logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dwie kampanie Banku BNP Paribas nagrodzone w konkursie Kreatura 2020

  PR 26.11.2020, przeczytano 906 razy
ilustracja

Dwie kampanie Banku BNP Paribas zdobyły statuetki w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2020, organizowanym przez „Media & Marketing Polska”. W kategorii Kampania nagrodzony został projekt „Zmiany klimatu kosztują” mający na celu podnoszenie świadomości ekologicznej. W kategorii Open jury doceniło kampanię „Wygramy”, w której bank komunikował procedury bezpieczeństwa dla pracowników, którzy w związku z charakterem wykonywanej pracy, przychodzili do biur w czasie pandemii. Wyniki ogłoszono podczas gali online 25 listopada 2020 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dwie-kampanie-banku-bnp-paribas-nagrodzone-w-konkursie-kreatura-2020,389331,artykul.html

- To nagrody przyznane przez ważny tytuł branżowy, doceniające profesjonalizm zespołów zaangażowanych w przygotowanie obu kampanii – mówi Izabela Tworzydło, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik prasowy BNP Paribas Bank Polska. - Zmiany klimatu dotyczą każdego i każdy z nas będzie musiał za nie kiedyś zapłacić. Ta idea przyświecała naszej ubiegłorocznej kampanii, w której chcieliśmy uwrażliwić odbiorców na  kwestie związane z odpowiedzialnością za środowisko naturalne. Jego ochrona to jeden z filarów odpowiedzialnego funkcjonowania Banku BNP Paribas. Kampania „Wygramy” przygotowana była natomiast z myślą o pracownikach, którzy ze względu na charakter obowiązków nie mogą pracować zdalnie w czasie pandemii. Naszym zadaniem było nie tylko, by informacja o nowych zasadach bezpieczeństwa w biurze była zrozumiała, ale przede wszystkim, aby zachęciła i zmotywowała pracowników do stosowania opracowanych procedur. Udało się to osiągnąć, a akcja została pozytywnie przyjęta – dodaje.

Kampania „Zmiany klimatu kosztują” wystartowała we wrześniu 2019 roku. W  I  fazie uwypukliliśmy problem zmian klimatycznych, wykorzystując spot telewizyjny przypominający reklamy supermarketów, ale z a szokującymi cenami. Była to oferta specjalnie stworzonego na potrzeby kampanii, wirtualnego marketu Zieleniak2040.pl. W drugiej fazie komunikowaliśmy konkretne inicjatywy banku na rzecz ochrony środowiska, a także zaprosiliśmy konsumentów do wspólnego stworzenia Ogrodów Tlenowych. Na potrzeby kampanii przygotowano spoty emitowane w telewizji, kinie oraz internecie. Dodatkowo, akcja została wsparta outdoorem oraz działaniami niestandardowymi i lokalnymi. Powstała też specjalna strona internetowa na której bank podpowiada m.in. jak działać na rzecz środowiska.

- Dziękujemy wszystkim agencjom zaangażowanym w project – Publicis Poland, VMLY&R, Havas Media, Sales&More, Feeders Agency, Point of View. Cieszymy się, że nasza kampania znalazła się w gronie 13 najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie i że doceniono świeżość podejścia. Mówienie o sprawach globalnych w kontekście codziennego życia każdego z nas jest kluczowe dla popularyzacji tematu i odpowiednich zachowań proekologicznych – mówi Agnieszka Konarzewska Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej.  

W związku z pandemią bank zapewnia pracę zdalną (ok. 95% osób zatrudnionych w centrali nadal pracuje z domu), jednak pewne obowiązki wymagają obecności  niektórych pracowników w biurze. Z myślą o nich powstała akcja informująca o zasadach bezpieczeństwa w prosty, bezpośredni sposób. Przewodnim motywem nagrodzonej kampanii wewnętrznej Banku BNP Paribas stała się plansza popularnej gry w kółko i krzyżyk, a hasło „Wygramy” nadało jej pozytywny oraz sugestywny wydźwięk. W ramach projektu opracowano kilkanaście nośników opartych na symbolu graficznym: naklejki na sprzęty kuchenne i blaty biurek, plakaty z zasadami przebywania w pomieszczeniach wspólnych (salach konferencyjnych, kuchniach itp.), ostrzeżenia w windach, na podłogach i klatkach schodowych, oznaczenia miejsca pobrania darmowych maseczek i rękawiczek oraz koszy na zużyte środki ochrony osobistej. Całość uzupełniła wysyłka mailingów, w tym bardzo dobrze przyjętego apelu o noszenie maseczek. Dla Banku BNP Paribas kampanię przygotowała agencja GonnaBe.

Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura organizowany jest od 1996 r. przez jeden z najbardziej prestiżowych tytułów branżowych „Media & Marketing Polska”. Celem konkursu jest wyróżnienie i uhonorowanie twórców polskiej sztuki reklamowej. Rywalizują w nim osoby indywidualne oraz firmy, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji.

Źródło: BNP Paribas Bank Polska

www.bnpparibas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764