logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

dziwny kaseton z dibondu

Strona 1/2  1 2

| 31.03.2017 23:03

Witam. Ostatnio klient pokazał mi kaseton z frezowanego dibondu.
Standardowo znaki wyfrezowane i podklejone plexi (w tym wypadku opal) i teraz dodatkowo z kolejnego kawałka plexi wyfrezowane znaki o dokładnie takiej wielkości jak te wyfrezowane z dibondu i naklejone w miejsc gdzie wybrany był dibond. Patrząc z konta nie widać boku dibondu i plexi licuje się z dibondem. Jest tego jednak jeden munus. Plexi inaczej reaguje na ciepło i rozpycha dibond fałdując się. Klient jednak uparł się, że chce taki sam, pomimo moich uwag co do tego rozwiązania. Mam pytanie, czy ktoś kiedyś robił coś podobnego i mógłby podpowiedzieć na co zwrócić uwagę. I drugie pytanie: Jakim klejem skleić plexi zeby po podświetleniu nie było go widać.
Dzięki

avatar użytkownika
+ + +

wiadomości: 143
w Signs.pl od 09.11.2006
IP: 88.199.130.XXX

| 01.04.2017 10:04

Pierwsze słyszę aby plexi fałdowała dibond pod wpływem temperatury albo poprostu mam inny klimat. Bez sensu jest wklejanie literek na plexi podklejoną od tyłu. Klej UV jest drogi a cyjanoakryl trzeba mieć dobrze opanowany aby skleić i nie zepsuć.
Lepiej grubszą plexi nafrezować z kołnierzem ustawiając odpowiedni offset dla dibondu i dla plexi. Pilnikiem podjechać niektóre narożniki. Zamiast topić kasę w plexi o różnych kolorach można frezować w przeźroczystej i od środka kaseton wykleić folią np 8500.
Pamiętaj, że frez ma zazwyczaj 3mm więc "dokładnie taka sama wielkość" nie jest dokładnie taka sama. Jak podkleisz i nie przemyślisz wcześniej możesz mieć niechciany prześwit.

avatar użytkownika
+ + + + + +

września
wiadomości: 735
w Signs.pl od 11.05.2011
IP: 159.205.71.XXX

| 01.04.2017 15:04

levelup, 2017-04-01 10:25 Pilnikiem podjechać niektóre narożniki.


A nie lepiej i wygodniej zrobić to w Corelu?

avatar użytkownika
+ + + + + + +

RVK
wiadomości: 964
w Signs.pl od 05.10.2006
IP: 31.209.252.XXX

| 01.04.2017 17:04

Przy fikuśnych fontach i cienkich ściankach zawsze jakiś narożnik wymaga podjchania pilnikiem. Nie znam się na tyle na obsłudze aby ryzykować zrobieniem nieplanowanego prześwitu zamiast poświęcenia dwóch minut z pilnikiem na spasowanie. Ściągasz z maszyny płytę gotową do klejenia bez dodatkowej obróbki wykańczającej ? wątpię

avatar użytkownika
+ + + + + +

września
wiadomości: 735
w Signs.pl od 11.05.2011
IP: 159.205.71.XXX

| 01.04.2017 20:04

Wszystko zależy od projektu. W przypadku dużych liter przygotowanie projektu w Corelu pod frez np. 3mm nie stanowi żadnego problemu i świetnie się składa z grubą plexi z kołnierzem. Osobiście zostawiam odstęp pomiędzy dibondem a plexi i pilnik nie jest potrzebny. W przypadku drobnych liter wolę laser ale i tak wcześniej wyoblam narożniki w Corelu.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od cyjanoakrylu do klejenia liter z plexi jest Acyfix.

PS. Kilkukrotnie próbowałem połączenia plexi na klej UV ale spoina jest bardzo słaba. Czy ktoś ma większe doświadczenie i może je opisać ?

brak ikonki
+ + + + +

Białystok
wiadomości: 335
w Signs.pl od 20.12.2004
IP: 188.146.69.XXX

| 02.04.2017 09:04

W programie Artcam Express była opcja "Inlay". Można było, zadając parametry frezu, otrzymać ścieżki zarówno elementów żeńskich, jak i męskich, a także ustawić sobie parametry kołnierza. Wszystkie narożniki elementów z plexi pasowały idealnie do dibondu.
Wydaje mi się, że w innych programach do tworzenia plików wykonawczych na frezarkę powinno być podobnie.

brak ikonki
+ + +

Dolny Śląsk
wiadomości: 92
w Signs.pl od 09.03.2011
IP: 83.26.247.XXX

| 02.04.2017 13:04

Co do kleju UV to moje doświadczenia są takie.
- łączenie trwałe
- przeźroczysta plexi delikatnie wpada w kolor żółty
- powierzchnie frezowane ładnie przylegają i spoina jest cienka
- powierzchnie cięte na CO2 zwłaszcza grubych materiałów - klejenie na UV to porażka,zabawa z pęcherzykami, kleju można lać i lać...
- cena ...

-----------------
"BLUZG SPROWOKOWANY NIE JEST BLUZGIEM." - Redakcja

avatar użytkownika
+ + + + + +

września
wiadomości: 735
w Signs.pl od 11.05.2011
IP: 159.205.71.XXX

| 03.04.2017 10:04

levelup, 2017-04-01 17:22
Przy fikuśnych fontach i cienkich ściankach zawsze jakiś narożnik wymaga podjchania pilnikiem. Nie znam się na tyle na obsłudze aby ryzykować zrobieniem nieplanowanego prześwitu zamiast poświęcenia dwóch minut z pilnikiem na spasowanie. Ściągasz z maszyny płytę gotową do klejenia bez dodatkowej obróbki wykańczającej ? wątpię
Tak właśnie to wygląda, ściągam z plotera i wklejam bez piłowania itp itd a obróbka w cdr zajmuje 30s, ponadto nie jest tajemnicą że dibond i tympodobne jako materiał na elewacje jest przemyslany tak aby jego rozszerzalność temp była minimalna, a pmma z koleji ma dość sporą więc minimalny luz po obwodzie jest wręcz wskazany. co do cdr to albo w nowszych werscjach "wyokrąglenie,wyżłobienie, zcięcie" albo w starszych (zajmie 2min a nie 30s) zabawa z obrysem grubością konturu i okrągłymi zakończeniami, apotem przekształć kontur w obiekt.

avatar użytkownika
+ + + +

kraków
wiadomości: 239
w Signs.pl od 29.04.2009
IP: 176.111.124.XXX

| 03.04.2017 16:04

levelup, 2017-04-01 10:25
Pierwsze słyszę aby plexi fałdowała dibond pod wpływem temperatury albo poprostu mam inny klimat. Bez sensu jest wklejanie literek na plexi podklejoną od tyłu. Klej UV jest drogi a cyjanoakryl trzeba mieć dobrze opanowany aby skleić i nie zepsuć.
Lepiej grubszą plexi nafrezować z kołnierzem ustawiając odpowiedni offset dla dibondu i dla plexi. Pilnikiem podjechać niektóre narożniki. Zamiast topić kasę w plexi o różnych kolorach można frezować w przeźroczystej i od środka kaseton wykleić folią np 8500.
Pamiętaj, że frez ma zazwyczaj 3mm więc "dokładnie taka sama wielkość" nie jest dokładnie taka sama. Jak podkleisz i nie przemyślisz wcześniej możesz mieć niechciany prześwit.


czy mógłbyś jakoś jaśniej wytłumaczyć jak to technicznie wygląda. Czyli chodzi o to że biorę plexi o grubości np 6mm i frezuję wtaki sposób że to co nie wystaje przez dziure w dibondzie jest nafrezowane na głębokość 3mm?
Każdą literę robie odzdzielnie?
Nie mam frezarki i korzystam z usług podwykonawcy, dlatego nie bardzo rozumiem jak do tego podejść.

avatar użytkownika
+ + +

wiadomości: 143
w Signs.pl od 09.11.2006
IP: 94.254.128.XXX

| 03.04.2017 16:04

Miniaturka

brak ikonki
+ + + + +

Białystok
wiadomości: 335
w Signs.pl od 20.12.2004
IP: 109.231.0.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764