logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dwa słowa o logo

   09.10.2014, przeczytano 1468 razy
ilustracjastrzałka

Logo jest przede wszystkim znakiem towarowym marki, który spełnia funkcję marketingową i informacyjną. Jest ono elementem, który znakuje działalność firmy i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dwa-slowa-o-logo,22858,artykul.html

Dobrze zaprojektowany znak niesie za sobą coś więcej, niż tylko ciekawą formę graficzną. Poprzez skrótowe i łatwe do zapamiętania wykorzystanie symbolu organizacji, opowiada historię marki, i to czym się ona zajmuje.

Z czasem znak staje się równie lub nawet bardziej rozpoznawalny od samej nazwy firmy. Aby tak się stało potrzebna jest odpowiednio przemyślana i dobrana forma graficzna, wspierająca komunikat marketingowy. Zatem podstawowe logo [znak marki], w swojej budowie posiada godło [ikonę], które jest symbolem charakterystycznym znaku oraz typografię, w której zawarta jest nazwa firmy – logotyp. To właśnie te dwa elementy tworzą logo.

Dodatkowo do znaku możemy dodać również hasło pozycjonujące [tagline], które dopowiada przesłanie marki. Jednakże nie ma jednoznacznego schematu, co do konstrukcji znaku i ilości oraz ułożenia poszczególnych elementów. Wszystko zależy od zamysłu projektanta i idei jaką znak propaguje.

Obecnie logo zaczyna odchodzić na drugi plan, ustępując pola kompleksowej identyfikacji wizualnej. Lubimy to :) i piszemy o tym więcej w dalszej części postu.


Przykładowe kryteria pogrupowania rodzajów logo:

1. Znaki czysto typograficzne

Same litery pełnią funkcję całego logotypu. Często jakaś litera posiada oryginalny detal.

....

Cały artykuł przygotowany przez Whizbrand studio

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764