logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Durex w świecie gamingu: sekspozytywne poradnictwo na Discordzie

  PR 02.02.2023, przeczytano 1607 razy
ilustracja

Marka poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpieczniejszego i bardziej odpowiedzialnego seksu, sięgając po kolejne kanały komunikacji z młodymi odbiorcami. Tym razem chce dotrzeć do społeczności gamingowej, która jest obecna na cieszącej się rosnącą popularnością platformie Discord.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/durex-w-swiecie-gamingu%3A-sekspozytywne-poradnictwo-na-discordzie,398856,artykul.html

Świat gier online to dla 37% przedstawicieli generacji Z naturalne środowisko, gdzie spędzają czas wolny, ale też socjalizują się, wymieniają inspiracjami i strategiami gier[1]1. To też miejsce na swobodne rozmowy, bez uprzedzeń, tabu i skrępowania, manifestację wolności i wyrażania swojego ja. Wszystkie te wartości są spójne z misją marki, która walczy ze stereotypami i stygmatyzacją w seksie.

Myśl nie tylko o swojej przyjemności

Celem drugiej odsłony kampanii „Bez wymówek” jest zwrócenie uwagi na nadal pokutujące wśród młodzieży usprawiedliwienia od stosowania prezerwatyw. Wyniki przeprowadzonych przez Durex badań potwierdzają szkodliwe mity. Aż 37% młodych Polaków uprawiało seks bez gumki tylko dlatego, że nie chciało lub wstydziło się o tym rozmawiać. Pozostali, nawet podejmując temat, często stykają się z wymówkami, takimi jak: „w gumce nic nie czuję”, „nic złego się nie stanie” czy „wyjmę na czas”. Niestety rezygnacja z prezerwatywy oznacza ryzyko nieplanowanej ciąży oraz infekcji przenoszonej drogą płciową[2]2.

- Zachęcamy młodzież do wyrabiania zdrowych nawyków oraz wzięcia odpowiedzialności za siebie i innych. Dążymy do tego, aby rozmowa o seksie z gumką nie była powodem do wstydu i nie budziła niewłaściwych skojarzeń - podkreśla Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt. - Stosowanie prezerwatyw jako barierowego środka zapobiegawczego jest niezmiennie jedyną metodą antykoncepcji, wspierającą jednocześnie ochronę przed chorobami przenoszonymi drogą płciową[3]3. Edukacja w tym zakresie jest kluczowa. Sami tego nie zrobimy, dlatego wykorzystujemy moc zasięgów influencerów, z którymi wspólnie obalamy mity, przełamujemy tabu i normalizujemy narrację na temat seksu z zabezpieczeniem – podsumowuje.

Marka zaprosiła do współpracy influencerów działających na różnych platformach społecznościowych tj. Tik-Toku, YouTube, Instagramie i Twitchu. Działania edukacyjne będą wspierać: @martyna.pysia, @kubagrochmalski, @kacperblonsky, @zbor0vska, a także streamerka gamingowa Kasix.

Sekspozytywne poradnictwo na Discordzie

Discord skupia osoby o podobnych zainteresowaniach. Jest popularny wśród graczy wideo, umożliwiając im komunikowanie się ze sobą i rozwijanie społeczności poza samymi grami. Korzysta z niego prawie 200 tysięcy Polaków, a na świecie ponad 140 milionów. Atutem tej platformy jest większa prywatność, gdyż rozmowy w Discord są zamknięte dla danej grupy, czego nie oferują inne sieci społecznościowe. Ta funkcjonalność buduje większe zaufanie i poczucie intymności.

Wybór tej platformy był naturalnym kierunkiem komunikacji z młodymi ludźmi, by oswoić ich z tematyką seksu w bezpiecznej przestrzeni, na ich warunkach. Durex, przy eksperckim wsparciu partnera strategicznego Grupy Ponton, będzie oferował porady z zakresu seksualności, udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania, nurtujące tematy oraz wątpliwości. Kanał z poradnią na Discordzie będzie funkcjonował także po zakończeniu kampanii.

- Traktujemy niezwykle poważnie wszystkie pytania, z jakimi zgłasza się do nas młodzież i nie zostawiamy ich bez odpowiedzi. Nie oceniamy, nie wartościujemy, zachęcamy do swobodnej dyskusji. Młodzi ludzie doceniają takie partnerskie podejście i otwierają się na trudne, niewygodne tematy. Mam nadzieję, że na tym nowym dla nas kanale komunikacji zdobędziemy zaufanie użytkowników i zbudujemy dobrą przestrzeń do rozmów – mówi Katarzyna Banasiak-Marszałek, koordynatorka Grupy Ponton.

Realizując działania edukacyjne w zakresie bezpiecznego seksu, Reckitt razem z marką Durex umacnia zainicjowane w zeszłym roku partnerstwa z Grupą Ponton i Fundacją Edukacji Społecznej (FES). Wspólnie z Grupą Ponton nadal prowadzi i rozwija kanał na You Tube „Jak to robić”. Z kolei we współpracy z FES pracuje nad udostępnieniem na stronie durex.pl bezpłatnych testów na HIV do samodzielnego wykonania.

Kampania ruszyła 1 lutego i potrwa do 28 lutego 2023 r. Twórcą idei kreatywnej kampanii jest agencja DDB Warszawa, która razem z działem reklamy niestandardowej Fuse w grupie OMD opracowała także strategię komunikacji. Za opracowanie strategii komunikacji do mediów, w tym działania z zakresu media relations oraz branded content odpowiada Big Picture. Koordynacją współpracy z influencerami w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram) zajmuje się Tears of Joy, a za współpracę z gamerami odpowiada Fuse przy współudziale A41. Za planowanie i zakup mediów odpowiada OMD.

Źródło: Reckitt Benckiser (Poland) S.A.

www.reckitt.com

Dodatkowe informacje:

[1] Źródło: Media Hub, październik 2022
[2] Durex Speak Up, Safe Sex in Dating: Research Questions, February 2022.
[3] https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/family-planning-contraception

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764