logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dzień Matki w e-mail marketingu

  PR 24.05.2016, przeczytano 791 razy
ilustracjastrzałka

Według najnowszych badań Yes Lifecycle Marketing, mailingi wysyłane z okazji Dnia Matki zawierające wyrazy nacechowane emocjonalnie mają większy współczynnik otwieralności. Jak zatem ten szczególny dzień jest wykorzystywany w polskim e-mail marketingu?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dzien-matki-w-e-mail-marketingu,28657,artykul.html

Emocje na pierwszym miejscu

Yes Lifecycle Marketing i Persado przeanalizowali ponad 118.000 e-maili wysyłanych w ciągu dwóch tygodni poprzedzających Dzień Matki w 2014 i 2015 roku. Zebrane dane uwzględniały ponad 12.000 tematów wiadomości z 12 branż. Badanie wykazało, że prawie dwie trzecie maili miało w temacie wiadomości co najmniej jeden wyraz, który odnosił się do emocji. Średni współczynnik otwieralności dla tych maili był o 21,5% wyższy niż w przypadku kampanii obojętnych na emocje (10,33 % i 8,50%, odpowiednio dla 2014 i 2015).

W Polsce, w 2015 roku kampanie e-mail marketingowe związane z Dniem Matki rozpoczęły się relatywnie późno bo 10 maja. Święto mam w Polsce kojarzone jest ze  złotym czasem dla kwiaciarni a nie sklepów internetowych. Dodatkowo maj jest dość specyficznym miesiącem, ponieważ marketerzy koncentrują się na świętach, które są bardziej lukratywne niż Dzień Matki. Mowa oczywiście o komuniach oraz Dniu Dziecka.        

Kampanie nawiązujące do święta mam są najczęściej budowane na emocjach. Mają charakter uświęcający oraz przypominający, że mamy robią wszystko z sercem i są oddane. Wspierają w każdym momencie. Są przedstawiane jako wzorce, bo dzięki ich wytrwałości i poświęceniu budowaliśmy własne życie. Doświadczenie bezinteresownej miłości i beztroskich chwil budują obraz osoby, dla której chcemy najlepiej. Takimi właśnie sloganami bądź obrazami marketerzy chcą dotrzeć do konsumentów.   

Dzień Matki – ciekawe przykłady

Nivea na Dzień Matki zdecydowała się na kontrast pomiędzy przeszłością a rzeczywistością. W kampanii zatytułowanej „Nivea - dla mamy zawsze pozostaniesz dzieckiem” odbiorcy odnaleźć mogli rekonstrukcje fotografii z dzieciństwa.  

Bardzo ciekawy pomysł na promocję miała strona ebilet.pl i teatr Capitol. W mailingu „Dzień Matki - nasze propozycje na kulturalny prezent!” znajdowała się informacja, że przy zakupie biletu na spektakl 26 maja, bilet dla mamy jest gratis.

Popularnymi i przyciągającymi uwagę promocjami są darmowe dostawy lub dołączanie gratisów do zamówienia. Ziaja zdecydowała się na połączenie dwóch. W mailingu „Z okazji Dnia Matki darmowa dostawa i gratisy w Superkoszyk.pl!” sklep oferuje maseczkę, świeczkę oraz darmową dostawę do zamówienia powyżej 50zł.


 
Kampanie z okazji Dnia Matki to także okres wielkich przecen. Sprzedawcy prześcigają się w coraz lepszych promocjach na produkty, które będą pasowały do wiosennej szafy. Tytuły mailingów informują nas o rabatach bądź zniżkach, np. Wittchen „Torebki już od 99zł! Sprawdź okazje na Dzień Matki” lub Gomez „-20% Liu Jo, Liu Jo Jeans, Liu Jo Sport, kolekcje Wiosna/Lato 2015 tylko na Dzień Matki w Gomez”.

Dzień Marketerów?

W polskich kreacjach mailingowych na Dzień Matki dominują krzykliwe slogany o zniżkach i promocjach. Czy ten trend ulegnie zmianie? Czy znajdą się firmy, które skutecznie „wyłamią” się z nurtu emocjonalnych przekazów? Przekonamy się już za chwilę przy okazji tegorocznego święta.

Tomasz Rowiński
Project Manager w Beemail

Źródło: Beemail

www.beemail.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764