logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dumni z Powstańców – start VII edycji kampanii BohaterON

  PR 05.08.2022, przeczytano 747 razy
ilustracjastrzałka

78. rocznica Powstania Warszawskiego, przypadająca 1 sierpnia, będzie połączona z rozpoczęciem ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „BohaterON - włącz historię”. To już VII edycja kampanii, której celem jest podziękowanie uczestnikom Powstania Warszawskiego, niesienie pomocy potrzebującym i szerzenie edukacji na temat tak ważnego dla naszej tożsamości narodowej wydarzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dumni-z-powstancow-%E2%80%93-start-vii-edycji-kampanii-bohateron,396823,artykul.html

Tegoroczna edycja BohaterONu ma nowy, bezpłatny, wirtualny wymiar. W ramach projektu Dumni z Powstańców powstała specjalna strona internetowa, na której każda osoba będzie mogła zamieścić własny wpis, wyrazić wdzięczność Powstańcom Warszawskim za pomocą słów, zdjęć, filmów. Będzie można też oznaczyć swoje miasto i zaprosić innych do udziału w kampanii w mediach społecznościowych. Akcja potrwa 63 dni w nawiązaniu do czasu trwania Powstania Warszawskiego. Po 2 października możliwość dodawania wpisów zostanie zamknięta aż do 1 sierpnia następnego roku.

- W tej edycji kampanii odwołujemy się do internautów z Polski, aby rozszerzyć zasięg, budować społeczność dumną z naszej historii i maksymalnie przedłużyć pamięć o bohaterach walk sprzed 78 lat. Naszym marzeniem jest, żeby na internetowej mapie pojawiło się jak najwięcej znaczników z różnych zakątków Polski symbolizujących dowody pamięci, dodawanych zarówno przez osoby prywatne, jak i instytucje, firmy czy szkoły. W planach mamy rozszerzenie znaczników poza granice Polski – mówi Agnieszka Łesiuk-Krajewska, organizatorka kampanii „BohaterON – włącz historię”.

Strona www.dumnizpowstańców.pl to nowa forma akcji Kartka dla Powstańca, która towarzyszyła poprzednim edycjom BohaterONu. W jej ramach przesłanie „Pamiętamy i jesteśmy dumni z tego, co dla nas zrobili” zawarte zostało w ponad milionie kartek, listów i laurek wysłanych do Powstańców Warszawskich. Organizatorzy liczą, że zmiana formuły i nowy wymiar Kartki dla Powstańca zaangażuje nowych odbiorców i zwiększy zasięg akcji.

Tradycyjne kartki do Powstańców nadal będą wykonywane i wysyłane, ale wyłącznie przez dzieci przebywające w szpitalach. Wirtualne miejsce pamięci jest odpowiedzią na sugestie zgłaszane organizatorom przez odbiorców kampanii – w szczególności przez Powstańców Warszawskich.

W celu promocji strony www.dumnizpowstańców.pl został przygotowany spot telewizyjny oraz materiały outdoor z udziałem Powstańców Warszawskich, aktorów i sportowców. W spocie występują Powstańcy Warszawscy: Hanna Zawistowska-Niwińska ps. „Zerwicz”, Halina Rogozińska ps. „Mała”, Stanisław Wołczaski, ps. „Kazimierz”, Zbigniew Rylski ps. „Brzoza” oraz ambasadorzy akcji: Olga Bołądź, Michał Czernecki, Anna Dereszowska, Paweł Fajdek, Karolina Gorczyca, Magdalena Górska, Małgorzata Kożuchowska, Leszek Lichota, Aleksandra Mirosław, Antoni Pawlicki, Magdalena Różczka, Jakub Wesołowski, Agnieszka Więdłocha, Maciej Zakościelny oraz Bartosz Zmarzlik.

Portal www.dumnizpowstańców.pl od 1 września będzie też ważnym elementem działań edukacyjnych. Uczniowie szkół, które zgłoszą się do projektu BohaterON w Twojej Szkole, będą mieli możliwość zamieszczenia wpisu w oparciu o scenariusze zajęć. Dodatkowo organizatorzy uruchomią platformę www.BohaterONwTwojejSzkole.pl, na której nauczyciele będą mogli nie tylko znaleźć scenariusze i materiały do zajęć na temat Powstania Warszawskiego, ale również dodać własne, sprawdzone metody i konspekty poruszające zagadnienia z historii Polski XX wieku. Jak co roku, na nauczycieli czeka również seminarium organizowane w Warszawie.

W internecie również odbywa się zbiórka funduszy na rzecz Powstańców Warszawskich. Potrwa do 2 października, czyli symbolicznie do ostatniego dnia walk toczących się w Warszawie 78 lat temu. Zbiórkę można wspierać nie tylko poprzez wpłaty pieniężne i udostępnienia, ale również zakładając własne skarbonki na rzecz zrzutki, do czego organizator zaprasza zarówno osoby fizyczne, jak i organizacje non profit, instytucje i firmy.

W ramach kampanii BohaterON dotychczas przeznaczono ponad 1,5 mln złotych na wsparcie bohaterów walk o stolicę. Pomoc jest całoroczna i obejmuje bezpośrednie wsparcie, m.in. w zakresie codziennych obowiązków, koordynacji pomocy medycznej, zapewnianie środków higienicznych oraz medycznych, finansowanie dodatkowych godzin opieki, wynajem sprzętu rehabilitacyjnego, pomoc w drobnych remontach, dostawę obiadów.

BohaterONy 2022 - nowa odsłona - nagradzamy opowiadanie historii i współczesny patriotyzm

Organizatorzy kampanii zapraszają też do wzięcia udziału w IV edycji Nagrody BohaterONy im. Powstańców Warszawskich. Jej celem jest wyróżnienie osób, firm i instytucji, których aktywność w szczególny sposób promowała wiedzę o historii Polski z lat 1918-1989 oraz działalność i edukację historyczno-patriotyczną, a także od tego roku współczesny wyraz patriotyzmu i wcielania w życie wartości tak ważnych dla Powstańców Warszawskich. Oceniane będą działania z okresu od 1 sierpnia 2021 r. do 31 lipca 2022 r. Laureatów w każdej z siedmiu kategorii – instytucja, firma, nauczyciel, osoba publiczna, organizacja non profit, pasjonat i dziennikarz – wybierze Kapituła Nagrody złożona z Powstańców Warszawskich, przedstawicieli polskiego rządu, biznesu, historyków i ambasadorów kampanii „BohaterON – włącz historię”. Przyznane zostaną Złote, Srebrne i Brązowe BohaterONy. Internauci w głosowaniu online w każdej kategorii przyznają również Złote BohaterONy Publiczności.

- Jak co roku chcemy wspólnie docenić tych, którzy podtrzymują pamięć o historii Polski XX wieku: społeczników, pasjonatów, artystów, dziennikarzy, instytucje, firmy – wszystkich, którzy swoim zapałem i zaangażowaniem sprawiają, że historia staje się ciekawa i przystępnie podana. Zdecydowaliśmy się w tym roku rozszerzyć ocenianą działalność. Czekamy również na zgłoszenia tych, którzy w sposób szczególny działali np. na rzecz walki z epidemią Covid-19, czy też działają na rzecz pomocy Ukraińcom i Ukrainie. Patriotyzm dziś przybiera zupełnie inny wymiar, a wojna już nie jest nam tak odległa i nierealna - wyjaśnia Łesiuk-Krajewska.

Kandydata do nagrody może zgłosić każda pełnoletnia osoba.

Źródło: BohaterOn

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zielona kampania Energi Obrotu
Z natury dobra energia – to hasło przewodnie najnowszej eko-kampanii Energi Obrotu, spółki z Grupy ORLEN. Kampania jest skierowane do gospodarstw domowych i ma zachęcać do inwestycji w ekologiczne i energooszczędne rozwiązania: fotowoltaikę oraz wprowadzone niedawno do oferty pompy ciepła. Ogólnopolska kampania Energi Obrotu ma wzmacniać jej wizerunek wśród...
Żabka Jush - aktywacja promocyjna z dowozami w plener
Żabka Jush w najnowszej kampanii wizerunkowej podkreśla, że jest obecna wszędzie tam, gdzie jej użytkownicy. Działaniom towarzyszy aktywacja konsumencka, polegająca na polowaniu na ukryte w przestrzeni miejskiej, a także w sieci kody promocyjne. Kampania pod hasłem  „Zamawiaj tam, gdzie się dzieje! Do domu i w plener” potrwa do ostatniego dnia sierpnia.
Streetcom z kampanią influencerską pizzy Feliciana Dr. Oetkera
Agencja Streetcom została wybrana do  realizacji działań z zakresu Influencer Marketingu. Agencja przygotowała oraz realizuje kampanię z 40 mikroinfluencerami dla marki Pizzy Feliciana Dr. Oetkera. W kampanii pokazywane są topowe smaki pizzy oraz roślinne nowości – dwa smaki pizzy Feliciana Vegan.
Prosta droga do zawału w kampanii świadomościowej skierowana do młodych
„Serca pilnuj, z prawdą ramię w ramię. Nie jesteś nieśmiertelny, życie to nie film!” – w hiphopowym klipie śpiewa Mikołaj Mądrzyk - Mikser, raper. O tym, że niezdrowa dieta, używki i stres to realne zagrożenie dla zdrowia i ryzyko wystąpienia zawału serca także w młodym wieku, w nowej kampanii świadomościowej „Prosta droga do zawału”  młodych Polaków kreatywnie...
Bakalland kontynuuje komunikację pod hasłem „Jesz, co dobre”
Marka Bakalland w nowej odsłonie prowadzi od połowy marca wielokanałową komunikację marketingową 360˚ pod hasłem „JESZ, co dobre”. Działania obejmują m.in. reklamę w TV, influencer i digital marketing, akcje in-store oraz OOH/DOOH. Outdoorowa część kampanii właśnie nabrała rozpędu. Ważnym punktem kampanii są działania w przestrzeni miejskiej i galeriach handlowych. 24...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764