logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Duplo 5000 w D&D

   18.03.2010, przeczytano 999 razy

Gliwicka drukarnia D&D zainwestowała cyfrową linię do broszurowania, opartą na systemie Duplo 5000.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/duplo-5000-w-dandd,10379,artykul.html

Zakup systemu Duplo 5000 podyktowany był koniecznością wymianypółautomatycznej linii do broszurowania, która wymagała do obsługidwóch osób, na urządzenie będące w stanie przetworzyć 288 stronwydruków na minutę przy jednoosobowej obsłudze.

Składający się z podajnika DSF-2000 (obsługuje podawanie zestaw pozestawie), modułu szyjąco-złamującego DBM-500 i obcinarki czołowejDBM-500T system Duplo 5000 umożliwiać ma produkcję broszur zwydajnością do 5000 egzemplarzy na godzinę. Obecnym w drukarni D&Duzupełnieniem systemu jest urządzenie do spłaszczania grzbietów broszur- Duplo ASM-500.

Źródło: Print in Poland


D&D & Duplo

Prężnie rozwijająca się już od wielu lat drukarnia D&D z Gliwic tymrazem zainwestowała w rozwiązanie firmy Duplo. W zakładzie rozpoczęłapracę cyfrowa linia do broszurowania – Duplo 5000. Po kilku tygodniachdziałania urządzenia Bogusław Duchowicz - właściciel drukarni - oceniazakup bardzo pozytywnie.

Drukarnia D&D to dostawca usług w szeroko pojętej dziedziniekomunikacji graficznej. Wykonuje różnorakie zlecenia - począwszy odwizytówek przez książki, opakowania, na wielkoformatowych wydrukachkończąc. Park maszynowy drukarni oparty jest na technologii offsetoweji cyfrowej, dzięki czemu firma może realizować różnorakie zlecenia wróżnorodnych nakładach (już od jednego egzemplarza) z naciskiem narealizację małych nakładów (do kilku tysięcy sztuk przy wykorzystaniutechnologii offsetowej i do 300-400 sztuk przy wykorzystaniutechnologii cyfrowej). Firma proponuje swoim klientom również drukdanych zmiennych, który oparty jest o aplikacje bazodanowe i stosowanyw tzw. marketingu 1:1. D&D zajmuje się również produkcjąfotoalbumów. Procentowo w stosunku do obrotów firmy produkcjaprzedstawia się następująco – 12% to realizacja prac wielkoformatowych,25% stanowi offset, cyfrowy druk książek to 15% i cały czas rośnie,reszta to kolorowy druk akcydensowy. Wśród klientów drukarni D&Dprzeważają agencje reklamowe, studia DTP, wydawnictwa, firmyszkoleniowe, uczelnie a także inne drukarnie. Obsługuje klientów zcałej Polski, wychodząc również ze swoją produkcją coraz prężniej naeksport przy zatrudnieniu 55 osób.

Filozofia działania drukarni D&D zakłada świadczenie usług nawysokim poziomie, przy jednocześnie niewygórowanej cenie i zastosowaniunajnowocześniejszych urządzeń na rynku. Stąd od wielu już lat jejwłaściciel inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania. Do tegowysokokwalifikowany personel oraz unikalny, stworzony specjalnie dladrukarni system zarządzania procesami (które dodatkowo kontrolowane sąprzez system zarządzania jakością ISO9000:2000) pozwalają na realizacjęgłównych założeń D&D. W tę filozofię wpisała się również ostatniainwestycja firmy – zakup systemu do broszurowania Duplo 5000.

Wcześniej posiadaliśmy półautomatyczną linię do broszurowania, alewymagała ona zaangażowania dwóch osób na każdej zmianie – mówi BogusławDuchowicz, prezes spółki D&D - a że pracujemy na dwie zmiany, tokoszty takiego rozwiązania były duże, a sam system nie był tak wydajny,żeby spełniał nasze rosnące wymagania produkcyjne. Potrzebowaliśmyurządzenia, które potrafi przetworzyć 288 stron wydruków na minutę, bow takiej prędkości działa nasza maszyna cyfrowa. Weszliśmy równieżstosunkowo niedawno na rynek książek niskonakładowych szytych nićmi, wtwardej oprawie o wysokim stopniu uszlachetnienia. Potrzebowaliśmy więcmaszyny, która będzie potrafiła obsłużyć również taką produkcję.Wszystkie te kryteria spełniło urządzenie Duplo. Porównywaliśmy wtrakcie naszych poszukiwań inne konkurencyjne systemy i okazało się, żejedynie system Duplo przystosowany jest do przetwarzania produkcjipochodzącej z maszyn cyfrowych. Przy testach systemów innychproducentów okazywało się, że te często zacinają się. Ceny samychurządzeń były podobne i oferowały podobną jakość i wydajność. Pozakupie systemu Duplo dodatkowo mogliśmy zaoszczędzić na obsłudze tegorozwiązania. Obsługuje go bowiem tylko jedna osoba. Rata leasingowajest więc mniej więcej taka sama jak koszty drugiej osoby obsługującejnasze poprzednie rozwiązanie, którą mogliśmy przesunąć do innych zadań.

Właściciel drukarni D&D podkreśla również fakt, że system Duplo5000 pozwolił drukarni na zaproponowanie klientom krótszych terminówrealizacji zleceń, a także niższych cen na broszury. Krótki czasrealizacji zleceń jest szczególnie istotny dla klientów, którychobsługujemy – mówi Bogusław Duchowicz. – 95% naszych zleceń pochodzi zInternetu i nasi klienci chcą być obsłużeni na odpowiednim poziomie.Nie możemy więc sobie pozwolić na nawet najmniejsze opóźnienia czyprzestoje.

Stąd tak ważny był dla właściciela D&D był zaawansowany systemzbierania, zastosowany w systemie Duplo 5000, który obsługujetradycyjne odbieranie arkusz po arkuszu charakterystyczne dla offsetu(a w tę technologię będzie w najbliższej przyszłości – jak twierdzi –inwestować), ale również może obsługiwać odbieranie zestaw po zestawie,jaki wychodzi z cyfrowych urządzeń drukujących, nie generując przy tymzacięć. System Duplo 5000 umożliwia produkcję broszur z wydajnością do5000 egzemplarzy w ciągu godziny. Składa się z podajnika DSF-2000,który obsługuje podawanie zestaw po zestawie i kieruje je doprecyzyjnego modułu szyjąco-złamującego (DBM-500), a następnie doobcinarki czołowej DBM-500T. Dodatkowo w drukarni D&D jestzainstalowane urządzenia do „spłaszczania” grzbietów broszur DuploASM-500.

System Duplo spełniał więc wszystkie nasze kryteria, a codziennaprodukcja pokazuje, że nasz zakup okazał się po raz kolejny zakupemtrafionym – podsumowuje Bogusław Duchowicz.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
Packaging Innovations 2024: Produkty kształtujące przyszłość
Produkty kształtujące przyszłość - znamy datę Targów Packaging Innovations Już za niecały rok, 09-10 października 2024 r. w EXPO Kraków, odbędą się 16. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To wydarzenie o ugruntowanej pozycji na rynku, które każdego roku odwiedzają tysiące gości z Polski i zagranicy. W ciągu dwóch dni będzie można poznać ofertę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764