logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Durex w świecie gamingu: sekspozytywne poradnictwo na Discordzie

  PR 02.02.2023, przeczytano 584 razy
ilustracja

Marka poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpieczniejszego i bardziej odpowiedzialnego seksu, sięgając po kolejne kanały komunikacji z młodymi odbiorcami. Tym razem chce dotrzeć do społeczności gamingowej, która jest obecna na cieszącej się rosnącą popularnością platformie Discord.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/durex-w-swiecie-gamingu%3A-sekspozytywne-poradnictwo-na-discordzie,398856,artykul.html

Świat gier online to dla 37% przedstawicieli generacji Z naturalne środowisko, gdzie spędzają czas wolny, ale też socjalizują się, wymieniają inspiracjami i strategiami gier[1]1. To też miejsce na swobodne rozmowy, bez uprzedzeń, tabu i skrępowania, manifestację wolności i wyrażania swojego ja. Wszystkie te wartości są spójne z misją marki, która walczy ze stereotypami i stygmatyzacją w seksie.

Myśl nie tylko o swojej przyjemności

Celem drugiej odsłony kampanii „Bez wymówek” jest zwrócenie uwagi na nadal pokutujące wśród młodzieży usprawiedliwienia od stosowania prezerwatyw. Wyniki przeprowadzonych przez Durex badań potwierdzają szkodliwe mity. Aż 37% młodych Polaków uprawiało seks bez gumki tylko dlatego, że nie chciało lub wstydziło się o tym rozmawiać. Pozostali, nawet podejmując temat, często stykają się z wymówkami, takimi jak: „w gumce nic nie czuję”, „nic złego się nie stanie” czy „wyjmę na czas”. Niestety rezygnacja z prezerwatywy oznacza ryzyko nieplanowanej ciąży oraz infekcji przenoszonej drogą płciową[2]2.

- Zachęcamy młodzież do wyrabiania zdrowych nawyków oraz wzięcia odpowiedzialności za siebie i innych. Dążymy do tego, aby rozmowa o seksie z gumką nie była powodem do wstydu i nie budziła niewłaściwych skojarzeń - podkreśla Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt. - Stosowanie prezerwatyw jako barierowego środka zapobiegawczego jest niezmiennie jedyną metodą antykoncepcji, wspierającą jednocześnie ochronę przed chorobami przenoszonymi drogą płciową[3]3. Edukacja w tym zakresie jest kluczowa. Sami tego nie zrobimy, dlatego wykorzystujemy moc zasięgów influencerów, z którymi wspólnie obalamy mity, przełamujemy tabu i normalizujemy narrację na temat seksu z zabezpieczeniem – podsumowuje.

Marka zaprosiła do współpracy influencerów działających na różnych platformach społecznościowych tj. Tik-Toku, YouTube, Instagramie i Twitchu. Działania edukacyjne będą wspierać: @martyna.pysia, @kubagrochmalski, @kacperblonsky, @zbor0vska, a także streamerka gamingowa Kasix.

Sekspozytywne poradnictwo na Discordzie

Discord skupia osoby o podobnych zainteresowaniach. Jest popularny wśród graczy wideo, umożliwiając im komunikowanie się ze sobą i rozwijanie społeczności poza samymi grami. Korzysta z niego prawie 200 tysięcy Polaków, a na świecie ponad 140 milionów. Atutem tej platformy jest większa prywatność, gdyż rozmowy w Discord są zamknięte dla danej grupy, czego nie oferują inne sieci społecznościowe. Ta funkcjonalność buduje większe zaufanie i poczucie intymności.

Wybór tej platformy był naturalnym kierunkiem komunikacji z młodymi ludźmi, by oswoić ich z tematyką seksu w bezpiecznej przestrzeni, na ich warunkach. Durex, przy eksperckim wsparciu partnera strategicznego Grupy Ponton, będzie oferował porady z zakresu seksualności, udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania, nurtujące tematy oraz wątpliwości. Kanał z poradnią na Discordzie będzie funkcjonował także po zakończeniu kampanii.

- Traktujemy niezwykle poważnie wszystkie pytania, z jakimi zgłasza się do nas młodzież i nie zostawiamy ich bez odpowiedzi. Nie oceniamy, nie wartościujemy, zachęcamy do swobodnej dyskusji. Młodzi ludzie doceniają takie partnerskie podejście i otwierają się na trudne, niewygodne tematy. Mam nadzieję, że na tym nowym dla nas kanale komunikacji zdobędziemy zaufanie użytkowników i zbudujemy dobrą przestrzeń do rozmów – mówi Katarzyna Banasiak-Marszałek, koordynatorka Grupy Ponton.

Realizując działania edukacyjne w zakresie bezpiecznego seksu, Reckitt razem z marką Durex umacnia zainicjowane w zeszłym roku partnerstwa z Grupą Ponton i Fundacją Edukacji Społecznej (FES). Wspólnie z Grupą Ponton nadal prowadzi i rozwija kanał na You Tube „Jak to robić”. Z kolei we współpracy z FES pracuje nad udostępnieniem na stronie durex.pl bezpłatnych testów na HIV do samodzielnego wykonania.

Kampania ruszyła 1 lutego i potrwa do 28 lutego 2023 r. Twórcą idei kreatywnej kampanii jest agencja DDB Warszawa, która razem z działem reklamy niestandardowej Fuse w grupie OMD opracowała także strategię komunikacji. Za opracowanie strategii komunikacji do mediów, w tym działania z zakresu media relations oraz branded content odpowiada Big Picture. Koordynacją współpracy z influencerami w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram) zajmuje się Tears of Joy, a za współpracę z gamerami odpowiada Fuse przy współudziale A41. Za planowanie i zakup mediów odpowiada OMD.

Źródło: Reckitt Benckiser (Poland) S.A.

www.reckitt.com

Dodatkowe informacje:

[1] Źródło: Media Hub, październik 2022
[2] Durex Speak Up, Safe Sex in Dating: Research Questions, February 2022.
[3] https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/family-planning-contraception

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Roland DG wprowadza nowy wielkoformatowy ploter płaski UV
Roland DG ogłasza dzisiaj wprowadzenie na rynek nowego, wysokonakładowego i niezawodnego wielkoformatowego plotera płaskiego UV, EU-1000MF. Ploter został zaprojektowana tak, aby zapewnić wyjątkową jakość obrazu przy niezrównanej wydajności, wszechstronności i niezawodności, a wszystko to w atrakcyjnej cenie.
Oponeo.pl rusza z drugą edycją kampanii Kręci Nas Recykling
Podobnie jak w ubiegłym roku, kampania rozpocznie się 21 marca i potrwa do 22 kwietnia. Daty te nie są przypadkowe – 21 marca to początek kalendarzowej wiosny, a 22 kwietnia to międzynarodowy Dzień Ziemi. Organizatorzy dodali do planu wydarzenia dwa nowe punkty, których realizacja będzie kolejną cegiełką, mającą realny wpływ na otaczające nas środowisko.
Start kampanii Związku Polskie Mięso
Rusza kolejna, piąta już, edycja ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej „Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje” organizowana przez Związek Polskie Mięso. W tym roku zostanie przeprowadzona pod hasłem: POLSKIE MIĘSO KARMI ZMYSŁY. Poza promocyjnymi działaniami skierowanymi do konsumentów, jej częścią będzie również cykl spotkań oraz...
Gamivo i Żabka z kolejną akcją marketingową
Spółka GAMIVO, która łączy w swojej działalności e-commerce oraz gaming, rozpoczęła kolejną akcję promocyjną z siecią sklepów Żabka. Tym razem punkty lojalnościowe zgromadzone w aplikacji mobilnej Żappka, czyli tzw. żappsy, można wymieniać na grę Wiedźmin. To już trzecia akcja zorganizowana przez platformę dla graczy i popularną sieć sklepów....
Soundly by Platige – nowa jakość dźwięku firmowana przez Platige Image
Studio Platige Sound zmienia się w Soundly by Platige. Studio dźwiękowe pod nowym szyldem kontynuuje swoją działalność i będzie realizować zarówno krajowe, jak i międzynarodowe projekty dla branży reklamowej, filmowej oraz gier komputerowych. Wprowadzenie zmian to kolejny krok w rozwoju Grupy Platige.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764