logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Działania BTL istotne dla telefonii i branży IT

  PR 16.12.2014, przeczytano 1353 razy

Jednak w odróżnieniu do innych branż, budżet wydawany przez IT i telefonię na ten cel w 2013 roku osiągnął poziom o 20% wyższy niż średnia rynkowa. To efekt rosnącej świadomości przedsiębiorców na temat korzyści wynikających ze stosowania akcji wsparcia sprzedaży, poprawy koniunktury oraz większego dostępu do zaawansowanej technologii pozwalającej nie tylko przygotować profesjonalny program lojalnościowy, ale i nim zarządzać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dzialania-btl-istotne-dla-telefonii-i-branzy-it,23512,artykul.html

Średni poziom przywiązania klientów do firm z branży IT i telekomunikacji jest znacznie niższy niż lojalność kupujących w innych sektorach. Podmiotom tym łatwo zdobyć nabywców, kusząc ich promocjami lub najnowocześniejszymi telefonami w ofercie, jednak zdecydowanie trudniejszym zadaniem jest ich zatrzymanie. Tym bardziej, że rynek w tych sektorach jest bardzo wymagający i konkurencyjny.

Skupienie na kontrahentach

Podmioty z sektora IT i telekomunikacji zdecydowanie bardziej angażują się w walkę o lojalność swoich partnerów biznesowych. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services przez ARC Rynek i Opinia, w 2013 roku programy lojalnościowe i motywacyjne B2B stosowała połowa przedsiębiorstw z tych branż. Firmy przeciętnie przeznaczały na ten cel o 20% większe budżety niż średnia rynkowa, która wyniosła 480 000 zł. Skąd może wynikać taka różnica?

 „Są branże, w których w czasach zaciskania pasa na pierwszy ogień idą wydatki na marketing, w tym na działania ATL, a w następnej kolejności też i BTL. Jednak obserwowana poprawa koniunktury sprawiła, że zarówno rynek, a tym bardziej podmioty z sektora IT i telekomunikacji  inwestują w relacje i lojalność swoich partnerów. Firmy zdają sobie sprawę, że to się opłaca - zwłaszcza w dłuższej perspektywie. Ponadto w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele nowoczesnych rozwiązań, takich jak platformy dostępne online, które spełniają oczekiwania wielu organizatorów akcji wsparcia sprzedaży, a branże IT i telekomunikacyjna są pod tym względem bardzo wymagające” – powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo.

Karta przedpłacona w katalogu

Jednym z najważniejszych czynników decydujących o udziale klienta w akcji wsparcia sprzedaży jest atrakcyjny katalog nagród. Nie liczy się jednak tylko prezent, jaki można zdobyć, ale także swoboda jego wyboru. Właśnie dlatego tak popularną nagrodą są kupony i karty przedpłacone. W 2013 roku stosowało je odpowiednio 30% i 23% firm z sektora IT i telekomunikacji. Poza tym są to rozwiązania, które głębiej, niż np. rabaty i upusty, zapadają w pamięć uczestników. Ale ich atuty, takie jak: możliwości wielokrotnego wykorzystania, szeroka sieć akceptantów, możliwość personalizacji i customizacji czy łatwa logistyka doceniają także sami organizatorzy akcji wsparcia sprzedaży. Dlatego też wielu z nich zdecydowało się na stałe wprowadzić karty pre-paid jako alternatywy w ramach szerokich katalogów nagród. W 2013 r. z kart przedpłaconych co najmniej od dwóch lat korzystało aż 88% podmiotów reprezentujących branże IT i telekomunikacyjną.

 „Firmy z sektora IT i telekomunikacji są na bieżąco z nowinkami technologicznymi i szybko przyswajają nowoczesne oraz wygodne rozwiązania, czego dowodem jest choćby popularność platform on-line czy też kart przedpłaconych jako nagród w ich programach lojalnościowych B2B. Także ich kontrahenci pozytywnie reagują na proste, intuicyjne rozwiązania, zwłaszcza, kiedy przynoszą im korzyści.” – podsumował Dariusz Deszczka.

Źródło: Sodexo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764