logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dwie srebrne nagrody dla Tremend w konkursie A'Design Award

  PR 23.05.2022, przeczytano 447 razy
ilustracjastrzałka
Zdjęcia - Piotr Gęsicki

Aż dwa projekty warszawskiej pracowni Tremend zostały wyróżnione w prestiżowym konkursie A'Design Award & Competition w kategorii Projektowania Wnętrz i Wystaw.  Wnętrza hotelu AC Hotel by Marriott Krakow i Crowne Plaza Budapest zostały docenione przez międzynarodowe jury za idealne połączenie współczesnej sztuki, designu i lokalnych uroków, naturalnie wpływających na wygląd wnętrz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dwie-srebrne-nagrody-dla-tremend-w-konkursie-a-design-award,395950,artykul.html

Organizowany od 13 lat konkurs A’Design Award & Competition uznawany jest za jeden z najbardziej prestiżowych wydarzeń designerskich na świecie. W międzynarodowym jury konkursu zasiadają znakomici eksperci z branży. Są wśród nich designerzy, wykładowcy, dziennikarze i przedsiębiorcy, którzy wybierają najlepsze projekty, wyróżniające się innowacyjnością i kreatywnością,  zgłaszane z całego świata. Każdego roku w poszczególnych kategoriach przyznawane są wyróżnienia różnej wagi: Platynowe, Złote, Srebrne, Brązowe i Żelazne, a porównywane są prestiżem do filmowych Oscarów. Zdobycie nagrody A’Design Award to symbol doskonałości we wzornictwie i innowacyjności pracowni, a także oferowanych przez nią usług.

-    Jesteśmy niesamowicie dumni i szczęśliwi otrzymując aż dwie srebrne nagrody za nasze projekty. To dowód na to, że podążamy w dobrym stylistycznie kierunku. Każdy z tych projektów jest inny, ale łączy je design na najwyższym poziomie oraz poszanowanie sztuki lokalnych artystów – wyjaśnia prezes firmy, architekt Magdalena Federowicz-Boule. W Crowne Plaza Budapest nawiązaliśmy do specyfiki miasta - tętniącej życiem stolicy, podróży w odniesieniu do sąsiadującego, zabytkowego dworca kolejowego, a także winnic, z których słyną Węgry. W AC Hotel by Marriott Krakow postawiliśmy na klasykę i naturalne kolory ziemi, zabawę fakturami, światłem i odcieniami. Oba projekty nawiązują do tego, co je otacza. Jest to dla nas bardzo ważne, by tworzone przez nas wnętrza czy bryły korespondowały, z tym co jest wokół nich. - dodaje.

AC Hotel by Marriott Krakow

Wnętrza AC Hotel by Marriott Krakow to kwintesencja klasycznego stylu. Jak mówią architekci pracowni Tremend -  ideą projektu była ponadczasowość i prostota.

- Zależało nam na stworzeniu wnętrz, w których przyjemnie będzie przebywać i wypoczywać. Chcieliśmy, by były eleganckie, luksusowe, ale również przytulnie domowe. Sami nie lubimy bezosobowych zimnych pokoi hotelowych. Dlatego projektując wnętrza hotelu AC Hotel by Marriott w Krakowie, kluczowe było dla nas, by odwiedzający goście czuli się swobodnie i mieli miłe wspomnienia z pobytu, także te wizualne. - mówi Klaudyna Czechowska Architekt Tremend, kierownik projektu.

Architekci postawili na naturalne barwy: brązy, beże, przeplatane delikatnymi akcentami w kolorze mosiądzu, zestawiając je ze szlachetnymi szarościami i drewnem. Niewątpliwą wisienką na torcie są tutaj detale i dodatki. Hotel w kolorach ziemi, miał być ukłonem w stronę natury, która otacza go z wszech stron. Zieleń "zaproszono" również do wnętrz w postaci roślin doniczkowych, jak i zielonych ścian oraz drzewek oliwnych. Hotel przepełniony jest też sztuką. Poza malowanymi na zamówienie dziełami w pokojach, na każdym kroku natrafiamy na obrazy czy murale. Specjalnie wygospodarowane miejsca na piękne „naturalne” rzeźby z konarów, wkomponowane niekiedy w ścianę, stanowią mini galerię, ciesząc oko odwiedzających.

Od progu czeka na gości prawdziwa designerska perełka - sofy Vis-a-vis od Moroso projektu Patricii Urquioli. Pomiędzy nimi nad złotym stolikiem została umieszczona niesamowita instalacja świetlna sięgająca 2 piętra hotelu, przywodząca na myśl spadające z drzew złote i srebrne liście, projektu Barańska Studio.

Crowne Plaza Budapest

Inspiracją dla projektu wnętrz hotelu było oblicze współczesnego Budapesztu - miasta pełnego fascynujących kontrastów, noszącego w sobie dziedzictwo rzymskiego Aquincum i średniowiecznej Budy. Zamysłem projektantów stało się stworzenie przestrzeni będących odpowiedzią na potrzeby osób podróżujących zarówno w sprawach biznesowych, jak i prywatnych. Stąd otwarte przestrzenie, proste, czyste formy i naturalne kolory ziemi, przełamane zgaszoną zielenią. Pracowni, prowadzonej przez Magdalenę Federowicz-Boule, zależało, by wnętrza nawiązywały do otoczenia. Goście czują tu więc prawdziwy luksus jakim jest spokój, przestrzeń i natura.

Każda część hotelu inspirowana jest innym fragmentem miasta lub jego okolicą. Parter to nawiązanie do historycznego dworca wybudowanego przez firmę Gustawa Eiffla w XIX w. Zarówno w lobby jak i barze połączono różnorodność występujących na dworcu materiałów drewna, stali i szkła, starając się oddać atmosferę podróży i przemieszczania się.

Dekoracyjne oświetlenie w kształcie kul, znajdujące się nad stolikami w części barowej, zawieszone zostało na przestrzennej metalowej konstrukcji i przypomina klasyczne lampy z hal dworcowych. Surowe ścianki między kanapami wykonane zostały z terakoty. Z jednej strony nawiązują do okolicznych winiarni, z drugiej, do ceglanej elewacji budynku dworca Nyugati. Na piętrze hotelu Crowne Plaza Budapest znajdują się sale konferencyjne oraz restauracja z tarasem. W koncepcji wnętrz restauracji architekci nawiązali do winnic i tradycji, z których znane są Węgry. Wybrali naturalne materiały wykończeniowe, takie jak drewno i tkaniny, które nadają przytulności, natomiast czerwona terakota na posadzce, naturalne beże i zgaszona zieleń kreują specyficzny klimat niewielkich miasteczek, w których można odpocząć i zatrzymać się na lampkę wina.

Pokoje gościnne również zostały utrzymane w tych samych tonacjach. Łagodne odcienie i naturalne materiały sprzyjają odpoczynkowi i odprężeniu. Na uwagę zasługuje wydzielenie w pokojach stref snu, pracy i relaksu, by podróżujący mogli z nich korzystać w zależności od potrzeb. W łazienkach do dyspozycji gości oddano zarówno wanny jak i prysznice.

ilustracjastrzałka

Źródło: Tremend

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druga edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku” zainicjowana przez „Gazetę Wyborczą” jest poświęcona tworzeniu przyjaznej ludziom przestrzeni wspólnej. W trakcie jej trwania na łamach „Wyborczej” ukażą się publikacje pokazujące problem przestrzeni publicznej w miastach z różnych perspektyw. Ważnym elementem akcji jest konkurs, który wyłoni najlepsze rozwiązania dla...
On Board Think Kong: kampania Hoya Lens z nagrodami IAC 2022
HOYA Lens Poland i agencja OBTK otrzymały międzynarodową nagrodę IAC 2022 w 2 kategoriach: Best Health Care Integrated Ad Campaign oraz Best Medical Integrated Ad Campaign. Statuetki zostały przyznane za kampanię „Wzrok OK!”, która zachęciła do zaplanowania wizyty u specjalistów ponad 2 mln Polaków.
Najlepsze okładki 2021 roku wybrane
Poznaliśmy laureatów VIII edycji Konkursu 30/30 na najlepszą okładkę płytową. Wręczenie nagród miało miejsce 23 czerwca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej w Poznaniu, w 3-piętrowej Galerii na Dziedzińcu Starego Browaru.
W środę, 22 czerwca w Fabryce Norblina odbył się Finał 9. edycji Papaya Young Creators. Podczas finału ogłoszono zwycięzców i zwyciężczynie konkursu dla młodych talentów filmowych. Jury tegorocznej edycji przyznało 10 nagród, 1 wyróżnienie oraz 4 nagrody specjalne. Poznajcie laureatów i laureatki tegorocznych kategorii: Music Stories, Branded...
Dwie nagrody Golden Arrow 2022 dla Opus B
W tegorocznej edycji konkursu zdobyliśmy nagrodę główną za działania dla marki Jurajska oraz wyróżnienie za kampanię dla Familijnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764