logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dwie drukarki sublimacyjne Mutoh podbiły świat „dwukołowców”

  PR 09.03.2020, przeczytano 2386 razy
ilustracjastrzałka

VELOSOCK rozpoczęła działalność, jako lokalna łotewska firma. W ciągu zaledwie kilku lat stała się globalną marką z klientami na całym świecie i licznymi prestiżowymi nagrodami za wzornictwo. Kto by pomyślał, że tak prosty pomysł - elastyczna osłona roweru ułatwiająca przechowywanie oraz jego  transport - szturmem podbije świat cyklistów? Gvido Bajars, współzałożyciel VELOSOCK, ujawnia, że w tym sukcesie pomogły mu 2 drukarki sublimacyjne Mutoh ValueJet 1638WX.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dwie-drukarki-sublimacyjne-mutoh-podbily-swiat-_dwukolowcow_,386004,artykul.html

Gvido Bajars miał tytuł magistra prawa i brak wiedzy z zakresu druku. Mimo to zaufał intuicji i założył VELOSOCK, markę pokrowców na rowery torowe. Dwie drukarki Mutoh ValueJet 1638WX później, VELOSOCK to szybko rozwijająca się firma z klientami na całym świecie, z legendami kolarstwa, mistrzem świata Ironman i narodową holenderską drużyną kolarską.

Potrzeba matką wynalazku

Pierwszy prototyp VELOSOCK powstał według zasady „potrzeba matką wynalazku”, a potrzebą było utrzymanie domu i samochodu w czystości podczas transportu i przechowywania roweru. Powrót do domu z jazdy w deszczowy dzień to wszechobecny brud i błoto. Jak uniknąć bałaganu na ścianach i podłogach swojego mieszkania? Padł więc pomysł na pokrowiec, którego próżno było szukać na rynku. Twórcy VELOSOCK postanowili sami go stworzyć.

Gvido Bajars, jeden z założycieli VELOSOCK, ujawnia: - Od pierwszej chwili myślałem, że to świetny pomysł. Miałem przeczucie, że ta osłona rowerowa będzie miała ogromny potencjał. A kiedy poczujesz to w kościach - musisz to zrobić. ” Firma VELOSOCK podjęła misję poprawy codziennej jakości poprzez zapewnienie wyjątkowych okładek. W tej chwili firma koncentruje się na świecie rowerowym i produkuje pokrowce na rowery halowe, pełne pokrowce na rower do transportu, pokrowce na rower dla dzieci, a także produkty lifestyle, takie jak pokrowce na bagaż i piłki fitness.

ilustracjastrzałka

Dlaczego Mutoh

Gvido ma tytuł magistra prawa specjalizujący się w komercjalizacji, rozwoju produktów i własności intelektualnej, co okazało się bardzo przydatne w budowaniu marki VELOSOCK. Jednak Gvido nie miał doświadczenia w drukowaniu.

- Nie wiedziałem nic o drukarkach i uczyłem się wszystkiego od zera.

Na samym początku działalności VELOSOCK zlecił produkcję. Popyt rósł i Gvido chciał sam nadzorować produkcję, aby zapewnić klientom najwyższą jakość. Wtedy podjął decyzję o zakupie własnej drukarki - ValueJet 1638WX firmy Mutoh.

- Dlaczego Mutoh? Właściwie nie było co do tego wątpliwości. Od samego początku wiedziałem, że postawię na tą markę, ponieważ oferują najlepszy wybór drukarek na świecie i doskonałą obsługę klienta tutaj, w naszym rodzinnym kraju, na Łotwie.

Gvido pamięta, jak sam uczył się obsługi drukarki przez kilka tygodni, a następnie przekazał swoją wiedzę innym kolegom.

- Bardzo łatwo było nauczyć się obsługiwać drukarkę - to jedna z największych zalet Mutoh. Niczego nie skomplikowali, a korzystanie z takich technologii to przyjemność.

Wśród innych korzyści Mutoh, Gvido wymienia drukowanie w wysokiej rozdzielczości, szybkość drukarki, a także możliwość wykonywania bardzo drobnych wydruków.

- Możesz stworzyć w zasadzie wszystko. Jest to dla nas bardzo ważne, ponieważ VELOSOCK drukuje niestandardowe projekty dla naszych klientów. Poza tym atrament, którego używamy, jest na bazie wody, więc jest nietoksyczny i nieszkodliwy dla ludzi.

Międzynarodowy sukces

Obecnie VELOSOCK dostarcza swoje pokrowce do 65 krajów na całym świecie, szczególnie w regionach o silnej kulturze rowerowej - takich jak kraje niemieckojęzyczne, Włochy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, USA a nawet w Polinezji Francuskiej. Z kolei holenderska reprezentacja kolarska ma personalizowane pokrowce z nazwiskami.

Inne unikalne projekty trafiły do ​​legendarnego niemieckiego sprintera kolarskiego Marcela Wüsta i jego zespołu Casa Ciclista, a także Patricka Lange, mistrza świata Ironman w 2018 i 2017 roku.

- Sposób, w jaki rozpowszechniamy informacje o VELOSOCK, odbywa się za pośrednictwem cyfrowych kanałów marketingowych - szczególnie reklamy na Facebooku - wyjaśnia Gvido. - Uczestniczymy również w wielu wystawach i imprezach rowerowych, takich jak Ironman. Ludzie przychodzą i spotykają się z nami, widzą VELOSOCK, a następnie zamawiają go na naszej stronie internetowej lub przez Amazon. W tej chwili nie współpracujemy ze sprzedawcami detalicznymi, ani dystrybutorami, większość zakupów odbywa się online. To znacznie ułatwia logistyczną stronę biznesu i umożliwia entuzjastom kolarstwa z całego świata dostęp do naszych pokrowców na rowery.

Gvido potwierdza również, że są firmy, które próbowały odtworzyć to, co robi VELOSOCK.

- Ale nie martwimy się tym - mówi, ujawniając, że VELOSOCK jest chroniony patentem na wzór przemysłowy i zarejestrowany jako znak towarowy.

Ekspansja

VELOSOCK szybko się rozwija, więc po 2 latach pracy z jedną drukarką Mutoh ValueJet 1638WX firma kupiła drugą.

- Na początku 2019 roku zakupiliśmy drugą drukarkę ValueJet 1638WX, ponieważ idealnie odpowiada ona naszym potrzebom. Jest wystarczająco duża, aby wydrukować pokrowiec w jednym kawałku. Ma też dwie głowice drukujące, co oznacza, że ​​jest idealna do szybkiego druku dużych nakładów - mówi Gvido, podkreślając, że nie wyobrażałby sobie swojej firmy bez maszyn Mutoh.  - Bez tych drukarek po prostu by się nie udało. Używamy je do wszystkiego co drukujemy i w ten sposób możemy zapewnić wysokiej jakości projekty dla każdego z naszych klientów.

ilustracjastrzałka

Plany na przyszłość

W tej chwili VELOSOCK koncentruje się na działalności na rynku europejskim. Jednak w przyszłości planuje ekspansję do USA, a nawet Japonii.

- Japończycy mają małe przestrzenie mieszkalne i muszą w pełni pokryć swój rower, aby móc go przetransportować w pociągu - wyjaśnia Gvido. - Moim zdaniem VELOSOCK będzie dla nich idealnym rozwiązaniem i mam nadzieję, że wkrótce ‘klikniemy’ w Japonię.

Ale VELOSOCK nie chce się ograniczać do swojego sztandarowego produktu.

- W tym roku wprowadzamy zupełnie nowe produkty, których od dawna oczekiwano. Wprowadzamy na rynek pokrowce na BMX, pokrowce na rowery składane, a nawet pokrowce linii profesjonalnej, które są wodoodporne, pochłaniają uszkodzenia oraz chronią rower przed zadrapaniami - ujawnia Gvido. - Jasne, że pokrowce na rowery to nasza główna linia produktów. Ale planujemy również tworzyć pokrowce na inne przedmioty sportowe związane z aktywnym stylem życia: narty, deski snowboardowe, wakeboardy... Naprawdę nie możemy się doczekać rezultatu.

O drukarce sublimacyjnej Mutoh ValueJet 1638 WX

Mutoh ValueJet 1638WX to jedna z drukarek wielkoformatowych z sublimacyjnej serii „WX”. Seria ta obejmuje kilka modeli różniących się szerokością, liczbą głowic i wydajnością. Aktualnie na rynku dostępne są modele: 1604WX, 1624WX, 1638WX, 1938WX i 1948WX.

Stosowany we VELOSOCK Mutoh ValueJet 1638WX to wersja 2-głowicowa, o szerokości druku 1.62 metra. Drukarka ta pracuje w technologii zmiennej wielkości  (ang. Variable Dot) kropli atramentu. Zakres generowanych przez dysze kropel wynosi począwszy od 5.9 do 45.3 pikolitra. Dzięki, tej technologii ploter ma możliwość w sposób optymalny drukować zarówno gładkie aple, łagodne przejścia tonalne jak i wymagające detale. Mutoh ValueJet 1638WX w szybkim trybie produkcyjnym potrafi zadrukować, 42 do 65 metrów kwadratowych na godzinę.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764