logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dwa słowa o logo

   09.10.2014, przeczytano 1474 razy
ilustracjastrzałka

Logo jest przede wszystkim znakiem towarowym marki, który spełnia funkcję marketingową i informacyjną. Jest ono elementem, który znakuje działalność firmy i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dwa-slowa-o-logo,22858,artykul.html

Dobrze zaprojektowany znak niesie za sobą coś więcej, niż tylko ciekawą formę graficzną. Poprzez skrótowe i łatwe do zapamiętania wykorzystanie symbolu organizacji, opowiada historię marki, i to czym się ona zajmuje.

Z czasem znak staje się równie lub nawet bardziej rozpoznawalny od samej nazwy firmy. Aby tak się stało potrzebna jest odpowiednio przemyślana i dobrana forma graficzna, wspierająca komunikat marketingowy. Zatem podstawowe logo [znak marki], w swojej budowie posiada godło [ikonę], które jest symbolem charakterystycznym znaku oraz typografię, w której zawarta jest nazwa firmy – logotyp. To właśnie te dwa elementy tworzą logo.

Dodatkowo do znaku możemy dodać również hasło pozycjonujące [tagline], które dopowiada przesłanie marki. Jednakże nie ma jednoznacznego schematu, co do konstrukcji znaku i ilości oraz ułożenia poszczególnych elementów. Wszystko zależy od zamysłu projektanta i idei jaką znak propaguje.

Obecnie logo zaczyna odchodzić na drugi plan, ustępując pola kompleksowej identyfikacji wizualnej. Lubimy to :) i piszemy o tym więcej w dalszej części postu.


Przykładowe kryteria pogrupowania rodzajów logo:

1. Znaki czysto typograficzne

Same litery pełnią funkcję całego logotypu. Często jakaś litera posiada oryginalny detal.

....

Cały artykuł przygotowany przez Whizbrand studio

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Drukarnia Chroma przechodzi rebranding
Drukarnia internetowa Chroma prezentuje swoje nowe oblicze.
Międzynarodowy Fotofestiwal: program i zaproszenie do Łodzi
Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi już po raz 23. zaprezentuje krajobraz polskiej i światowej fotografii współczesnej. Premiery projektów m.in. Weroniki Gęsickiej i Przemka Dzienisa, gwiazdy międzynarodowej fotografii w opowieściach o transformacji i uwalnianiu, najciekawsze tematy fotograficzne sezonu – Fotofestiwal ogłosił program blisko trzydziestu wystaw...
CeraVe z reklamowym love-story w SkyShowtime i Tinderze
CeraVe jest jedną z trzech pierwszych marek, które otwierają nowy reklamowy rozdział na rynku globalnych serwisów streamingowych w Polsce. Kampania kremu od CeraVe, utrzymana w konwencji love-story, ruszyła premierowo na SkyShowtime. Komunikacja obejmuje też Tinder, YouTube, TVN Player oraz kino i social media. Za strategię i oprawę mediową akcji odpowiada Wavemaker.
Red Bull z kampanią 3D na nośnikach AMS Digital Indoor
W maju na Digital Indoor od AMS można zobaczyć pierwszą zasięgową kampanię wideo z efektem 3D. Spot przygotowany dla marki Red Bull promuje linię produktów pod hasłem „Summer edition”. Kampania dociera do mieszkańców 20 aglomeracji.
Pepsi i ogromna puszka w centrum Warszawy
W dniach 21-26 maja w samym sercu Warszawy pod Pałacem Kultury i Nauki od strony ul. Emilii Plater można skorzystać z wyjątkowej, immersyjnej atrakcji. Mowa o gigantycznej puszcze, która swoim kształtem oraz designem przypomina znany i kultowy napój gazowany. Fani nietypowych miejskich instalacji mogą przenieść się w zupełnie nowy wymiar dzięki spektakularnym cyfrowym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764