logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

E-commerce rośnie na Ukrainie

  PR 15.08.2017, przeczytano 322 razy
ilustracjastrzałka

Przez ostatni rok przybyło na Ukrainie 1,3 mln e-konsumentów. Trzy najbardziej popularne lokalne serwisy e-commerce – Rozetka.com.ua, Olx.ua, Prom.ua – łącznie przyciągnęły w czerwcu 10,3 mln osób, czyli ponad połowę internautów w kraju. Top3 zagranicznych stron WWW z tej kategorii – Aliexpress.com, Amazon.com, eBay.com – odwiedziło 4 mln osób, czyli w sumie co piąty internauta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-commerce-rosnie-na-ukrainie,33404,artykul.html

Rośnie popularność serwisów e-commerce wśród ukraińskich internautów. W czerwcu 2017 roku strony internetowe tego typu odwiedziło 13,6 mln użytkowników sieci (71 proc. ogółu internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów). Jest to o 1,3 mln więcej niż przed rokiem, kiedy liczba ta wyniosła 12,3 mln osób (67,3 proc.) (źródło: gemiusAudience).

Rozetka na topie

W rankingu popularności marek krajowych serwisów e-commerce liderem jest sklep internetowy Rozetka.com.ua. W czerwcu odwiedziło go 6,7 mln użytkowników sieci (35 proc.). W pierwszej trójce znalazł się również serwis ogłoszeń lokalnych OLX.ua z wynikiem 5,5 mln odwiedzających (29 proc.) oraz wielobranżowy e-sklep Prom.ua, do którego zajrzało 4 mln osób (21 proc.). Ogółem trzy najpopularniejsze serwisy e-handlu zgromadziły w czerwcu 10,3 mln internautów, co stanowi ponad połowę użytkowników internetu (54 proc.).

Aliexpress pierwszy z zagranicy

Trzy najpopularniejsze zagraniczne serwisy e-commerce na Ukrainie mogą się poszczycić dotarciem do 4 mln osób, czyli do co piątego internauty w tym kraju (21 proc.). Bezkonkurencyjny w swojej kategorii jest Aliexpress.com. Z liczbą odwiedzających 3,8 mln (20 proc.) znalazł się on na pierwszym miejscu rankingu popularności zagranicznych serwisów e-commerce i na czwartym miejscu zestawienia ogólnego. Kolejne stopnie podium zajmują: Amazon.com z 411 tys. odwiedzających (2,1 proc.) oraz eBay.com z wynikiem 328 tys. osób (1,7 proc.).

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wrocław 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Wrocław 2018

Wrocław jest miastem, które nie spieszy się z wprowadzeniem uchwały krajobrazowej, zapewne dlatego, że w roku 2014, zanim jeszcze powstała uchwała krajobrazowa, powołano we Wrocławiu park kulturowy, który uporządkował historyczne centrum miasta. Osoby przygotowujące projekt uznają, że kodeks krajobrazowy jest poważną regulacja prawną i nie należy się z nią...
Philip Morris złapany na reklamowaniu e-papierosów Iqos wśród młodzieży
Oświadczenie Matthew L. Myersa, prezesa organizacji Campaign for Tobacco-Free Kids.
Polskie prawo jest niezgodne z RODO?
Od 4 maja obowiązuje w polskim prawie tzw. ustawa wprowadzająca. Znowelizowała ona m.in. Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE). Niezmienione w niej pozostały np. przepisy mówiące o konieczności uzyskania przez usługodawcę zgody od użytkownika w przypadku chęci wykorzystywania jego danych, które nie są niezbędne do świadczenia usług. Problem w...
Centralny Rejestr Faktur – nowe narzędzie kontroli przedsiębiorców
Polski aparat skarbowy niedługo dostanie nowe narzędzie do walki z nadużyciami podatkowymi. Będzie nim Centralny Rejestr Faktur, który ma zostać utworzony już 1 lipca. Jakie dane będą w nim gromadzone i czy na przedsiębiorców spadną w związku z tym kolejne obowiązki?
Polski konsument 2030
Dochód statystycznego konsumenta znacząco wzrośnie – w 2030 r. będzie on rozporządzał realnie o ponad 30% wyższą kwotą niż w 2018 r., wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR: Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764