logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dwukierunkowy Internet satelitarny już w Polsce

  PR 30.06.2003, przeczytano 1678 razy

Dostęp do Internetu drogą satelitarną dotychczas kojarzył się z transmisją jednokierunkową z kanałem zwrotnym poprzez łącze naziemne (np. modem, ISDN).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dwukierunkowy-internet-satelitarny-juz-w-polsce,1699,artykul.html

Od lipca 2003 firma NSS udostępnia szerokopasmowy dostęp do Internetu poprzez sieć satelitów Eutelsat posiadających dobre parametry propagacyjne na całym terytorium Polski i państw sąsiednich. Usługa w szczególności przeznaczona jest dla firm, instytucji, oraz lokalnych dostawców Internetu.

Główną zaletą dostępu do Internetu drogą satelitarną jest możliwość instalacji w dowolnym miejscu, jest to więc idealne rozwiązanie wszędzie tam, gdzie nie ma możliwości instalacji połączenia kablowego i gdzie nie dotarły nawet linie telefoniczne. Internet satelitarny to odpowiednie rozwiązanie dla firmy posiadającej kilka oddziałów na terenie Polski lub Europy, szczególnie na terenach słabo zurbanizowanych o słabo rozwiniętej infrastrukturze teleinformatycznej. Łącze satelitarne charakteryzuje się mobilnością co jest zaletą, gdy firma zmienia swoją siedzibę .

W podstawowych konfiguracjach oferowana jest przepływność do 2Mbps z kanałem zwrotnym do 512kbps. Transmisja do odbiorcy odbywa się metodą przesyłu sygnału z platformy cyfrowej, natomiast informacje do Internetu wysyłane są w systemie TDMA (transmisji w kanałach przyznawanych każdemu terminalowi indywidualnie w tzw. szczelinach czasowych). Oba pasma są współdzielone poprzez użytkowników systemu.

Na bazie infrastruktury satelitarnej można także budować sieci VPN, które połączą oddziały terenowe firm. Możliwe jest także przesyłanie strumieni audio/wideo i plików, wykorzystywanych np. do wideo-konferencji .


http://www.nss.pl/sat
http://www.nss.pl/informacje/prasowe

Paweł Ćwikła
mailto:pc@nss.pl
tel. 0608-519-868


avatar użytkownika
?

Tekst opublikował użytkownik: js

(Jacek Synowiec)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

tak
ale ile to kosztuje

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764