logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dziennikarze i słuchacze protestują przeciw upolitycznieniu „Trójki”

   23.03.2016, przeczytano 1579 razy
ilustracjastrzałka
fot. Mohylek

Dziennikarze radiowej Trójki zaprotestowali przeciwko zwolnieniu z pracy szefa publicystyki, Jerzego Sosnowskiego. Próba przeprowadzenia personalnych czystek i obsadzenia na stanowiskach dziennikarzy cieszących się zaufaniem nowych władz może okazać się trudniejsza niż w wypadku Programu 1 Polskiego Radia lub TVP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dziennikarze-i-sluchacze-protestuja-przeciw-upolitycznieniu-_trojki_,27938,artykul.html

Pod listem protestacyjnym w sprawie Sosnowskiego, który według kierownictwa PR "utracił zaufanie, krytykował pracodawcę i podważał kompetencje przełożonych" podpisało się ponad 80 osób - dziennikarzy i współpracowników stacji.

Niezależnie od niego, własne stanowisko w sprawie zwolnienia dziennikarza opublikował Związek Zawodowy Dziennikarzy i Pracowników Programów Trzeciego i Drugiego Polskiego Radia wskazując, że działanie takie nie ma żadnych merytorycznych podstaw, a dotychczasowemu zespołowi redakcyjnemu udało się doprowadzić do najwyższej słuchalności stacji w historii badań na ten temat.

Stację biorą w obronę także słuchacze, którzy w ostatnią niedzielę przygotowali petycję, w której domagają się m.in. powrotu do pracy Jerzego Sosnowskiego i Marcina Zaborskiego. Petycja dostępna jest na profilu "Ratujmy Trójkę" na FB: https://www.facebook.com/RatujmyTrojke/


Poniżej publikujemy pełną treść listu dziennikarzy:

My, niżej podpisani pracownicy i współpracownicy Programu Trzeciego Polskiego Radia, w związku z wypowiedzeniem przez Zarząd Polskiego Radia umowy o pracę z Jerzym Sosnowskim, wyrażamy zdecydowany sprzeciw wobec tej decyzji. Uważamy, że nie ma ona merytorycznych podstaw i oznacza wielką stratę nie tylko dla Programu Trzeciego, ale całego Polskiego Radia.

Jerzy Sosnowski to powszechnie szanowana postać świata kultury i mediów. Jest m.in. członkiem Rady Języka Polskiego, laureatem nagród literackich i dziennikarskich. Bez względu na sympatie polityczne czy światopoglądowe cieszy się on opinią otwartego na dialog erudyty dbającego o wysoką kulturę dyskusji i szanującego odmienność poglądów.

Jerzy Sosnowski dla wielu z nas jest wzorem warsztatu i rzetelności dziennikarskiej, a jego audycje w znacznym stopniu przyczyniły się do sukcesu Trójki jako marki i jako medium dla słuchaczy ciekawych świata, reprezentujących różne punkty widzenia na sprawy społeczne, polityczne oraz historyczne. Szanujemy prawo władz Polskiego Radia do dokonywania zmian personalnych i programowych, nie ma jednak podstaw merytorycznych do zwolnienia Jerzego Sosnowskiego. Uznajemy Program Trzeci za cenne dobro publiczne i uważamy, że zachowanie jego niezależności w sferze programowej jest warunkiem niezbędnym do właściwego funkcjonowania tej anteny. Wszelkie próby upolityczniania czy upartyjniania działalności Programu Trzeciego są nie do przyjęcia, ponieważ media publiczne nie należą do partii politycznych ani do nas, dziennikarzy, tylko do Polaków, którzy je utrzymują. Zgodnie z prawem, obowiązkiem dziennikarzy i kierownictwa Polskiego Radia jest realizowanie programów na najwyższym poziomie profesjonalnym i pozbawionych elementów propagandy politycznej. Podobne opinie wyrażają przedstawiciele środowisk o różnych, często skrajnie odmiennych poglądach politycznych.

Artur Andrus, Piotr Baron, Katarzyna Borowiecka, Dariusz Bugalski, Anna Burzyńska, Jan Chojnacki, Gabriela Darmetko, Grażyna Dobroń, Wojciech Dorosz, Paweł Drozd, Ewa Dudzińska, Arkadiusz Ekiert, Beniamin Filip, Michał Gąsiorowski, Bartosz Gil, Katarzyna Goleniewska, Tomasz Gorazdowski, Natalia Grzeszczyk, Krystian Hanke, Sylwia Héjj, Grzegorz Hoffmann, Michał Hoffmann, Filip Jaślar, Ryszard Jaźwiński, Tomasz Jeleński, Robert Kantereit, Magdalena Karczewska-Ścibińska, Łukasz Karusta, Katarzyna Kłosińska, Elżbieta Kocemba-Górka, Elżbieta Korczyńska-Jordan, Anna Krakowska, Zofia Kruszewska, Mariusz Krzemiński, Iwanka Kunewa, Damian Kwiek, Marcin Kydryński, Roma Leszczyńska, Ewa Lipowicz, Tomasz Ławnicki, Krzysztof Łoniewski, Marcin Łukawski, Adam Malecki, Małgorzata Maliborska-Prażmowska, Wojciech Mann, Barbara Marcinik, Michał J. Margański, Grażyna Mędrzycka, Beata Michniewicz, Joanna Mielewczyk-Gaweł, Radosław Mróz, Wioletta Myszkowska, Jan Niebudek, Marek Niedźwiecki, Michał Nogaś, Anna Nowakowska, Agnieszka Obszańska, Michał Olszański, Wojciech Ossowski, Mariusz Owczarek, Jerzy Owsiak, Dariusz Pieróg, Marcin Pośpiech, Katarzyna Pruchnicka, Grzegorz Purchała, Anna Rokicińska, Dariusz Rosiak, Dariusz Rzontkowski, Adam Sobieraj, Paweł Sołtys, Małgorzata Spór, Agnieszka Stępień, Katarzyna Stoparczyk, Monika Sułkowska, Zofia Sylwin, Renata Szewczak, Agnieszka Szydłowska, Halina Wachowicz, Bartosz Waglewski, Wojciech Waglewski, Elżbieta Walendzik, Łukasz Walewski, Marcin Zaborski, Andrzej Zakrzewski, Anna Zaleśna-Sewera, Wojciech Zimiński, Ernest Zozuń

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764