logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dziennik Gazeta Prawna w pierwszej piątce rankingu Top Marka

  PR 12.11.2024, przeczytano 906 razy

Dziennik Gazeta Prawna (DGP) po raz trzeci z rzędu zajął czwartą lokatę w prestiżowym rankingu Top Marka w kategorii „prasa”. Ranking ten jest kompleksowym badaniem mierzącym siłę oraz jakość przekazu medialnego najważniejszych brandów w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dziennik-gazeta-prawna-w-pierwszej-piatce-rankingu-top-marka,406446,artykul.html

Od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku odnotowano blisko 80 tysięcy publikacji, których autorzy powoływali się na DGP lub wzmiankowali tytuł dziennika. Dotarcie publikacji, czyli tzw. impact, będący sumą kontaktów z przekazem oszacowano na 1,7 miliarda, co podkreśla silną pozycję gazety w środowisku medialnym. DGP wyprzedził takie tytuły jak „Rzeczpospolita” czy „Puls Biznesu”.

Silną pozycję DGP w rankingu zapewniło rzetelne i kompleksowe informowanie o przepisach dotyczących świadczeń zdrowotnych i emerytalnych. Analizy i interpretacje zachodzących zmian były przytaczane przez kluczowe polskie media ogólnoinformacyjne. Zwiększoną liczbę cytowań odnotowano w maju, gdy wszystkie czołowe media przytaczały wywiad Prezesa Polskich Portów Lotniczych. Był to ważny głos w debacie o CPK i rozbudowie Okęcia.

– Ugruntowana pozycja w pierwszej piątce to osiągnięcie i wyróżnienie, które podkreśla, jak duży wpływ na kształtowanie systemu medialnego ma DGP po 30 latach od powstania. Silna pozycja w kategorii „prasa” to efekt przede wszystkim licznych cytowań przez inne tytuły i zaufania, które udało nam się zdobyć dzięki pracy w myśl hasła: „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”. Jest to dla nas bardzo budujące – komentuje Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny DGP.

 

Wyraźny awans wśród 500 najlepszych marek

Dziennik Gazeta Prawna zanotował również ogromny sukces w rankingu ogólnym, obejmującym wszystkie branże, zajmując 42. miejsce. To spektakularny awans o 30 oczek w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy to DGP uplasował się na 72. pozycji. Cały ranking Top Marka obejmuje aż 500 marek z 50 branż.

Źródło: INFOR PL S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Największymi beneficjentami (pieniędzy płaconych przez Zbigniewa Ziobrę), według ustaleń i dokumentów, jakie uzyskało OKO.press, były:
(...)
Dziennik Gazeta Prawna - 1 mln 94 tys. 700 zł.



Top Marka... tia.

avatar użytkownika
,

Krzysztof Suwart jest dumny.  

avatar użytkownika
,

Ranking nie uwzględnia tego parametru. Ale możesz zwrócić się do redakcji Press oraz Instytutu Monitorowania Mediów którzy są organizatorami rankingu Top Marka, sugerując potrzebę skorygowania zastosowanej przez nich metodologii. Póki co polega ona w skrócie na zbadaniu na ile dana marka obecna jest w przestrzeni medialnej i jaki ma wpływ na odbiorców. A zatem mierzy się tu nie to jak oceniają markę redaktorzy Press i analitycy IMM, ale jak markę ocenia świat mediów i jego odbiorcy, w tym oczywiście również Ty. No i wyszła taka średnia.  

avatar użytkownika
,

Ranking nie uwzględnia służalczości wobec polityków konkretnej partii.
To oczywiste że nie uwzględnia.

To Marka!
  

avatar użytkownika
,

Inaczej: oskarżenia o służalczość albo nie okazały się wiarygodne dla obiorców, albo nie mają dla nich znaczenia. A to przekłada się na pozycję w rankingu.  

avatar użytkownika
,

Dokładnie.
Służalczość nie ma znaczenia.
Przecież każdy komuś służy.
  

avatar użytkownika
,

Być może tak jest - ale to nie jest tematem tego badania, podobnie jak nie jest nim ilość ciemnej materii we Wszechświecie.  

avatar użytkownika
,

Wiadomo, tu się bada rzeczy mogące podbić cenę za publikację a nie te, które mogłyby ja zbić do zera, jak wiarygodność czy rzetelność.  

avatar użytkownika
,

Czyli że zdolność marek do oddziaływania na odbiorców jest czymś złym? Szkodliwym? Może wstydliwym?  

avatar użytkownika
,

To zależy czy zapłata za wysiłek wpływu pochodzi z legalnego źródła.  

avatar użytkownika
,

No tak - jeśli marka finansuje swoją komunikację marketingową i media relations z nielegalnych źródeł, to trudno ją uznać za rzetelną i wiarygodną. Ale badanie nie dotyczy tych przymiotów, a jedynie siły komunikacyjnego oddziaływania na otoczenie. Może ktoś kiedyś pokusi się o zrobienie badania oceniającego, czy marki są godne tej siły i wiary, jaką pokładają w nich odbiorcy? Na razie mamy tylko te dane, które zostały zaprezentowane.  

avatar użytkownika
,

Zróbmy więc badanie jakie wpływ na współczesną młodzież mają znani gangsterzy.

Wszak nie ma znaczenia jak pozyskali wpływy...
  

avatar użytkownika
,

Być może jacyś psychologowie społeczni, badacze pop-kultury, antropolodzy itp. byliby zainteresowani wynikami, podobnie jak branża marketingowa jest zainteresowana wynikami badania Top Marka. Takie zainteresowanie byłoby czymś zły? Szkodliwym? Wstydliwym?  

avatar użytkownika
,

No, ale czemu nie ma gangusów w Top Marka.

Skoro nie liczy się skąd środki, nie liczy się co firma zrobiła za te środki. to gangusy się łapią...
  

avatar użytkownika
,

Badanie nie obejmuje marek osobistych. Ale jeśli któryś gangster zechce stworzyć markę komercyjną i będzie zainteresowany budowaniem jej wpływów za pośrednictwem mediów, to się zapewne znajdzie. Badanie opisuje fakty, nie zawiera ocen wartościujących. Jeśli ich szukasz, znajdziesz je zapewne krok dalej - u publicystów, którzy te dane przeanalizowali i wyciągają z nich wnioski oraz formułują oceny  

avatar użytkownika
,

Ale gang to firma a nie osoba.  

avatar użytkownika
,

Masz na myśli big-techy?  

avatar użytkownika
,

Tylko wtedy, gdy jest przymus korzystania z ich usług.
Czyli żaden się nie łapie.
  

avatar użytkownika
,

Akty wiary prosimy wygłaszać w miejscach kultu religijnego.  

avatar użytkownika
,

Dobrze, że Ty możesz teorie spiskowe publikować w dowolnym dziale Signs i w komentarzach.  

Najnowsze w tym dziale

Na okres świąteczno-noworoczny Netia przygotowała prezent dla abonentów swoich usług TV. Do 6 stycznia 2025 roku nawet 22 kanały telewizyjne zostały udostępnione bez dodatkowych opłat w tzw. oknie otwartym.
RMF FM wciąż z najwyższym udziałem w czasie słuchania
RMF FM niezmiennie pozostaje liderem i zdecydowanie wyprzedza pozostałe ogólnopolskie stacje radiowe. Najnowsza fala badań Radio Track Kantar Polska pokazuje kolejny wzrost udziału w czasie słuchania RMF FM, który wynosi aż 29,2%. Jest on wyższy niż sumaryczny wynik trzech kolejnych w rankingu stacji ogólnopolskich.
W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził konkurencję
W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery osiągnął imponujące wyniki w pełni wykorzystując całe swoje portfolio obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych.
Grupa RMF publikuje cenniki na styczeń i luty 2025r.
Grupa RMF nieprzerwanie zajmuje pozycję lidera rynku radiowego w Polsce. Po trzech kwartałach 2024 roku udział w czasie słuchania wyniósł 34%, co daje Grupie przewagę o ponad 7 punktów procentowych nad konkurencją. Każdego dnia przynajmniej jedną ze stacji Grupy RMF włącza blisko 1/3 Polaków1.
Krzysztof Romański zastępcą naczelnego trójmiejskiej „Wyborczej”
Od początku grudnia br. obowiązki zastępcy redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" w Trójmieście przejął Krzysztof Romański, związany z redakcją od blisko 10 lat. Zastąpił na tym stanowisku Michała Jamroża. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764