logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Dzień Kawy okazją do rozwoju marki Krups

  PR 21.10.2020, przeczytano 482 razy
ilustracjastrzałka

Klient: KRUPS (Groupe SEB)

Agencja: Cape Morris

Cele:

  • włączanie marki w codzienne funkcjonowanie klientów i w ten sposób budowanie u nich świadomości, lojalności i pozytywnych skojarzeń z KRUPS na rynkach bałtyckich;
  • przywiązanie klientów do marki;
  • umacnianie pozycji KRUPS w tym regionie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dzien-kawy-okazja-do-rozwoju-marki-krups,388879,artykul.html

Rozwiązanie: wykorzystanie okazji do komunikacji, jaką daje Międzynarodowy Dzień Kawy i zaaranżowanie go pod potrzeby marki; uczynienie marki patronem tego święta i połączenie jego obchodów z komunikacją produktową – okazja do przypomnienia i utrwalenia w świadomości  klientów marki KRUPS.

Przebieg / realizacja: czy potrzeba szczególnego dnia, by cieszyć się smakiem wyjątkowej kawy? Zdecydowanie nie. Dobrze jednak wiedzieć, że jest data w kalendarzu, która jednoczy wszystkich wielbicieli czarnego napoju. 29 września zarówno profesjonalni bariści, jak i domowi kawosze mogli skosztować małej czarnej i w ten sposób uczcić ten wyjątkowy dzień. Dołączyła do nich także firma KRUPS, producent ekspresów i patron obchodów nietuzinkowego święta. Jako marka nierozłącznie związana z kawą i ceniąca jej świadome picie, KRUPS wyszedł naprzeciw miłośnikom kawy.  

Tego dnia dla wielbicieli aromatycznego napoju został przygotowany LIVE na Facebooku z udziałem ambasadora Krups, który tworzył na żywo nietypowe napoje na bazie kawy. W dniach 15.09-26.09.2020 można było wziąć udział w wyjątkowym konkursie, w którym uczestnicy dzielili się swoimi przepisami na kawę, a do wygrania były ekspresy Evidence EA 8908 oraz kubki termiczne WMF.

Akcja odbywała się symultanicznie, w trzech krajach (Litwa, Łotwa, Estonia). Jej zwieńczeniem była publikacja kawowych przepisów, które najpierw udostępniane były na stronie internetowej marki, a następnie zebrane w formie e-booków dla fanów. Materiały wysyłano uczestnikom akcji w charakterze pamiątek i inspiracji do tworzenia kolejnych przepisów na nietypowe kawy.

– Ta parasolowa akcja marki KRUPS przeprowadzona z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy na wszystkich rynkach bałtyckich pomogła nam w zaangażowaniu konsumentów, zbudowaniu ciepłych skojarzeń i utrzymaniu spójności komunikacyjnej marki. Naszą ambicją jest zwiększenie rozpoznawalności marki. Chcemy, by w kolejnych latach podobne działania umacniały wizerunek KRUPS jako eksperta w świecie kawy i jednego z liderów w produkcji ekspresów automatycznych, co wpłynie także na wzrost ich sprzedaży na tych rynkach. – podkreśla Augustyn Lauks, Baltic Marketing Activation Manager, Groupe SEB.

Promocja: konkurs był promowany na fanpage’ach KRUPS poprzez publikację postów statycznych z informacją o konkursie, a także publikację postów z poradami na przygotowanie nietypowych kaw, które zachęcały do udziału w konkursie (łącznie 4 posty). Ambasadorki promowały konkurs na Instagramie poprzez: publikację posta stałego w dniu startu akcji, publikację 4 Instastories co 3 dni z inspiracjami na nietypowe kawy i ogłoszenie zwycięzców nagród. Na Facebooku KRUPS odbywał się także live z Influencerami. Międzynarodowy Dzień Kawy z KRUPS promowany był także z pomocą dodatkowego artykułu, który przygotowano i przetłumaczono na 3 języki. Artykuł został opublikowany na popularnym portalu, który ma wersje we wszystkich 3 krajach bałtyckich.

– Nasze prace skoncentrowane były na promocji Międzynarodowego Dnia Kawy z marką KRUPS oraz stworzeniu konceptu kreatywnego atrakcyjnego dla uczestników akcji na Litwie, Łotwie oraz w Estonii. Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem uczestników, widzimy więc duży potencjał do jej kontynuowania na rynkach bałtyckich w kolejnych latach. – zauważa Katarzyna Podhorska, Senior Account Executive, Cape Morris.

Największe wyzwania:

  • koordynacja symultanicznych działań na kilku rynkach;
  • stworzenie konceptu, który będzie spajał potrzeby klienta dotyczące poszerzenia świadomości i dotarcia do odpowiednich odbiorców, zainteresowania ich marką, a następnie zachęcenia do zakupu produktów

Wnioski: akcja cieszyła się dużym powodzeniem wśród fanów marki. Wygenerowała znaczny ruch na fanpage’u oraz stronie internetowej KRUPS, dodatkowo pozytywnie wpływając na SEO – zgłoszenia konkursowe stanowiły dodatkowe treści wspomagające pozycjonowanie witryny WWW marki.

Źródło: Cape Morris

www.capemorris.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764