logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dzieci, #zostańwdomu i zagrożenie? Kampania Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

  PR 13.05.2020, przeczytano 697 razy
ilustracja

Ostatnie miesiące całkowicie zmieniły rzeczywistość niemal każdego z nas. Kryzys związany ze  światową pandemią, niepewność jutra, długotrwała izolacja najboleśniej dotknęły jednak tych najsłabszych. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rusza z nową kampanią, w której zwraca uwagę na dramatyczną sytuację dzieci z rodzin stojących przed ryzykiem rozpadu i wykluczenia społecznego, które dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek narażone są na zaniedbanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dzieci%2C-zostanwdomu-i-zagrozenie-kampania-stowarzyszenia-sos-wioski-dzieciece,386996,artykul.html

Kiedy #zostańwdomu oznacza strach

„Moja mama ciągle płacze, a tata się złości i krzyczy…Czy zrobiłam coś złego?”- 7-letniej Zuzi trudno zrozumieć obecną sytuację i gwałtowne emocje rodziców. Rodzina wiele już przeszła – jej tata przez kilka lat walczył z problemem alkoholowym, a mama cierpiała na depresję. Długo pracowali, by uporać się z trudnościami i móc zapewnić Zuzi bezpieczny dom. Nagły kryzys przywrócił jednak ze sobą widmo problemów. Tata z dnia na dzień stracił pracę w sklepie, co odbiło się na całej rodzinie. W domu pozostawionym nagle bez jedynego źródła dochodu narasta frustracja i poczucie bezradności, a w Zuzi rodzi się lęk przed każdym kolejnym dniem…Z podobnymi lękami mierzy się obecnie wiele dzieci z rodzin zagrożonych rozpadem. Trwający kryzys znacząco pogłębił problemy takie jak trudne warunki materialne, bezrobocie i niewydolność wychowawcza rodziców. Nagłe zmiany, utrata dochodu, a w konsekwencji poczucie bezradności i silny stres, zwłaszcza w domowej izolacji, zwiększają również ryzyko nadużywania alkoholu oraz zachowań przemocowych.

Nowa akcja Stowarzyszenia ma na celu zebranie środków na pomoc dzieciom objętym opieką programu „SOS Rodzinie”, zapewniającego kompleksowe wsparcie dla rodzin w trudnej sytuacji życiowej.

- Alarmująca sytuacja wymaga od nas natychmiastowego działania. Dlatego z całego serca zwracam się do naszych darczyńców z apelem o pomoc dzieciom, które dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek potrzebują poczucia bezpieczeństwa i stabilności. W prowadzonym przez nas programach profilaktycznych każdego dnia robimy wszystko, by ochronić dzieci i zapewnić nieprzerwane wsparcie rodzinom, których kryzys dotknął najboleśniej. - mówi Barbara Rajkowska, Dyrektor Krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Światełko nadziei

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce od 36 lat opiekuje się opuszczonymi i osieroconymi dziećmi, a od 11 prowadzi program profilaktyczny „SOS Rodzinie”, wspierając rodziny zagrożone rozpadem, tak by mogły pokonać trudności i pozostać razem. Program obejmuje opieką 482 rodziny, w tym 1243 dzieci w Polsce. Mimo utrudnionych warunków związanych z izolacją społeczną, pracownicy SOS kontynuują indywidualną pracę z rodzinami i pozostają dla nich oparciem w czasie kryzysu.

- Ważnym elementem Programu „SOS Rodzinie” są działania prowadzone w Świetlicach SOS, w których dzieci mogą odrobić lekcje, nadrobić zaległości edukacyjne, rozwijać zainteresowania, porozmawiać o swoich troskach czy choćby zjeść ciepły posiłek. Choć ze względów bezpieczeństwa świetlice są tymczasowo zamknięte,  dzieci wciąż mają dostęp do tak potrzebnego obecnie wsparcia. - mówi Łukasz Łagód, psycholog, doradca ds. Programów Umacniania Rodziny „SOS Rodzinie”.

Znajdź Pomoc SOS

Obecna, niepewna sytuacja stanowi ogromne obciążenie emocjonalne dla wielu rodzin, zagrożonych nagłym kryzysem. W odpowiedzi na rosnące potrzeby społeczne, Stowarzyszenie uruchamia na swojej stronie internetowej kryzysowy „KontaktSOS”, – gdzie osoba w potrzebie będzie mogła uzyskać pomoc od ekspertów organizacji. Na stronie można także znaleźć  bazę organizacji, które lokalnie świadczą różnego rodzaju pomoc.

Źródło: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce

www.wioskisos.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764