logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Duże zamówienia z czasem realizacji tego samego dnia?

  S 03.08.2021, przeczytano 1339 razy
ilustracja

Na pewno zauważyłeś, że Twoi klienci są bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. To, co kiedyś mogło się wydawać misją specjalną, dziś staje się standardem obsługi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/duze-zamowienia-z-czasem-realizacji-tego-samego-dnia,392517,artykul.html

Korporacje, detaliści, agencje produkcyjne czy średni przedsiębiorcy oczekują od firm, takich jak Twoja, coraz większej elastyczności i realizacji zleceń „na wczoraj”. Oczekiwania są ogromne, a wysoka jakość druku nie jest już czynnikiem wyróżniającym Cię spośród konkurencji. Tych „krytycznych czynników” jest obecnie kilka i tylko spełnienie ich wszystkich decyduje o utrzymaniu dotychczasowych klientów oraz daje potencjał na pozyskanie nowych, równie wymagających zleceń.

"Zapotrzebowanie na wyższy poziom usług napędza inwestycje w szybsze urządzenia drukujące, zapewniające natychmiastowe schnięcie wydruków." - Badania PRIMIR Wide Format Inkjet Printing Trends, czerwiec 2015

A gdyby realizować nawet trzy duże kampanie jednego dnia?

Wyobraź sobie, że Twój kluczowy klient musi zrealizować dwie duże kampanie promocyjne. Termin realizacji – następny dzień. Niemożliwe? Ad-hocowe kampanie zdarzają się coraz częściej. Uprzedzasz dział graficzny i produkcję, że szykuje się niestandardowe zlecenie z terminem realizacji „na wczoraj” i ustawiasz pracę maszyn tak, aby były w pełnej gotowości, kiedy przyjdą materiały. Zlecenie jest przecież priorytetowe, zatem „wszystkie ręce na pokład”.

Ale po chwili uświadamiasz sobie, że nawet przy pełnej mobilizacji całego zespołu i reorganizacji produkcji, wydajność Twoich urządzeń nie pozwoli zrealizować projektu w tak krótkim czasie.

Już w 2013 r. ośrodek InfoTrends wskazywał, że niemal 2/3 zleceń w zakresie wielkoformatowych produkcji graficznych musi zostać dostarczonych w mniej niż 48 godzin, a ponad 40 proc. – nawet tego samego dnia. Obecnie czas ten jest jeszcze krótszy.

ilustracjastrzałka

Jako dostawca usług druku na pewno zdajesz sobie sprawę, że tym, co napędza dziś rozwój rynku grafiki wielkoformatowej są rosnąca wielkość nakładów oraz presja szybkiej realizacji zleceń.

Na pierwszy rzut oka to wykluczające się kierunki – jak bowiem realizować więcej projektów w krótszym czasie? Ale okazuje się, że producenci wielkoformatowych urządzeń wyprzedzają o krok wymagania rynkowe – i już dziś ich innowacyjne technologie druku są w stanie sprostać największym wyzwaniom.

Zapomnij o ograniczeniach tradycyjnych technologii

Wzrost popularności „cyfry” nie jest dziełem przypadku. Tradycyjne rozwiązania produkcyjne, choć posiadają wiele zalet, mają jedną fundamentalną wadę – proces druku lateksowego czy solwentowego zawsze będzie wymagał odparowania rozpuszczalnika lub wody z atramentu i nośnika. To z kolei zawsze będzie powodowało spowolnienie całego procesu, ponieważ maszyna musi ograniczyć ilość atramentu nakładanego w pojedynczym cyklu.

64-calowe technologie lateksowe i ekosolwentowe wymagają większej liczby przebiegów, by uzyskać pożądany standard obrazu – aby zachować odpowiednią jakość na podłoże może być jednorazowo nałożona ogranicza ilość atramentu. Oznacza to też, że przy pracy na pełnych obrotach i w najwyższej jakości, np. przy druku materiałów do punktu sprzedaży, tradycyjny ploter musi pracować wolniej, niekiedy nawet z prędkością 15 m2 na godzinę.

Brakujące ogniwo

Wobec wyzwań związanych ze zwiększeniem wydajności przy jednoczesnym utrzymaniu doskonałej jakości, Canon opracował zupełnie nową technologię druku Canon UVgel. Cel był jasny – nowe rozwiązanie ma:

  • Być łatwe w obsłudze i zapewnić duże możliwości w zakresie konserwacji.
  • Wypełnić lukę pomiędzy szeroką ofertą niedrogich – ale małowydajnych – rozwiązań lateksowych lub ekosolwentowych, a bardzo drogimi – ale szybkimi – maszynami przemysłowymi (lateks / UV).

ilustracjastrzałka

Jak udało się to osiągnąć?

Pierwszym ploterem Canon z technologią UVgel jest Océ Colorado 1640 – najszybsze na rynku urządzenie w segmencie 64-calowych maszyn drukujących z roli. Dzięki połączeniu nowoopracowanego atramentu w postaci żelu utwardzanego światłem UV LED oraz nowej technologii głowic drukujących, Océ Colorado eliminuje tradycyjne ograniczenia, pozwalając na osiągnięcie dwu-, a nawet trzykrotnie szybszego tempa druku w najwyższej jakości.<

Jak w praktyce działa technologia UVgel? W głowicy drukującej atrament jest podgrzewany i przybiera płynną postać; wałek podający podłoże utrzymuje stałą temperaturę 28°C niezależnie od warunków zewnętrznych; ciekła kropla atramentu w kontakcie z podłożem natychmiast powraca do żelowej konsystencji, a dzięki wstępnemu naświetlaniu UV LED zostaje od razu utrwalona na nośniku.

Nawet przy najwyższym poziomie jakości i wydrukach przeznaczonych do wymagających zastosowań w pomieszczeniach, prędkość robocza Océ Colorado 1640 wynosi 40 m2/godz., a dla billboardów i banerów zewnętrznych – nawet 159 m2/h. Technologia UVgel zapewnia wyjątkową powtarzalność produkcyjną. Precyzyjnie nanoszone na media krople UVgel natychmiast są utrwalane na nośniku i tworzą ostre obrazy praktycznie bez efektu koalescencji, a ścisła kontrola kropli gwarantuje wysoką powtarzalność barw na kolejnych wydrukach.

Celna odpowiedź na wyzwania rynku

Globalny wzrost nakładów wielkoformatowego druku jest faktem. InfoTrends przewiduje, że nakłady będą rosły w tempie około 3 proc. rocznie (2015 -2020, EMEA).

Obecnie trzy najpopularniejsze aplikacje to:

  • banery (84%),
  • reklamy (80%)
  • i plakaty (79%),

Sygnalizuje zainteresowanie drukiem aplikacji wewnętrznych w tym dekoracji wnętrz (np. fototapety). Nowe wyzwania rynkowe wymagają zatem innowacyjnych rozwiązań. Klienci drukują coraz więcej, oczekując coraz krótszych terminów realizacji; dostawcy z kolei, chcąc sprostać tym wymaganiom, poszukują bezkompromisowych technologii druku, które pozwolą im rozwijać się na tym niezwykle wymagającym rynku. Nowy ploter Canon pozwala sprostać tym oczekiwaniom niezależnie od wielkości firmy i nakładów wielkoformatowych grafik, które zamierzasz drukować.

Źródło: Smart LFP

www.smartlfp.pl

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Absolutnie nie.
Chyba, że ktoś jest durniem i ma ochotę wystrzelić własną firmę w kosmos.

avatar użytkownika
,

Jeśli tak, to z badań na które powołują autorzy artykuły wynika, że 62% specjalistów w naszej branży to durnie. Na szczęście są ludzie tacy jak Ty, którzy ratują jej honor.  

,

Jeśli na dziś będzie normą, to ekspres będzie na kiedy?

To pytanie retoryczne, nie sil się na odpowiedź.
  

avatar użytkownika
,

Trzeba zaapelować do kolejarzy by nie podejmowali wysiłków na rzecz skrócenia czasu przejazdów pociągami pospiesznymi. No bo co wówczas stanie się z ekspresami?  

,

Ale rozumiesz różnicę miedzy usługą realizowaną w czasie rzeczywistym od usługi, której nie da się w tym modelu wykonać..

Bo mam wrażenie, że nie rozumiesz.
  

avatar użytkownika
,

Czyli nie dość że durnie, to jeszcze oszuści. Dobrze że mamy Ciebie.  

,

Dziwnie to trochę wygląda, gdy jako NACZELNY, wyzywasz jakichś ludzi.
Piłeś? Brałeś jakieś prochy?
  

avatar użytkownika
,

To jest podsumowanie Twoich opinii o kolegach z branży deklarujących realizację zleceń w takich terminach. Masz problem aby wziąć odpowiedzialność za to co o nich tutaj powiedziałeś? Jeśli tak - potraktuj to podsumowanie jako pomoc.  

,

To działa tak:
Nie masz umocowania, by pisać w czyimkolwiek imieniu, więc wszystko co piszesz, piszesz na swoje konto i ponosisz za to odpowiedzialność.
Jeśli piszesz głupoty po pijaku lub na prochach, poproś szefa o kilka dni wolnych i doprowadź się do porządku.

Nie ma za co.
  

avatar użytkownika
,

Świetnie że znasz te zasady. To już coś.  

,

Ja tu jestem dla zabawy, Ty jesteś bo to Twoja praca.
Nie rozumiesz tej różnicy, więc może jesteś tutaj przez pomyłkę.
Albo co gorsza NEPOTYZM.
  

brak ikonki
,

dorobiona ideologia na potrzeby sprzedaży Colorado  

,

Nawet nie chodzi o oto dlaczego dorobiona, ale po prostu głupia.
Jeśli przyjmiemy, że normą jest na dziś, to robota ekspresowa będzie wykonywana na kiedy?
I jak wyjaśnisz klientowi, że z nadmiaru robót na dziś, musisz mu zaproponować inny termin.odbioru.
I co on pomyśli, skoro jakiś marketłuk mu wkładał do głowy, że na dziś to norma, oczywistość i niezbywalne prawo.,
I co powie innym klientom.
I jak oni zareagują, gdy okaże się, że na dziś jednak się nie da....
  

avatar użytkownika
,

Ty sobie gadasz dla zabawy, a koledzy robią ekspresy i zarabiają pieniądze - bo to ich praca. Nie rozumiesz tej różnicy, więc może jesteś tutaj przez pomyłkę.  

,

Zamów dziś kalendarz na 2022, żeby dziś dostarczyli.
Oczywiście duże zamówienie czyli 10-15 tys. egz.

Jestem przekonany, że drukarnie będą się BIŁY o to, która ma go dla Ciebie wydrukować. Bo przecież duże zamówienia z czasem realizacji tego samego dnia, to oczywista oczywistość i niezbywalne prawo.

Ah, wait...
  

brak ikonki
,

tutaj jest mowa o Colorado i druku plakatów/banerów, albo innych popierdułek jakie w zasadzie nie wymagają procesów introligatorskich, tylko szybki druk. Pytanie czy warto płacić o 100k PLN więcej w stosunku do produkcyjnego latexu jaki da te same możliwości obróbki, podobną trwałość i czas druku i ma jeszcze do tego biały:)  

,

I posiadacze Colorado realizują DUŻE zamówienia tego samego dnia...?
  

brak ikonki
,

mają ku temu możliwości, generalnie jak nie masz dużo zamówień, to nie kupujesz Colorado  

,

Wybacz, ale to jest fanzolenie marzyciela.

Każda firma mająca zajebiaszczy park maszyn ma możliwość stuknąć od święta coś na dziś.
Ale zdecydowana większość ma takie obłożenie, że dziś zamienia się w tydzień a w wielu przypadkach miesiąc czekania. No i zdrowy rozsądek podpowiada, że na dziś, to KIEPSKA strategia biznesowa.
Wbrew temu co mówi naczelny, który nigdy w drukarni nie spędził choć jednego dnia.
  

brak ikonki
,

nie pozostaje tobie nic innego jak żyć dalej ze swoim przekonaniem, tymczasem idę doglądać prace na DZIŚ i jutro:)
PS. jak masz obłożenie i się nie wyrabiasz to się powiększa się park maszynowy, tak to funkcjonuje z praktyki, a nie teorii
  

,

Właśnie dostałem odpowiedź od dużej drukarni, że kalendarz na 2022, najbliższy termin połowa grudnia.
A pisząc mail powołałem się na Fikola, znawcę, że chcę na dziś, boto oczywista oczywistość i niezbywalne prawo klienta.
Inna drukarnia, też całkiem duża, z dużym parkiem maszynowym, obiecała wstępnie, że może mnie zmieścić na początek stycznia.

Więc wybacz, ale raczej fanzolisz jak potłuczony.
  

brak ikonki
,

szukasz najtaniej to masz takie terminy:)  

,

Albo też, "na dziś" w dużych zamówieniach jest po prostu masturbacyjnym, mokrym snem marketoidów, oderwanych od...

...rzeczywistości, która skrzeczy tygodniowymi i dłuższymi terminami realizacji.
  

brak ikonki
,

albo jesteś klientem jaki nie jest mile widziany, i stąd takie terminy:)  

avatar użytkownika
,

Kolego Kinycc, u nas jesteś jak doskonale wiesz zawsze mile widziany, ale obraźliwe uwagi w stosunku do kolegów, którzy poświęcają swój czas aby z Tobą podyskutować, mile widziane nie są i nie będą tolerowane. Nie zapominaj się - co wolno wobec redakcji nie przejdzie wobec innych użytkowników.  

,

Albo też, usługa na dziś to MARZENIE marketoidów, którym się wydaje, że usługodawca czeka z maszynami w gotowości właśnie na nich.

Kolego redakcja.
Idź na forum naprostować swoich kolegów z TWA.
A jak już ich naprostujesz, to zyskasz prawo do pouczania kogokolwiek innego. Na tę chwilę, nie bardzo.
  

avatar użytkownika
,

Nie zajmujemy się tutaj prostowaniem kolegów. Ani z TWA, ani z żadnej innej linii lotniczej.  

Najnowsze w tym dziale

Jak subskrypcyjny model biznesu zmienia rynek druku?
Zamiast posiadania – wypożyczenie i uzyskanie dostępu. Model, który od dawna znany jest głównie z branży szeroko pojętej rozrywki, staje się coraz bardziej popularny także w biznesie. ­– To dobry trend, bo wpisuje się również w zasady gospodarki obiegu zamkniętego – komentują eksperci Canon Polska.
Httpool z projektem na Black Friday
Httpool przygotowała projekt na okoliczność zbliżającego się tegorocznego Black Friday. Firma opracowała zbiór wytycznych dotyczących jak najbardziej efektywnego wykorzystania Twittera w działaniach marketingowych związanych z tym światowym dniem wielkich wyprzedaży i zakupowego szaleństwa.
Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o...
Jak wybrać ploter dla projektanta?
Ogromne ilości dokumentacji technicznej to problem każdego biura projektowego. Aby zdążyć z realizacją projektu w terminie, projektanci potrzebują dziś urządzeń, które wyręczą ich w zadaniach związanych z drukiem. Lafrentz Polska, jeden z liderów polskiej branży inżynieryjnej, postawił na ploter wielkoformatowy ColorWave 3500 od Canon.
Czy w planie strategicznym firm z sektora IT jest miejsce marketing online?
Jak pokazują dane firmy analitycznej Gartner, wartość światowego rynku IT w 2019 roku wynosiła ponad 2,4 bln dolarów. W latach 2012-19 rosła o 3,4% rocznie. A epidemia wcale nie spowolniła tego trendu. Sektor IT wciąż nie jest nasycony produktami i usługami, które wspierają pracę lub codzienne funkcjonowanie firm. Nie oznacza to jednak braku konkurencji w branży....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764