logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

E-book: Jak zbudować międzynarodową platformę e-commerce?

  PR 08.08.2019, przeczytano 1061 razy
ilustracjastrzałka

Według danych Eurostatu w 2018 roku aż 87 proc. obywateli UE korzystało z internetu, a z tej grupy 69 proc. dokonało tam zakupów. W efekcie e-konsumenci stanowią już 60 proc. mieszkańców krajów Wspólnoty, a co trzecia osoba w Unii kupuje poza krajem zamieszkania. Zdaniem firmy technologicznej e-point, obecna faza rozwoju e-commerce w Europie to najlepszy czas na podjęcie decyzji o ekspansji na rynki europejskie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-book%3A-jak-zbudowac-miedzynarodowa-platforme-e-commerce,383520,artykul.html

W swoim najnowszym e-booku - „Jak zbudować międzynarodową platformę e-commerce?” - e-point wyjaśnia, jak zrealizować plan ekspansji w Europie przez e-commerce w najbardziej efektywny kosztowo sposób i dzieli się swoim „know how”.

Własna platforma B2C lub B2B, posiadająca jeden rdzeń logiczny i transakcyjny, który można adaptować do potrzeb poszczególnych rynków, to dla średnich i dużych firm znacznie bardziej opłacalne rozwiązanie niż sprzedaż przez globalne platformy handlowe, jak Amazon czy Ebay, które pobierają znaczącą prowizję i w większości nie zapewniają koniecznego dostosowania do specyficznych potrzeb danej firmy” – mówi Justyna Skorupska, ekspertka ds. e-commerce z e-point SA. – „Korzystniejszym rozwiązaniem jest posiadanie własnej platformy e-commerce, której stworzenie jest znacznie tańsze niż fizyczna rozbudowa sieci sprzedaży w danych kraju”.

Ekspansji przez e-commerce sprzyjają także regulacje prawne, które zostały niedawno przyjęte przez UE. Są to np. przepisy ułatwiające transgraniczne dostawy przesyłek, a także te zabraniające geo-blokowania. W kwietniu 2019 r. zakończyły się również prace nad dyrektywami dotyczącymi treści cyfrowych i sprzedaży towarów, których celem jest zapewnienie jednolitych zasad umownych dotyczących zakupu towarów i treści cyfrowych online.

e-point wymienia w swojej publikacji kluczowe korzyści dla biznesu z posiadania własnej, międzynarodowej platformy e-commerce:

  • niższe kosztów ekspansji w porównaniu do tradycyjnej rozbudowy sieci sprzedaży,
  • krótszy czas wprowadzania innowacji i produktów,
  • łatwość dostosowania e-sklepu do potrzeb konkretnego rynku z jednoczesnym wykorzystaniem globalnych doświadczeń firmy,
  • wsparcie transgranicznych scenariuszy sprzedażowych.

Duża część publikacji jest poświęcona takim elementom tworzenia międzynarodowej platformy e-commerce, jak wyzwania związane z doborem właściwej architektury platformy, rola systemów klasy PIM w międzynarodowym e-commerce oraz kwestia wielojęzyczności platformy. Dodatkowo e-book opisuje wiele prawnych aspektów międzynarodowego e-commerce oraz prezentuje przykłady firm, które uczyniły z własnych rozwiązań e-commerce fundament ekspansji w Europie.

Jednym z takich przykładów jest amerykańska korporacja Amway, która rozpoczęła pracę nad wdrożeniem jednolitego rozwiązanie e-commerce w Europie Wschodniej już w 2006 roku. Rozwiązanie to zostało z czasem wykorzystane także w krajach Europy Zachodniej. 

Platforma umożliwiła Amwayowi stosowanie ciekawej strategii, która polega na włączaniu nowego kraju najpierw w sprzedaż e-commerce i testowaniu w ten sposób zainteresowania rynku ofertą firmy” – wyjaśnia Paweł Zabrowski, Project Director w e-point SA. – „Dopiero, kiedy testy te wypadają pozytywnie, Amway rozbudowuje fizyczną obecność na nowym rynku.”

Z kolei case study Inter Cars to przykład polskiej firmy, z której platformy B2B e-commerce korzystają pracownicy warsztatów z 9 krajów, a docelowo platforma zostanie wdrożona we wszystkich 18 krajach, w których operuje Inter Cars.

Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie funkcjonuje Grupa Inter Cars, od lat obserwujemy wzrosty sprzedaży realizowanej przy wykorzystaniu naszych rozwiązań e-commerce. Na niektórych rynkach ich udział sięga już 80-90 proc." – mówi cytowany w publikacji Tomasz Skórski, Digital Products Development i Architecture Manager w Inter Cars.

Źródło: e-point SA

www.e-point.pl

Dodatkowe informacje:

e-point SA to software house, która działa na rynku od 1996 roku. Największe doświadczenie e-point posiada w obszarze: e-commerce oraz sektorze finansowym. Firma kładzie szczególny nacisk na budowanie długofalowych relacji z klientami (np. z ING Bankiem Śląskim współpracuje od 18 lat, z Amway - od 12, z Raiffeisen - od 7).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Największy raport o SEO i Content Marketingu w polskim e-commerce
Prawie 150 stron danych, analiz i komentarzy. 1000 sklepów e-commerce, 200 decydentów, 13 ekspertów Harbingers i dziesiątki partnerów branżowych.... 8.05.2025 oficjalnie swoją premierę ma raport E-commerce 2025: Prognozy przychodów z SEO i Content Marketingu w dobie AI — największe opracowanie o roli treści i widoczności w rozwoju sklepów internetowych w Polsce. 
SEMbook 2025, czyli najnowsze trendy w SEO i PPC
Search Ads 360, Allegro, Meta Ads czy wizytówki Google – to m.in. narzędzia, które wraz z algorytmami dynamicznie zmieniają marketing w wyszukiwarkach. W jaki sposób wykorzystać galopujące zmiany? Jak unikać pułapek błyskawicznie rozwijających się algorytmów i czerpać maksymalne korzyści z AI i automatyzacji? Nowe strategie, świeże podejścia, błyskotliwe...
Targi w Polsce w 2024 roku: kondycja branży targowej w raporcie PIPT
Branża targowa w Polsce umacnia swoją pozycję – wynika z raportu „Targi w Polsce w 2024 roku”, przygotowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego (PIPT). W minionym roku branża zanotowała wzrost, zarówno jeśli chodzi o liczbę wydarzeń, zwiedzających, jak i o liczbę wystawców.
Majowe wydanie Werbe!PUNKT
Najnowsze, trzecie wydanie magazynu Werbe!PUNKT jest już w dystrybucji i trafia bezpośrednio do dystrybutorów artykułów promocyjnych na rynku niemieckojęzycznym.
Connected TV bez tajemnic – poradnik reklamy CTV
Co drugie mieszkanie w Polsce wyposażone jest w telewizor podłączony do internetu. Urządzenie, które użytkownikom daje dostęp do treści telewizyjnych, ale też wideo na żądanie, aplikacji czy streamingu muzyki dla branży reklamowej jest nowym, dynamicznie rosnącym ekosystemem reklamowym. Szacunki mówią, że na reklamę w środowisku CTV marketerzy w Polsce wydają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764