drukarski — pogotowie poligraficzne”. Jest to bezinteresowna inicjatywa edukacyjna, której głównym celem jest dzielenie się przez internet wiedzą i doświadczeniem z zakresu poligrafii, typografii, grafiki, designu i edytorstwa. FanPage „Chochlika” na Facebooku liczy obecnie prawie 1300 osób, a jego blog www.chochlikdrukarski.com.pl ma kilkaset odsłon dziennie.

Prywatnie Andrzej Gołąb to humanista, wegetarianin, nałogowy siorbacz yerba mate. Można go spotkać na ścieżkach rowerowych, na górskich szlakach, a także w chorzowskich alejkach, po których regularnie biega, przygotowując się do udziału w swoim pierwszym w życiu maratonie.

Link do strony Autora: http://chochlikdrukarski.com.pl/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa Robocza Social Media, działająca w strukturach IAB Polska, przygotowała kolejną publikację, która dotyka tematów z pogranicza social media, prawa i podatków. Po publikacji „Branże regulowane w social media” i „Formach angażowania użytkowników w social media”, przyszedł czas na „CSR w social media”.
W 2021 roku reklama cyfrowa pobiła kolejne rekordy – jak wynika z badania IAB Polska/PwC AdEX wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 1 mld zł w porównaniu do roku wcześniejszego, a  wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 6,2 mld zł, co oznacza wzrost o 20%.
6 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.  Casebook został przygotowany przez Grupę Roboczą SEM, działającą w strukturach IAB Polska.
Pomiar efektywności komunikacji marketingowej w mediach cyfrowych
Publikacja „Leksykon: Pomiar efektywności komunikacji cyfrowej”, stworzona przez Grupę Roboczą Badania IAB Polska, to kompendium wiedzy na temat sposobów badania użytkowników internetu. Systematyzuje zagadnienia związane z pomiarem efektywności komunikacji online w sposób użyteczny w codziennej pracy. Zawiera artykuły eksperckie, opisy technik i...
Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności
W styczniu b.r. ukazała się publikacja “Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności”. Jest to bezpłatny zbiór porad dla osób i instytucji z sektora kultury, które chcą wdrażać dostępność w sposób rzetelny, rozsądny i zgodny z obowiązującym prawem. Dzięki poradnikowi łatwiej będzie przygotować wystawę, koncert czy warsztaty, tak by były dostępne...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764