logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Durex wspiera zatrzymanie epidemii AIDS do 2030 roku

  PR 02.12.2021, przeczytano 1269 razy
ilustracja

1 grudnia, z okazji Światowego Dnia AIDS, wystartowała wspólna kampania marki Durex i Fundacji Edukacji Społecznej, której celem jest wsparcie celów światowego dnia AIDS. Jej osią jest edukacja i zwiększenie świadomości na temat HIV i AIDS, a także propagowanie szerokiej diagnostyki. Firma Reckitt wraz z marką Durex od wielu lat działa na rzecz bezpiecznego seksu, ponieważ prezerwatywy są jedynym środkiem antykoncepcyjnym, który pomaga chronić przed zakażeniem. Tylko w tegorocznej kampanii przekaże na ten cel darowiznę rzeczową o łącznej wartości 90 000 zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/durex-wspiera-zatrzymanie-epidemii-aids-do-2030-roku,393966,artykul.html

Edukacja bez tabu

Codziennie w naszym kraju średnio 4 osoby dowiadują się o zakażeniu HIV, który będzie z nimi przez całe życie. Według danych z lat 2016-2019 rok do roku następuje przyrost zapadalności w niemal każdej grupie wiekowej niezależnie od płci oraz drogi transmisji. Zdecydowana większość Polaków uważa, że temat HIV ich nie dotyczy.

Do chwili obecnej pomimo znacznych postępów w leczeniu choroby nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie HIV z organizmu. Ze względu na skalę zakażeń, następstwa kliniczne, brak szczepień, tempo rozprzestrzeniania się wirusa oraz koncentrację zakażeń w ubogich regionach świata, oraz w trudno dostępnych populacjach epidemia HIV jest jednym z priorytetowych zagadnień zdrowia publicznego, w skali światowej. Wczesne wykrycie zakażenia HIV to jeden z priorytetów zakończenia epidemii AIDS do 2030 roku.

Według raportów Ministerstwa Zdrowia wskaźnik testowania na HIV między 2016 a 2019 rokiem w Polsce spadł z 3 do 1 na 100 000 mieszkańców, co daje 1% populacji badanej w kierunku HIV. Niespełna 10% dorosłych wykonało w swoim życiu choć raz test na HIV. Eksperci są zdania, że w Polsce nawet co druga zakażona wirusem osoba żyje w nieświadomości i jednocześnie nieświadomie zakaża innych. Szczególnie, że bezobjawowy okres HIV może trwać nawet do 10 lat.

ilustracjastrzałka

- Niepokoi, że w 2020 roku znacznie mniej osób wykonało test w kierunku HIV. W czasie lockdownu zostały zamknięte punkty konsultacyjno-diagnostyczne, w których są wykonywane anonimowe testy w kierunku HIV, co z pewnością wpłynęło na liczbę nowo wykrytych przypadków. Innym czynnikiem, który uniemożliwia wczesne wykrycie wirusa jest strach — wiele osób boi się wykonać test, ponieważ są przekonani, że dodatni wynik zrujnuje im życie — mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, Prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej — Jednak brak świadomości o chorobie nie oznacza, że jej nie ma. Wczesne wykrycie HIV i podjęcie leczenia pozwoli choremu żyć długo i bez zdrowotnych komplikacji — dodaje.

Diagnostyka kluczem do walki z epidemią AIDS

W ostatnich latach szczyt zakażeń wśród mężczyzn przypada na grupy wiekowe między 25 a 29 rokiem życia, wśród kobiet zaś między 30 a 44 rokiem życia. Osoby w tym przedziale wiekowym, które podejmują ryzykowne zachowania seksualne, szczególnie powinny sprawdzić, czy problem HIV ich rzeczywiście nie dotyczy.

Zwłaszcza, że badania w kierunku zakażenia HIV są anonimowe, bezpłatne, szybkie i łatwo dostępne. Wykonać je można w jednym z 29 Punktów Konsultacyjno-Diagnostycznych (PKD) lub we własnym domu. Wystarczy wejść na stronę http://www.projekttest.pl, zadzwonić pod podany tam bezpłatny numer i zamówić test. O testowaniu często myśli się w sytuacjach krytycznych. Jednak warto przeprowadzić badanie także wówczas, gdy miało się kontakt seksualny z osobą, która nie wykonała nigdy testu. Tylko tak można upewnić się, że wszystko jest w porządku.

ilustracjastrzałka

Choć od wykrycia HIV mija właśnie 40 lat, wciąż nie znaleziono skutecznego lekarstwa, które może całkowicie wyleczyć osobę z HIV. Dlatego też w tym przypadku profilaktyka jest kluczowa. Nie tylko diagnostyka, ale przede wszystkim bezpieczny seks to recepta na zdrowie. Prezerwatywy są jedynym środkiem antykoncepcyjnym, który pomaga chronić przed zakażeniem.

FES od 19 lat działa na rzecz pogłębiania w społeczeństwie wiedzy na temat problemów społecznych i zdrowia publicznego. Organizacja zajmuje się profilaktyką HIV, oferując bezpłatne oraz powszechnie dostępne testowanie, a także wsparcie psychologiczne, prawne i socjalne dla osób żyjących z HIV. W tym roku na rzecz FES Durex przekaże darowiznę prezerwatyw o łącznej wartości 90 000 zł.

Reckitt z misją i wsparciem

Reckitt od lat nie tylko zajmuje stanowisko w sprawach, które są istotne dla szerszego społeczeństwa, ale także działa na rzecz pozytywnych zmian w tym zakresie. Wspólnie z marką Durex realizuje misję promowania przyjemnego i bezpiecznego seksu oraz odpowiednią edukację seksualną. Tegoroczne, wspólne działania Durex i FES wypełniają misję marki w rozwiązywaniu prawdziwych problemów swoich społeczności lokalnych.

ilustracjastrzałka

- Reckitt wraz ze swoimi markami od lat angażuje w działania o charakterze społecznym, które są zgodne z ich misją. Widzimy potrzebę zapewnienia dostępu do edukacji i informacji na temat zdrowia seksualnego, a tym samym do zwiększania świadomości i zrozumienia skali problemu HIV i mamy odwagę głośno o tym mówić. Wierzymy, że wspólna inicjatywa marki Durex i FES wymiernie przełoży się na zmniejszenie skali tego światowego problemu. – podkreśla Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt.

Warto zaznaczyć, że powodzenie misji powstrzymania epidemii AIDS nie zależy wyłącznie od firm i organizacji pożytku publicznego. To, czy wirus będzie rozprzestrzeniał się dalej, zależy od indywidualnych decyzji. Nie tylko tych intymnych, ale również zakupowych. W ramach prowadzonej kampanii każdy, kto kupi prezerwatywy Durex, w dniach 1-15 grudnia w sieci Rossmann, przyczyni się do wsparcia Światowego Dnia AIDS. Środki ze sprzedaży prezerwatyw zostaną przekazane na zwiększenie wykonalności testów, a w efekcie przyczynią się do zatrzymania wirusa.

ilustracjastrzałka

Źródło: Reckitt

www.reckitt.com

Dodatkowe informacje:

Źródło danych: Sprawozdanie z realizacji Krajowego Programu Zapobiegania Zakażeniom HIV i zwalczania AIDS w 2020 roku, opracowane przez Krajowe Centrum do Spraw AIDS.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ibis z globalną kampanią wizerunkową Go Get It
Ibis, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek hotelowych na świecie segmentu ekonomicznego rozpoczęła nową globalną kampanię pod hasłem „Go get it” („Idź po swoje”), która ukazuje hotele z rodziny ibis jako miejsca pomagające podróżnikom z całego świata realizować swoje aspiracje i...
Leo Burnett łączy Alfę Romeo i Roberta Makłowicza
W związku z wprowadzeniem na rynek nowej Alfy Romeo Junior, pierwszego modelu marki produkowanego w Polsce, agencja Leo Burnett Warszawa zaprosiła do współpracy Roberta Makłowicza – znanego dziennikarza, twórcę kultowych programów, krytyka kulinarnego, pasjonata podróży i motoryzacji oraz fana marki Alfa Romeo. Współpraca ta jest częścią...
Praca kierowców ciężarówek w kampanii C. H. Robinson
Firma C. H. Robinson stworzyła kampanię wizerunkową promującą Truck Driver Appreciation Week. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na rolę kierowców ciężarówek w łańcuchu dostaw. W jej ramach uruchomione zostały działania w mediach społecznościowych, a także przygotowany materiał wideo pokazujący dzień z życia kierowcy. Przy drogach w krajach biorących udział w kampanii...
Zasąsiadujmy się: kampania Ogilvy dla Milka
Milka i Ogilvy Polska przygotowały nową platformę komunikacji pod hasłem „Zasąsiadujmy się”. Po raz pierwszy marka w Polsce podejmuje lokalną inicjatywę opartą w całości na doświadczeniach z polskiego rynku. Kampania „Zasąsiadujmy się” ruszyła 02.09 br. i rozpoczęła się działaniami digitalowymi i TVC, a jej sercem jest niestandardowa, masowa aktywacja...
Wavemaker wspiera debiut nowych zapachów YSL i Prada
Yves Saint Laurent i Prada - dwie marki o ugruntowanej pozycji w świecie luksusu - wspierają kampanią nowe odsłony swoich flagowych zapachów. Są to: YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower. Celem działań jest budowanie świadomości nowych produktów i wsparcie ich sprzedaży, jak również wzmacnianie wizerunku i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764