logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dzień bez opakowań foliowych – czyli jak zaoszczędzić tony plastiku

  PR 22.01.2021, przeczytano 731 razy
ilustracjastrzałka

Według badań zrealizowanych na zlecenie WWF do organizmu człowieka przenika blisko ćwierć kilograma mikroplastiku rocznie. Kaufland dostrzega globalny problem zanieczyszczenia ekosystemu plastikiem i podejmuje działania na rzecz ograniczenia wykorzystywanych tworzyw sztucznych w ramach międzynarodowej strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Choć Dzień bez opakowań foliowych obchodzony jest 23 stycznia, sieć przekonuje swoich klientów, że o planetę warto dbać każdego dnia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dzien-bez-opakowan-foliowych-%E2%80%93-czyli-jak-zaoszczedzic-tony-plastiku,389917,artykul.html

Wzrost świadomości ekologicznej konsumentów

Choć dostrzegalny jest wzrost świadomości ekologicznej konsumentów, a także popularności idei less waste, statystyczny Polak zużywa w ciągu roku opakowania o łącznej wadze aż 160 kg. Dodatkowo, aż jedna trzecia społeczeństwa nie wie, jak zredukować ilość wytwarzanych odpadów, natomiast chętnie poczyniłaby kroki w tym kierunku. Jak więc wspomóc klientów w proekologicznych wyborach?

- Konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie ochroną środowiska i chcą być bardziej ekologiczni również podczas zakupów. Według najnowszych badań ponad 60% Polaków stara się wybierać produkty, które nie są zapakowane w plastik. W odpowiedzi na ten trend zrezygnowaliśmy między innymi z dotychczasowych plastikowych opakowań na pączki, pakując je w papierowe torebki. Coraz większą popularnością cieszą się też wielorazowe torby na zakupy. Ich użytkowanie deklaruje ponad 95% Polaków. W naszej sieci foliówki w strefie kas zastąpiono torbami wielokrotnego użytku, m.in. torbami wykonanymi w 80% z recyklatu i w 100% nadającymi się do ponownego przetworzenia. Tym samym udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton rocznie – mówi Maja Szewczyk z Kaufland Polska.

Kaufland zaproponował również swoim klientom specjalne woreczki na owoce i warzywa, które – raz zakupione – można wielokrotnie używać, a jeżeli zajdzie potrzeba – również wyprać. Korzystanie z worków na owoce i warzywa zamiast foliówek pozwala zredukować zużycie plastiku o ponad 400 ton rocznie. Dodatkowo od 2015 roku w sklepach Kaufland warzywa i owoce są transportowane i eksponowane w skrzynkach wielokrotnego użytku EPS. Podjęcie tej decyzji, w ciągu pięciu lat, zaowocowało ograniczeniem zużycia plastiku o ponad 6 tysięcy ton oraz kartonu o ponad 8 tysięcy ton.

Zmiany trzeba zacząć od… siebie

Kaufland pokazuje, że zmiany najlepiej zacząć od samego siebie. Sieć minimalizuje wykorzystanie plastiku w opakowaniach produktów marek własnych. W ramach ich optymalizacji zrezygnowano m.in. z plastikowego wieczka w kubeczkach z kawą mrożoną i napojami mlecznymi K-to go. Sukcesywnie wzrasta również wykorzystanie recyklatu w opakowaniach marek własnych sieci. Surowiec z recyklingu stanowi np. 50% butelki oleju słonecznikowego K-Classic czy też 60% opakowania na płyn do czyszczenia szyb tej samej marki. Aby zwiększyć przydatność plastiku do recyklingu, Kaufland eliminuje kolor czarny w opakowaniach marek własnych, który utrudnia mechaniczną segregację odpadów, w wyniku czego do recyklingu trafia mniej plastiku. To ważny krok, ponieważ nawet 29% konsumentów przyznaje, że jeśli ma wybór, sięga po produkty w bardziej przyjaznych dla środowiska opakowaniach. Zgodnie z założeniami strategii Reset Plastic do 2025 roku zużycie plastiku w Grupie Schwarz, do której należy Kaufland, zostanie zredukowane co najmniej o 20%, a 100% opakowań marek własnych będzie w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu.

Redukcja plastiku, zmiana opakowań, recykling, usuwanie odpadów plastikowych oraz zwiększenie świadomości społecznej to 5 filarów strategii REset Plastic. Sieć Kaufland konsekwentnie realizuje założenia każdego z nich, potwierdzając, że troska o środowisko to istotny aspekt naszej codzienności.

Źródło: Kaufland Polska

www.kaufland.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764