logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

E-commerce i DTG z Aeoon w parze

  PR 30.09.2021, przeczytano 1120 razy
ilustracja

Rynek produktów personalizowanych od 1,5 roku rośnie w niespotykanym wcześniej tempie. Daje to napęd dla nowych i już istniejących e-commerców, czy to prowadzonych pod własną marką, czy w oparciu o marketplace. Rośnie również zapotrzebowanie dużych graczy na fulfilment, co jest okazją dla polskich firm, które mogą wciąż konkurować z zachodnioeuropejskimi kosztami pracy, przy zachowaniu rozsądnych cen usług spedycji cross border i krótkim czasie dostawy. We wspomniany trend wzrostowy wpisuje się również rynek produktów drukowanych na gotowych tekstyliach, typu koszulki, torby, bluzy itp.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-commerce-i-dtg-z-aeoon-w-parze,393191,artykul.html

Czym jest Aeoon?

Aeoon Technology jest producentem przemysłowych drukarek DTG, który stosuje innowacyjne rozwiązania sprzętowe, korzystając z najwyższej klasy solidnych komponentów (waga najmniejszej maszyny przekracza 1000kg), które pozwalają na stabilna pracę z dużymi szybkościami przez lata. Dzięki temu maszyny produkują nawet z prędkością do 180 koszulek na godzinę (na ciemnym tle)! Swoje centrum R&D oraz produkcję Aeoon ma zlokalizowaną w austriackim Kramsach. Jest to firma średniej wielkości, pozostająca w ścisłym kontakcie z codziennymi realiami pracy klienta. Dzięki temu zachowuje tak potrzebną w dzisiejszych czasach elastyczność – czy to w kontekście sprzętowym, oprogramowania czy organizacji, z możliwością budowy rozwiązań dedykowanych pod konkretnego klienta.

Technologia Aeoon stawia na separację procesów w trakcie druku DTG (procesu apreturowania od druku), co pozwala na większą żywotność głowic i elektroniki, większą elastyczność parku maszynowego pod względem obsługi użytków wyprodukowanych z różnych tkanin/materiałów oraz statystycznie większą prędkość całego cyklu. Aeoon rozwija produkty odpowiedzialnie, stale inwestując w rozwiązania minimalizujące konsumpcję energii oraz sprawdzone, certyfikowane przez GOTS i ÖkoTex tusze pigmentowe (na bazie wody).

Aeoon i e-commerce

Ze świadomością, że każde przedsiębiorstwo produkcyjne ma swoją własną specyfikę oraz oczekiwania biznesowe, Aeoon udostępnia integracje bezpośrednio z RIPem maszyny, przy wykorzystaniu standardu OPC UA lub gotowego workflow jak np. Smake.

Standard OPC UA to efekt wieloletniej pracy liderów automatyki przemysłowej, odpowiadający na fundamentalne potrzeby mapowania i wymiany rzeczywistych informacji w sposób zorientowany obiektowo. OPC UA nie definiuje konkretnego API (Application Program Interface) a jedynie format wymiany danych, który pozwala na przygotowanie integracji w sposób dokładnie dopasowany do potrzeb. Standard OPC UA będzie odpowiedni dla firmy wyposażonej we własne rozwiązanie klasy ERP, połączonej z aplikacjami frontowymi, przyjmującymi zamówienia od klientów. Przez OPC UA przesyłane są informacje o plikach graficznych, ustawienia co do mediów do zadruku, wymiary/pole zadruku i pozycje zadruku. Dane przekazywane są nie tylko do drukarki, ale również dla urządzenia do apreturowania czy utrwalania.

Alternatywą do własnej integracji jest gotowy workflow Smake, w którym zostały zidentyfikowane standardowe etapy produkcji. Każdy etap stanowi gniazdo produkcyjne spięte ze stacją roboczą, która albo nadaje barcode (magazyn) albo identyfikuje prace poprzez zeskanowanie barcodu.

Standardowo przewidziane są etapy:

  1. przyjęcie zamówienia z oprogramowania Shopware, Shopify, Magento, Woocoommerce, Facebook, Instagram, eBay, Amazon…
  2. obsługa magazynu – nadrukowana zostaje etykieta z barcodem na odpowiedni produkt z półki w magazynie
  3. apreturowanie – automatyczne sterowanie procesem przygotowania na podstawie danych zamówienia
  4. druk DTG – automatyczne ładowanie plików, kontrola pozycjonowania zadruku, automatyczne ładowanie ustawień zadruku
  5. utrwalanie
  6. dodatkowe prace uszlachetniające wydruk
  7. kontrola jakości
  8. automatyczne łączenie produktów w zamówienie
  9. przygotowanie do wysyłki / wydrukowanie etykiety kurierskiej

ilustracjastrzałka

Administrator ma pełen pogląd na status zamówienia – w którym gnieździe znajduje się produkt – jak i na wydajność poszczególnych pracowników i całej linii produkcyjnej, przez co może na bieżąco optymalizować i analizować procesy w firmie.

Dynamiczny rozwój e-commerce będzie widocznym trendem w najbliższych latach, ale konkurencja również jest coraz mocniejsza i optymalizacja procesów, którą może zapewnić odpowiedni partner technologiczny, rozumiejący potrzeby produkcji personalizowanej jest składową przyszłego sukcesu.

Źródło: AKONDA S.C.

www.akonda.pl


brak ikonki
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Akonda

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

J.S. Hamilton wśród Złotych Sponsorów Sustainability Packaging Summit 2023
W dniach 14-15 listopada br. w Amsterdamie odbywała się konferencja Sustainability Packaging Summit, poświęcona wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju w opakowaniach i ich roli w zmieniającym się świecie. Wśród Złotych Sponsorów wydarzenia, w którym wzięło udział kilkaset osób z całego świata, znalazła się firma J.S. Hamilton –...
Canon uzyskuje certyfikat SBTi za cel redukcji emisji CO2
Plany firmy Canon dotyczące redukcji emisji CO2 zostały uznane przez inicjatywę Science Based Targets SBTi za zgodne z porozumieniem paryskim, które zakłada dążenie do ograniczenia wzrostu globalnej temperatury o 1,5°C.
Canon: czy self-publishing oznacza rewolucję na rynku wydawniczym?
W kolejnym odcinku podcastu „Rozmowy o druku” eksperci branży poligraficznej zaproszeni do dyskusji przez Canon Polska przyjrzeli się procesom, jakie zachodzą obecnie na rynku książki. Goście dziennikarza Jakuba Łukowskiego, omawiając mechanizmy panujące w branży, wskazali na rosnące zainteresowanie self-publishingiem. Co tak naprawdę oznacza sytuacja, w której...
Stora Enso znalazła się na 1. miejscu rankingu Financial Times Diversity Leaders Index. Zestawienie, dorocznie publikowane przez Financial Times i firmę Statista, uwzględnia 850 europejskich przedsiębiorstw z różnych branż, wyróżnionych za skuteczne wdrażanie zasad DEI (równość szans, różnorodność i włączenie społeczne). Metodologia rankingu...
Open House w firmie Omet
12 grudnia br. w centrum demonstracyjnym firmy Omet w Molteno (Włochy) odbędą się Dni Otwarte, podczas których zaprezentowane zostaną – po raz pierwszy podczas tego typu wydarzenia – jej wszystkie linie produktowe, dedykowane rynkom etykiet i opakowań (w tym kartonowych). Wśród demonstrowanych „na żywo” maszyn znajdą się modele: iFlex, KFlex,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764