logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ducktail – złośliwe oprogramowanie atakujące specjalistów ds. marketingu i HR

  PR 27.07.2022, przeczytano 1036 razy
ilustracja

Specjaliści z firmy WithSecure zidentyfikowali trwającą operację o nazwie „DUCKTAIL”. Jej celem są osoby i organizacje korzystające z Facebook Ads i Facebook Business. Zgromadzone dane pozwalają z wysokim prawdopodobieństwem przypuszczać, że za atakami stoją cyberprzestępcy z Wietnamu, a motywy działań mają charakter finansowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ducktail-%E2%80%93-zlosliwe-oprogramowanie-atakujace-specjalistow-ds.-marketingu-i-hr,396729,artykul.html

Zagrożenie dla kont biznesowych

DUCKTAIL wykorzystuje komponent złośliwego oprogramowania typu infostealer, specjalnie zaprojektowanego do przejmowania kont Facebook Business. Odróżnia go to od wcześniejszych ataków skoncentrowanych na Facebooku. Oprogramowanie zostało stworzone do wykradania cookies przeglądarki i wykorzystywania uwierzytelnionych sesji Facebooka w celu pobrania informacji z konta ofiary. Ostatecznie przejmowane są wszystkie konta Facebook Business, do których zaatakowana osoba ma wystarczający dostęp.

Phishing za pośrednictwem LinkedIn

DUCKTAIL wyszukuje ofiary i poddaje je phishingowi za pośrednictwem Linkedin. Wybierani są użytkownicy, którzy dysponują wysokim poziomem uprawnień do konta Facebook Business – przede wszystkim administratorzy stron:

– Operatorzy DUCKTAIL starannie wybierają niewielką liczbę celów aby zwiększyć szansę na sukces, pozostając niezauważonym. Zaobserwowaliśmy, że celami ataków były głównie osoby pełniące funkcje kierownicze, odpowiedzialne za marketing, media i HR – tłumaczy Mohammad Kazem Hassan Nejad, badacz WithSecure Intelligence.

Czujność kluczowa aby uniknąć ataku

DUCKTAIL, początkowo jako nieznane złośliwe oprogramowanie, zostało odkryte na początku tego roku. Specjaliści WithSecure zbadali, że było one rozwijane i dystrybuowane od drugiej połowy 2021 r. Cyberprzestępcy wprowadzali kolejne aktualizacje, próbując poprawić zdolności obchodzenia zabezpieczeń Facebooka.

Popularność mediów społecznościowych przyciąga przestępców chcących wykorzystywać je do kradzieży czy kampanii dezinformacyjnych. Złośliwe oprogramowania skierowane bezpośrednio na Facebooka czy Linkedin były do tej pory stosunkowo rzadkie, ze względu na mechanizmy wdrożone przez platformy. Szeroki zasięg i baza użytkowników sprawiają jednak, że jest to potencjalny wektor ataku.

– Coraz więcej kampanii phishingowych celuje w użytkowników LinkedIn. W przypadku osób, które mają dostęp administratora do korporacyjnych kont mediów społecznościowych, ważne jest, aby zachować czujność podczas interakcji z innymi osobami. Należy uważać zwłaszcza w przypadku załączników lub linków wysyłanych z kont, które nie są znane – podkreśla Mohammad Kazem Hassan Nejad.

WithSecure podzielił się swoimi badaniami nad DUCKTAIL z firmą macierzystą Facebooka – Meta.

Źródło: WithSecure

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764