logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Durex poszerza działania edukacyjne o projekt „Sztuka Bez Wstydu”

  PR 04.04.2023, przeczytano 1169 razy
ilustracja

Reckitt z marką Durex, wraz z partnerem i ekspertem w dziedzinie edukacji seksualnej - Grupą Ponton, podjął zobowiązanie, aby zwiększać dostęp do rzetelnej edukacji seksualnej. Marka w nowym projekcie „Sztuka bez wstydu” poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpiecznego i odpowiedzialnego seksu. Tym razem dociera do młodych ludzi za pomocą popularnych obrazów z polskich muzeów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/durex-poszerza-dzialania-edukacyjne-o-projekt-_sztuka-bez-wstydu_,399518,artykul.html

Okres dojrzewania jest odpowiednim czasem na budowanie odpowiedzialnych nawyków związanych z życiem seksualnym. Jest to okres, w którym wiele osób zaczyna odkrywać swoją seksualność i rozwijać relacje z innymi. Dlatego kompleksowa edukacja seksualna powinna mieć na celu wyposażenie młodzieży w wiedzę i narzędzia, które pozwolą im rozwijać pełne szacunku relacje społeczne i seksualne[1].

Durex z nowym kanałem dotarcia

Edukacja seksualna, podobnie jak nauka matematyki czy języków obcych, powinna być jednym z niezbędnych elementów edukacji każdego człowieka. W ramach realizacji misji marki, Durex dociera do młodzieży powyżej 15. roku życia, która może już zdobywać pierwsze doświadczenia seksualne. Robi to w naturalnych dla nich miejscach, m.in. poprzez platformy internetowe czy wydarzenia kulturalne. Sztuka to kolejna przestrzeń, dzięki której marka buduje pomost porozumienia z młodymi ludźmi, dostarczając im użyteczną wiedzę – tak, by ich doświadczenia mogły być zdrowe i bezpieczne. W ramach akcji „Sztuka Bez Wstydu”, za pomocą rozszerzonej rzeczywistości, najbardziej znane obrazy w Polsce zachęcają do poznawania ciekawych faktów nt. bezpiecznego seksu, świadomej zgody, chorób przenoszonych drogą płciową, ale także powszechnych mitów wokół seksualności.

- Debata publiczna na temat edukacji seksualnej często skupia się na tym, kiedy i czego młodzież uczy się o seksie. Jednak wiemy, że systemowo temat ten potrzebuje w Polsce większego zaangażowania. A młodzi ludzie nadal rozpoczynają życie seksualne pełni niepokoju i lęku, posiłkując się pornografią i radami starszych kolegów i koleżanek. Dlatego marka Durex wspólnie z Grupą Ponton, dąży do tego, aby młodzi ludzie umacniali przekonanie, że seksualność jest normalną częścią tego, kim jesteśmy, a wiedza o niej jest kluczowa, by zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo – podkreśla Karolina Wierzbicka-Gajda, Category Manager Wellbeing Poland & EE, Reckitt.

ilustracjastrzałka

Polskie dzieła sztuki uczą o seksualności

Głównym źródłem pozyskiwania wiedzy i informacji przez młodzież jest Internet, a większość z nich, swój czas spędza przed ekranem telefonu. Dlatego w ramach projektu „Sztuka Bez Wstydu” powstała specjalna aplikacja, która za pośrednictwem 100 popularnych obrazów ze zbiorów polskich muzeów przekazuje wiedzę z zakresu seksualności. Celem akcji jest udostępnienie rzetelnych, edukacyjnych treści na tematy związane z seksem, aby młodzi ludzie byli w stanie lepiej zrozumieć to, co widzą w mediach i otaczającym ich świecie oraz podejmować świadome decyzje związne z ich seksualnością. A to wszystko w prawdziwie angażującej formie.

ilustracjastrzałka

Jak TO robi Durex?

W aplikacji „Sztuka Bez Wstydu” po zeskanowaniu obrazu na ekranie pojawia się wersja konkretnego dzieła z przykuwającymi uwagę emoji, takimi jak bakłażan czy brzoskwinka, a obok tego krótka ciekawostka związana z seksualnością. W ten sposób ze „Stańczyka” można dowiedzieć się o nazewnictwie miejsc intymnych, „Dama z gronostajem” przybliża temat świadomej zgody na seks, a „Babie Lato” porusza takie kwestie jak fantazjowanie czy masturbacja.

Z aplikacji można korzystać zarówno podczas wycieczki w muzeum, jak i skanując dany obraz z podręcznika lub ekranu. Wiedzę można czerpać nawet w domu, przeglądając galerię obrazów i czytając wyświetlające się przy nich ciekawostki dostępne z poziomu aplikacji. Tym sposobem, na smartfonie, laptopie czy komputerze, zupełnie za darmo, można sobie przeprowadzić szybką, przystępną w odbiorze, ale przede wszystkim – merytoryczną i rzetelną lekcję o seksualności.

- Edukacja seksualna, zwłaszcza dla nastolatków, ma kluczowe znaczenie ze względu na ryzyko związane z uprawianiem seksu, takie jak wczesne i nieplanowane ciąże oraz ryzyko chorób przenoszonych drogą płciową. Pozwala także na podejmowanie odpowiedzialnych decyzji, uczy wyrażania swojego zdania i potrzeb, oraz edukuje o tym, aby czerpać z niej przyjemność, a nie akceptować ból czy dyskomfort. Dlatego dostęp do rzetelnej wiedzy o seksualności to jeden z naszych priorytetów, ponieważ edukacja w tym zakresie jest tak samo ważną dziedziną życia, jak i nauki, a młodzi ludzie mają do niej prawo – mówi Katarzyna Banasiak-Marszałek, koordynatorka Grupy Ponton.

ilustracjastrzałka

Jak to działa?

Wystaczy wejść na www.sztukabezwstydu.pl, przeskanować obraz lub skorzystać z wirtualnej galerii obrazów i już można dowiedzieć się więcej. Bez uprzedzeń, bez powielania szkodliwych mitów i bez wstydu – ponieważ tylko taka edukacja ma szansę prawdziwie wspierać młodzież w zakresie zdrowia seksualnego.

Za ideę kreatywną, strategię kampanii, opracowanie technologii i realizację odpowiedzialna jest agencja VMLY&R. Na poziomie merytorycznym i eksperckim zaangażowana jest Grupa Ponton. Za opracowanie strategii komunikacji do mediów, w tym działania z zakresu media relations oraz branded content odpowiada Big Picture. Koordynacją współpracy z influencerami w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram) zajmuje się Tears of Joy, a za planowanie i zakup mediów odpowiada OMD.

ilustracjastrzałka

Źródło: Reckitt Benckiser (Poland) S.A.

www.reckitt.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764