Przez ostatni rok przybyło na Ukrainie 1,3 mln e-konsumentów. Trzy najbardziej popularne lokalne serwisy e-commerce – Rozetka.com.ua, Olx.ua, Prom.ua – łącznie przyciągnęły w czerwcu 10,3 mln osób, czyli ponad połowę internautów w kraju. Top3 zagranicznych stron WWW z tej kategorii – Aliexpress.com, Amazon.com, eBay.com – odwiedziło 4 mln osób, czyli w sumie co piąty internauta.
Rośnie popularność serwisów e-commerce wśród ukraińskich internautów. W czerwcu 2017 roku strony internetowe tego typu odwiedziło 13,6 mln użytkowników sieci (71 proc. ogółu internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów). Jest to o 1,3 mln więcej niż przed rokiem, kiedy liczba ta wyniosła 12,3 mln osób (67,3 proc.) (źródło: gemiusAudience).
Rozetka na topie
W rankingu popularności marek krajowych serwisów e-commerce liderem jest sklep internetowy Rozetka.com.ua. W czerwcu odwiedziło go 6,7 mln użytkowników sieci (35 proc.). W pierwszej trójce znalazł się również serwis ogłoszeń lokalnych OLX.ua z wynikiem 5,5 mln odwiedzających (29 proc.) oraz wielobranżowy e-sklep Prom.ua, do którego zajrzało 4 mln osób (21 proc.). Ogółem trzy najpopularniejsze serwisy e-handlu zgromadziły w czerwcu 10,3 mln internautów, co stanowi ponad połowę użytkowników internetu (54 proc.).
Aliexpress pierwszy z zagranicy
Trzy najpopularniejsze zagraniczne serwisy e-commerce na Ukrainie mogą się poszczycić dotarciem do 4 mln osób, czyli do co piątego internauty w tym kraju (21 proc.). Bezkonkurencyjny w swojej kategorii jest Aliexpress.com. Z liczbą odwiedzających 3,8 mln (20 proc.) znalazł się on na pierwszym miejscu rankingu popularności zagranicznych serwisów e-commerce i na czwartym miejscu zestawienia ogólnego. Kolejne stopnie podium zajmują: Amazon.com z 411 tys. odwiedzających (2,1 proc.) oraz eBay.com z wynikiem 328 tys. osób (1,7 proc.).
Źródło: Gemius