logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Aktualizacje firmware’u aparatów Nikon Z6, Z7 i Z50

  PR 18.02.2020, przeczytano 583 razy

Firma Nikon ogłosiła dzisiaj publikację oprogramowania pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Nikon Z7 i Nikon Z6 w wersji 3.00 oraz aparatu bezlusterkowego Z50 formatu DX w wersji 1.10. Uaktualnienia oprogramowania wprowadzają udoskonalenia dotychczasowych funkcji, zwiększając tym samym możliwości aparatów bezlusterkowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aktualizacje-firmware%E2%80%99u-aparatow-nikon-z6%2C-z7-i-z50,385740,artykul.html

Dzięki uaktualnieniu oprogramowania aparatów Z7 / Z6 do wersji 3.00, dotychczasowy AF z wykrywaniem twarzy i oczu zostaje wzbogacony o funkcję AF z wykrywaniem zwierząt. Podczas gdy dotychczasowy AF rozpoznaje ludzkie twarze i oczy, to zaktualizowany AF rozpoznaje również oczy i pyski psów oraz kotów w celu dokładniejszego ustawienia ostrości. Dzięki temu można skoncentrować się na kreatywnym kadrowaniu zdjęć. Ponadto, zmodyfikowano śledzenie obiektów w ruchu tak, aby działało podobnie jak funkcja śledzenia 3D w lustrzankach cyfrowych firmy Nikon, a tym samym było łatwiejsze w użyciu. Zapewniono też obsługę kart pamięci CFexpress* od większej liczby producentów.

Wersja oprogramowania 1.10 aparatu Z50 udoskonala działanie AF podczas rejestrowania autoportretów w trybie filmowania. To udoskonalenie zostało wprowadzone w odpowiedzi na oczekiwania użytkowników, aby aparat utrzymywał ostrość na rejestrowanych twarzach.

Firma Nikon przywiązuje dużą wagę do szybkiego reagowania na nowo pojawiające się potrzeby użytkowników, a także oferowania możliwości fotografowania, które nieustannie pobudzają kreatywność.

Oprogramowanie w wersji 3.00 dla aparatów Z7/Z6

1. Automatyczne ustawianie ostrości na pysku i/lub oczach psów oraz kotów dzięki AF z wykrywaniem zwierząt

Dotychczasowa funkcja rozpoznawania twarzy i oczu została wzbogacona o AF z wykrywaniem zwierząt ułatwiający fotografowanie psów i kotów. W przypadku wykrycia pysków lub oczu wielu zwierząt, można użyć wybieraka wielofunkcyjnego lub elementów dotykowych i wybrać oko, na które ma zostać ustawiona ostrość. Pyski zwierząt mogą być też wykrywane podczas nagrywania filmów.

2. Zwiększona użyteczność AF ze śledzeniem obiektu

Śledzenie obiektów w ruchu podczas fotografowania w trybie AF-C zostało zmodyfikowane tak, aby pod względem sposobu obsługiwania przypominało funkcję śledzenia 3D w lustrzankach cyfrowych Nikon. Aparat śledzi obiekt, gdy spust migawki jest wciśnięty do połowy lub gdy jest wciśnięty przycisk AF-ON. Gdy użytkownik zdejmie palec z przycisku, śledzenie obiektu wyłącza się i zostaje ponownie aktywowane pole AF, które było wybrane przed włączeniem śledzenia obiektu, co dodatkowo ułatwia obsługę. Ponadto, przełączanie między ekranem automatycznego wyboru pola AF a ekranem wyboru obiektu można przypisać do przycisku funkcji. Zmiany te pozwalają na łatwiejsze korzystanie ze śledzenia obiektu oraz ułatwiają aktywowanie i zmienianie śledzonego obiektu bez odrywania oka od wizjera.

3. Obsługa kart pamięci CFexpress

Po zainstalowaniu oprogramowania w wersji 3.00, aparaty Z7/Z6 będą, oprócz kart pamięci Sony CFexpress, obsługiwać karty CFexpress typu B firm ProGrade i Lexar.

Oprogramowanie w wersji 1.10 dla aparatu Z50

Modyfikacja specyfikacji ustawień do rejestrowania autoportretów w trybie filmowania

Obecnie, podczas rejestrowania autoportretów w trybie filmowania, jako tryb ustawiania ostrości jest na stałe ustawiony tryb AF-S. Po uaktualnieniu oprogramowania do wersji 1.10, jako tryb ustawiania ostrości będzie na stałe ustawiony tryb AF-F. Dzięki tej zmianie, podczas nagrywania filmów aparat będzie mógł utrzymywać ostrość na twarzy użytkownika.

Źródło: NIKON

www.nikon.pl

Dodatkowe informacje:

*CFexpress jest znakiem handlowym stowarzyszenia CompactFlash Association (CFA).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764