logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Dzień Kawy okazją do rozwoju marki Krups

  PR 21.10.2020, przeczytano 1160 razy
ilustracjastrzałka

Klient: KRUPS (Groupe SEB)

Agencja: Cape Morris

Cele:

  • włączanie marki w codzienne funkcjonowanie klientów i w ten sposób budowanie u nich świadomości, lojalności i pozytywnych skojarzeń z KRUPS na rynkach bałtyckich;
  • przywiązanie klientów do marki;
  • umacnianie pozycji KRUPS w tym regionie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dzien-kawy-okazja-do-rozwoju-marki-krups,388879,artykul.html

Rozwiązanie: wykorzystanie okazji do komunikacji, jaką daje Międzynarodowy Dzień Kawy i zaaranżowanie go pod potrzeby marki; uczynienie marki patronem tego święta i połączenie jego obchodów z komunikacją produktową – okazja do przypomnienia i utrwalenia w świadomości  klientów marki KRUPS.

Przebieg / realizacja: czy potrzeba szczególnego dnia, by cieszyć się smakiem wyjątkowej kawy? Zdecydowanie nie. Dobrze jednak wiedzieć, że jest data w kalendarzu, która jednoczy wszystkich wielbicieli czarnego napoju. 29 września zarówno profesjonalni bariści, jak i domowi kawosze mogli skosztować małej czarnej i w ten sposób uczcić ten wyjątkowy dzień. Dołączyła do nich także firma KRUPS, producent ekspresów i patron obchodów nietuzinkowego święta. Jako marka nierozłącznie związana z kawą i ceniąca jej świadome picie, KRUPS wyszedł naprzeciw miłośnikom kawy.  

Tego dnia dla wielbicieli aromatycznego napoju został przygotowany LIVE na Facebooku z udziałem ambasadora Krups, który tworzył na żywo nietypowe napoje na bazie kawy. W dniach 15.09-26.09.2020 można było wziąć udział w wyjątkowym konkursie, w którym uczestnicy dzielili się swoimi przepisami na kawę, a do wygrania były ekspresy Evidence EA 8908 oraz kubki termiczne WMF.

Akcja odbywała się symultanicznie, w trzech krajach (Litwa, Łotwa, Estonia). Jej zwieńczeniem była publikacja kawowych przepisów, które najpierw udostępniane były na stronie internetowej marki, a następnie zebrane w formie e-booków dla fanów. Materiały wysyłano uczestnikom akcji w charakterze pamiątek i inspiracji do tworzenia kolejnych przepisów na nietypowe kawy.

– Ta parasolowa akcja marki KRUPS przeprowadzona z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy na wszystkich rynkach bałtyckich pomogła nam w zaangażowaniu konsumentów, zbudowaniu ciepłych skojarzeń i utrzymaniu spójności komunikacyjnej marki. Naszą ambicją jest zwiększenie rozpoznawalności marki. Chcemy, by w kolejnych latach podobne działania umacniały wizerunek KRUPS jako eksperta w świecie kawy i jednego z liderów w produkcji ekspresów automatycznych, co wpłynie także na wzrost ich sprzedaży na tych rynkach. – podkreśla Augustyn Lauks, Baltic Marketing Activation Manager, Groupe SEB.

Promocja: konkurs był promowany na fanpage’ach KRUPS poprzez publikację postów statycznych z informacją o konkursie, a także publikację postów z poradami na przygotowanie nietypowych kaw, które zachęcały do udziału w konkursie (łącznie 4 posty). Ambasadorki promowały konkurs na Instagramie poprzez: publikację posta stałego w dniu startu akcji, publikację 4 Instastories co 3 dni z inspiracjami na nietypowe kawy i ogłoszenie zwycięzców nagród. Na Facebooku KRUPS odbywał się także live z Influencerami. Międzynarodowy Dzień Kawy z KRUPS promowany był także z pomocą dodatkowego artykułu, który przygotowano i przetłumaczono na 3 języki. Artykuł został opublikowany na popularnym portalu, który ma wersje we wszystkich 3 krajach bałtyckich.

– Nasze prace skoncentrowane były na promocji Międzynarodowego Dnia Kawy z marką KRUPS oraz stworzeniu konceptu kreatywnego atrakcyjnego dla uczestników akcji na Litwie, Łotwie oraz w Estonii. Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem uczestników, widzimy więc duży potencjał do jej kontynuowania na rynkach bałtyckich w kolejnych latach. – zauważa Katarzyna Podhorska, Senior Account Executive, Cape Morris.

Największe wyzwania:

  • koordynacja symultanicznych działań na kilku rynkach;
  • stworzenie konceptu, który będzie spajał potrzeby klienta dotyczące poszerzenia świadomości i dotarcia do odpowiednich odbiorców, zainteresowania ich marką, a następnie zachęcenia do zakupu produktów

Wnioski: akcja cieszyła się dużym powodzeniem wśród fanów marki. Wygenerowała znaczny ruch na fanpage’u oraz stronie internetowej KRUPS, dodatkowo pozytywnie wpływając na SEO – zgłoszenia konkursowe stanowiły dodatkowe treści wspomagające pozycjonowanie witryny WWW marki.

Źródło: Cape Morris

www.capemorris.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764