Dziennik Gazeta Prawna (DGP) po raz trzeci z rzędu zajął czwartą lokatę w prestiżowym rankingu Top Marka w kategorii „prasa”. Ranking ten jest kompleksowym badaniem mierzącym siłę oraz jakość przekazu medialnego najważniejszych brandów w Polsce.
Od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku odnotowano blisko 80 tysięcy publikacji, których autorzy powoływali się na DGP lub wzmiankowali tytuł dziennika. Dotarcie publikacji, czyli tzw. impact, będący sumą kontaktów z przekazem oszacowano na 1,7 miliarda, co podkreśla silną pozycję gazety w środowisku medialnym. DGP wyprzedził takie tytuły jak „Rzeczpospolita” czy „Puls Biznesu”.
Silną pozycję DGP w rankingu zapewniło rzetelne i kompleksowe informowanie o przepisach dotyczących świadczeń zdrowotnych i emerytalnych. Analizy i interpretacje zachodzących zmian były przytaczane przez kluczowe polskie media ogólnoinformacyjne. Zwiększoną liczbę cytowań odnotowano w maju, gdy wszystkie czołowe media przytaczały wywiad Prezesa Polskich Portów Lotniczych. Był to ważny głos w debacie o CPK i rozbudowie Okęcia.
– Ugruntowana pozycja w pierwszej piątce to osiągnięcie i wyróżnienie, które podkreśla, jak duży wpływ na kształtowanie systemu medialnego ma DGP po 30 latach od powstania. Silna pozycja w kategorii „prasa” to efekt przede wszystkim licznych cytowań przez inne tytuły i zaufania, które udało nam się zdobyć dzięki pracy w myśl hasła: „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”. Jest to dla nas bardzo budujące – komentuje Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny DGP.
Wyraźny awans wśród 500 najlepszych marek
Dziennik Gazeta Prawna zanotował również ogromny sukces w rankingu ogólnym, obejmującym wszystkie branże, zajmując 42. miejsce. To spektakularny awans o 30 oczek w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy to DGP uplasował się na 72. pozycji. Cały ranking Top Marka obejmuje aż 500 marek z 50 branż.
Źródło: INFOR PL S.A.