logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Duże zainteresowanie drukarkami Mutoh na stoisku Atrium Centrum Ploterowe

  PR 09.10.2019, przeczytano 254 razy
ilustracjastrzałka

Liczne kontrakty, 20 prezentowanych urządzeń, setki rozmów i prezentacji. Tak było na stoisku Atrium Centrum Ploterowe podczas wrześniowego Festiwalu Druku 2019.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/duze-zainteresowanie-drukarkami-mutoh-na-stoisku-atrium-centrum-ploterowe,384265,artykul.html

Stoisko firmy Atrium Centrum Ploterowe to największa ekspozycja pod względem powierzchni jak i liczby prezentowanych wielkoformatowych urządzeń do druku cyfrowego. Połowa z ponad 20 maszyn to drukarki japońskiej firmy MUTOH, której Atrium od 25 lat jest wyłącznym, polskim dystrybutorem.

- Zaprezentowaliśmy urządzenia, reprezentujące 5 technologii druku: żywiczną, LED-UV, druku bezpośredniego na tkaninach, sublimacji oraz eko-solwentową.

Drukarki Mutoh ValueJet serii X

- Na gości targowych czekały ekologiczne, wszechstronne i szybkie drukarki żywiczne. Można było w jednym miejscu, porównać te naszpikowane japońskimi technologiami, a jednocześnie wyjątkowo stabilne i cenione w naszym kraju drukarki. Pokazaliśmy możliwości następujących modeli: ValueJet 1324X, 1604X, 1624X i 1638X.

Drukarki ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie całej palety Pantone C wynosi aż 83% (z samego CMYKa).

Drukarki ValueJet X z atramentami UMS posiadają europejski certyfikat ekologiczny EUROFINS Indoor Air Comfort. Oznacza to, że atrament przeszedł z pozytywnym wynikiem testy w komorze zamkniętej pod kątem emisji szkodliwych związków chemicznych. Pozytywny wynik testów potwierdza, iż poziom tych związków nie przekroczył norm określonych w przepisach niemieckich, belgijskich, francuskich a zatem wydruki z drukarek Mutoh ValueJet X można stosować w miejscach użyteczności publicznej takiej jak szpitale, przedszkola, szkoły, urzędy, galerie czy też mieszkania.

- Zwracamy naszym klientom uwagę, aby świadomie wybierali atramenty, których używają w codziennej pracy z ploterem wielkoformatowym. W tym celu powinni sprawdzić u wybranego dostawcy atramentów certyfikaty potwierdzające klasyfikację i ekologiczność produktu.

Plotery ValueJet X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru mamy dwie szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie poprawiające osiągi i jakość druku: Mutoh Intelligent Interweaving (eliminujący paskowanie) i Mutoh DropMaster (kompensujący różne grubości materiałów).

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

ilustracjastrzałka

Drukarki Mutoh ValueJet serii UF, UH i UR

- W zasadzie nie ma chyba liczącego się producenta drukarek wielkoformatowych, który nie miałby w swoim portfolio urządzeń pracujących w technologii LED-UV. Firma Mutoh w swojej ofercie posiada plotery zarówno w małym formacie A2 czy A3, hybrydowe drukarki o szerokości 1.62 m jak i „prawdziwe” stołowe maszyny typu flatbed. Na Festiwalu Druku pokazaliśmy  4 urządzenia w technologii LED-UV od najmniejszych tak zwanych „gadżetówek” (choć przestrzegamy, ich możliwości zastosowań daleko wykraczają poza branżę znakowania gadżetów), poprzez drukarki rolowe LED-UV, rozszerzające diametralnie możliwości o zadruk różnego rodzaju i koloru materiałów rolowych. Najszersze możliwości dają urządzenia hybrydowe, czyli posiadające zarówno system rolowy do zadruku materiałów elastycznych jak i dostawiane stoły do zadruku elementów sztywnych (np. płyt).

Cechą wyróżniającą japońskie drukarki LED od innych rozwiązań na rynku jest brak zapachu zadrukowanego przedmiotu. To jeden z dowodów na ekologiczność rozwiązań tego producenta. Warto zauważyć, że drukarki LED firmy Mutoh nie wymagają podłączania zewnętrznych systemów filtrujących powietrze czy innych wyciągów.

Mutoh ValueJet 426 i 626UF to kompaktowe drukarki LED-UV przeznaczone do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie maksymalnym odpowiednio A3+ i A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o grubości do 7 i 15 cm i ciężarze do 4 oraz 6 kg.

Mutoh ValueJet 626UF, w porównaniu do mniejszego brata 426UF, który stał się w Polsce bestsellerem, posiada oprócz powiększonego stołu także laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz bardzo ciekawy, dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon).

Trzecią prezentowaną drukarką w tej technologii była znacznie większa, bo o szerokość 1.62 m – rolowa Mutoh ValueJet 1638UR. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy na jej pokładzie także kolor biały oraz lakier. Taka konfiguracja pozwala na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu (symultaniczny). Daje to wielokrotnie większe możliwości od „zwykłych” drukarek rolowych.

Mutoh ValueJet serii „UR” potrafi zadrukować elastyczne materiały czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste i inne. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, folie białe, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowanie także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Czwartą drukarką LED-UV był Mutoh ValueJet 1638UH. Jest to również ploter 6-kolorowy - oprócz palety CMYK, na pokładzie jest jeszcze kolor BIAŁY oraz lakier. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach czy drewnianych panelach.

ilustracjastrzałka

Mutoh RJ-900

- Mutoh RJ-900 XG, to jedna z najmniejszych i zarazem najtańsza (3.950 €) z drukarek w portfolio japońskiej firmy. Jednocześnie jest to także najczęściej kupowana (kilkaset instalacji w Polsce) drukarka Mutoh i zarazem oferująca najwięcej możliwości zastosowań.

Mutoh RJ-900XG z użyciem atramentów sublimacyjnych umożliwia znakowanie flag, odzieży sportowej, t-shirtów, kubków, gadżetów, kasków, desek, mebli, dekoracji, itd. W przypadku użycia atramentów wodnych, można go zastosować do produkcji fotografii, obrazów, map, schematów, plakatów, itd. Czyli wszędzie tam gdzie wymagana jest precyzyjna dokładność wydruku w połączeniu z pełno-kolorową grafiką o foto-realistycznej jakości.

ilustracjastrzałka

Mutoh ValueJet serii TX

Prezentowany na Festiwalu Mutoh ValueJet serii TX, dzięki unikalnym atramentom polimerowym UltraVision Textile pozwoli na bezpośredni zadruk tkanin naturalnych (jak np. bawełna) i syntetycznych (jak np. poliester) - podkreślmy to - jednym typem atramentu! Oczywiście spektrum obsługiwanych typów włókien i ich mieszanek, wliczając w to celulozę jest dużo szerszy.

 „TX” posiada możliwość zadruku materiałów o szerokości do 1.91 metra. Mogą to być tkaniny o otwartej jak i zamkniętej strukturze. Atrament przechodząc przez te pierwsze spływa do specjalnie zaprojektowanej do tego celu rynny odprowadzającej atrament.

Maksymalna prędkość tej drukarki sięga aż 73 m2/h. Typowa prędkość produkcyjna (komercyjna) kształtuje się na poziomie około 40 m2/h.

ilustracjastrzałka

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikea: Święta wśród ludzi, nie wśród mebli
Stylowa lampa, wygodne krzesło, gustowny talerz. Dla pani Zofii to jedyni towarzysze śniadań, obiadów i kolacji codziennie od czterech lat. Starsze osoby często mierzą się z samotnością, którą w Święta odczuwają szczególnie dotkliwie. 10 grudnia br. startuje nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”, w której IKEA...
Karnawałowa aktywacja marki Captain Jack
Do Polski zbliża się najgorętszy okres w roku – karnawał pod banderą Captain Jack. Wszyscy śmiałkowie będą mieli szansę powalczyć o imprezowe wyjazdy na karaibskie wyspy. Promocję wesprze silna kampania ATL, BTL oraz działania w digitalu i social mediach z udziałem topowych influencerów.
Świąteczne ciężarówki Coca-Cola odwiedzą Chorzele, Sandomierz i Iławę
Już wiemy, gdzie w tym roku zawitają legendarne ciężarówki Coca-Cola! Wskazali je sami mieszkańcy, oddając rekordową ilość głosów na swoje miasta w konkursie, zorganizowanym przez Coca-Cola. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu internautów, świąteczny konwój wraz z mocą atrakcji przyjedzie do Chorzel, Sandomierza i Iławy.
Ponad 1,5 tys. złotych wyda polski konsument na sprawy związane z organizacją  tegorocznych świąt. Jak co roku, ważne miejsce w budżecie zajmą nie tylko prezenty, ale także świąteczne zakupy spożywcze.
Na święta Polacy chętnie wracają do rodzinnego domu, ale na podróże wydadzą mniej niż na prezenty
Już niebawem ponad 14 milionów Polaków wsiądzie do samochodów, pociągów oraz na pokłady samolotów i ruszy w podróż do rodzinnych domów, aby wspólnie z bliskimi spędzić święta Bożego Narodzenia. W  najnowszym badaniu pt. „Driving home for Christmas” Mastercard zgłębił temat powrotów do domu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764