logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dziennikarze dla Planety

  PR 27.02.2024, przeczytano 917 razy
ilustracjastrzałka

Dziennikarze i dziennikarki oraz twórcy internetowi odpowiedzialnie informujący na temat zmiany klimatu, konsekwentnie pogłębiający swoją wiedzę o klimacie zasługują na wsparcie i docenienie. Dlatego powstała strona www.dziennikarzedlaplanety.pl, prezentująca sylwetki, motywacje i pracę takich osób. Strona to niezależna od redakcji inicjatywa Fundacji Climate Strategies Poland.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dziennikarze-dla-planety,403259,artykul.html

- Strona Dziennikarze dla planety powstała dla zwrócenia uwagi na kluczową rolę, jaką dziennikarze i dziennikarki pełnią w przekazywaniu informacji o zmianie klimatu. Po przyznaniu pierwszej nagrody im. Andrzeja Woyciechowskiego w kategorii Dziennikarz dla Planety upewniliśmy się jak wielu jest świetnych twórców i ludzi mediów profesjonalnie zajmujących się tematem klimatu. Zasługują na docenienie - mówi dr Agnieszka Liszka- Dobrowolska, współzałożycielka fundacji. - Zależy nam bardzo na podniesieniu rangi dziennikarstwa klimatycznego i wiedzy o klimacie w polskich mediach. Gorąco zachęcamy dziennikarki, dziennikarzy oraz redakcje do dołączenia do projektu, a organizacje pozarządowe i klimatyczne do doceniania i wspierania osób mediów, które cechuje pogłębione zrozumienie tematu zmiany klimatu oraz celność działań w tym obszarze - dodaje. 

W czasie, kiedy zmiana klimatu stanowi jedno z największych wyzwań, przed jakim stoi ludzkość, a dezinformacja w tym obszarze lawinowo rośnie, rola mediów jest nie do przecenienia. Dziennikarze i twórcy internetowi stają się kluczowymi postaciami w budowaniu świadomości na temat zmiany klimatu, jej przyczyn, konsekwencji i możliwych sposobów działania na rzecz ich ograniczania. Odgrywają także kluczową rolę w identyfikowaniu i demaskowaniu dezinformacji oraz fake newsów. 

Inicjatywa Dziennikarze dla planety wyróżnia dziennikarzy, którzy posiadają wiedzę i zrozumienie problemu zmiany klimatu, a w codziennej pracy odważnie sięgają po tematy związane z konsekwencjami tego procesu, a także budują świadomość tego zjawiska wśród konkretnych grup, m.in. wśród przedsiębiorców.  

Strona dziennikarzedlaplanety.pl prezentuje sylwetki wyróżniających się w tym obszarze dziennikarek i dziennikarzy. Krótkim opisom towarzyszą cytaty bohaterów strony oraz linki do przykładowych materiałów ich autorstwa nt. klimatu. Na bazie krótkich wywiadów powstała sekcja Q&A, w której można znaleźć więcej informacji na temat wartości, jakimi kierują się bohaterowie strony, a także odpowiedź na takie pytania: Jak zainteresować redakcję i kolegów z pracy tematem klimatu? czy Jak pisać o klimacie, by wzbudzać zainteresowanie i inspirować do działania?  

Na stronie Dziennikarze dla planety, można zapoznać się z sylwetkami następujących dziennikarek i dziennikarzy:  

Aleksandra Bełdowicz, Rzeczpospolita, Przemysław Białkowski, m.in. Zielona Interia, Polsat News, Szymon Bujalski, Dziennikarz dla planety, Olga Letycja Długokęcka, Biznes dla Klimatu, Małgorzata Gołota, TOK FM, Paulina Górska, Lepszy klimat, Agnieszka Hobot, Wodne Sprawy, Alicja Jankowska, Energetyka24, Joanna Kędzierska, m.in. WNP.pl, Forbes, Wojciech Kość, OKO.press, Politico, dr Magdalena Krukowska, m.in. Forbes, Magda Łucyan, TVN24, Daniel Petryczkiewicz, Krytyka Polityczna, Justyna Piszczatowska, green-news.pl, Sebastian Pypłacz, Śląska Opinia, Krzysiek Rzyman, Zielony podcast, Aleksandra i Piotr Stanisławscy, Crazy Nauka, Patryk Strzałkowski, Zielona.gazeta.pl, Marta Wierzbowska – Kujda, Teraz Środowisko, Aleksandra Włodarczyk, Świadomy Konsument Mody, Kamila Wajszczuk, 300Gospodarka.

Inicjatywa jest otwarta dla wszystkich mediów i ich reprezentantów/ek. Osoby zainteresowane dołączeniem do Dziennikarzy dla planety prosimy o kontakt mailowy: media@climatepoland.pl.

Inicjator strony Dziennikarze dla Planety Fundacja Climate Strategies Poland to organizacja non for profit, która wspiera firmy i miasta w drodze do neutralności klimatycznej.  

W 2023 roku Fundacja zainicjowała wprowadzenie nowej kategorii Dziennikarz dla planety do prestiżowego konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Pierwszym laureatem nagrody był Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny portalu Zielona.gazeta.pl. Celem nowej kategorii Nagrody Woyciechowskiego jest wyróżnianie dziennikarzy i dziennikarek prezentujących postawę odpowiedzialności klimatycznej w codziennej pracy, którzy wykazują się rzetelnością, wiarygodnością i bezstronnością, cechują się dogłębnym zrozumieniem tematu, innowacyjnym podejściem do opowiadania historii oraz wrażliwością na potrzeby i sytuację szczególnie narażonych grup.  

Zespół Fundacji Climate Strategies Poland składa się z ekspertów specjalizujących się w obliczaniu i redukowaniu śladu węglowego, strategów biznesowych, a także specjalistów ds. komunikacji klimatycznej, przeciwdziałania greenwashingowi i dezinformacji klimatycznej. Wspólnie wykorzystują kompetencje, doświadczenia i talenty, by spowolnić zmianę klimatu. Fundacja stanowi merytoryczne i profesjonalne wsparcie dla przedstawicieli firm i miast, pracując z nimi na rzecz przejścia od proklimatycznych deklaracji do konkretnych, skutecznych działań i redukcji emisji. Jako pierwsza w Polsce zwróciła uwagę na zagadnienie konkurencyjności klimatycznej. Fundacja włącza się aktywnie w dyskusje na temat dekarbonizacji biznesu, z myślą o mniejszych firmach opracowała i bezpłatnie udostępniła kalkulator śladu węglowego MŚP. 

Fundatorem projektu Dziennikarze dla planety jest Fundacja KR Foundation.  

Źródło: Fundacja Climate Strategies Poland

www.dziennikarzedlaplanety.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanoc i majówka 2025 w badaniu Mediapanel
Okres Wielkanocy i majówki 2025 pokazał, jak bardzo internauci polegają na sieci przy planowaniu wyjazdów. Wyniki badania Mediapanel, prowadzonego przez PBI i Gemius, za okres 1 kwietnia – 4 maja br., ujawniają duże wzrosty liczby użytkowników w serwisach turystycznych i pogodowych w ważnych momentach przedświątecznych i podczas długiego weekendu majowego (w tym roku przypadł on...
Fakt i Onet Audio z serialem audio „Royalsi”
Fakt i Onet Audio prezentują nowy serial audio "Royalsi" autorstwa Mai Mościckiej, dziennikarki Faktu, odsłaniający burzliwe kulisy związku króla Karola III i królowej Kamili. Premierze serialu towarzyszy kreatywny spektakl online z udziałem popularnej grupy satyrycznej Facecje, który można śledzić od 9 maja na stronie royalsi.pl oraz na platformie...
Rzeczpospolita Nauka – kwartalnik popularnonaukowy
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynującą podróż po świecie współczesnej nauki. Każdy numer kwartalnika poświęcony będzie najnowszym odkryciom i badaniom w dziedzinach takich jak nauki przyrodnicze, medycyna, antropologia, archeologia oraz technologie, ze...
Marek Rudziński wraca do Telewizji Polskiej
Marek Rudziński ponownie został dziennikarzem redakcji sportowej Telewizji Polskiej. Jeden z najbardziej doświadczonych i zasłużonych polskich komentatorów wraca do TVP Sport po ośmiu latach. Pierwsze zawody skomentuje już w najbliższy weekend.
Polska Press Grupa rozpoczęła współpracę z Vatican News
Polska Press Grupa rozpoczęła współpracę z Sekcją Polską Vatican News. Za pośrednictwem swoich serwisów regionalnych na bieżąco informuje internautów i czytelników o wydarzeniach związanych ze śmiercią papieża Franciszka oraz nadchodzących zmianach w Watykanie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764