logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

E-commerce siłą napędową dla sektora MŚP

  PR 11.02.2021, przeczytano 214 razy

Rynek e-commerce w Polsce staje się coraz bardziej nasycony. Obecnie na 1 tys. mieszkańców przypada średnio 1 sklep internetowy, podczas gdy trzy lata temu było to 0,5 sklepu. Pomimo szybko rosnącej konkurencji, wciąż jednak jest na nim miejsce dla nowych sprzedawców, którzy mogą zawalczyć o swój kawałek tortu wartego według szacunków 100 mld złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-commerce-sila-napedowa-dla-sektora-msp,390176,artykul.html

Już ponad 20 mln Polaków kupuje online i liczba ta systematycznie rośnie. Z powodu wielomiesięcznego zamknięcia sklepów tradycyjnych 27 proc. internautów zaczęło robić zakupy w sieci nawet częściej niż dotychczas – informuje Izba Gospodarki Elektronicznej w jednym ze swoich raportów. Odpowiedzią na coraz częstszą obecność konsumentów w wirtualnym świecie jest rosnący trend przenoszenia tam biznesu – e-commerce stał się tym samym siłą napędową dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Aby skutecznie konkurować na rynku, nowo powstające e-sklepy muszą od razu sprostać rosnącym oczekiwaniom kupujących. Zapewnienie szybkich, bezproblemowych i bezpiecznych zakupów w internecie to kwestia podstawowa. Jednym z kluczy do sukcesu, który każda firma sprzedająca w internecie powinna zastosować, jest wdrożenie elektronicznych kanałów płatności.

Maksymalnie uproszczenie procesu płacenia za zakupy przekłada się na większą satysfakcję kupujących. Z kolei zakres oferowanych kanałów płatności może decydować o tym, czy konsument dokona zakupu, czy jednak z niego zrezygnuje, np. ze względu na brak możliwości zapłacenia z poziomu telefonu komórkowego lub niewystarczające środki na rachunku bankowym. Dlatego też tak ważne w budowaniu pozytywnego doświadczenia zakupowego jest dostosowanie płatności do urządzeń mobilnych, udostępnienie szerokiego wachlarza metod płatniczych, a także wprowadzenie rozwiązań one-click’owych.

– Zapewniamy odpowiednie rozwiązania płatnicze dla każdego modelu biznesowego funkcjonującego w e-handlu, a dla początkujących sprzedawców oferujemy preferencyjne warunki na start – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Prezes PayU S.A. i dodaje: - Rozumiemy jak ważna w przypadku małych i średnich sklepów może być szybkość nawiązania współpracy. Dlatego też od strony sklepu proces ten jest w pełni zautomatyzowany: przedsiębiorca otwiera stronę PayU i wypełnia formularz, który kończy się wygenerowaniem i podpisaniem umowy elektronicznej. Firmy te mogą liczyć także na preferencyjne warunki finansowe i do 28 lutego w prosty sposób ustawić bramkę płatności dla swojego e-sklepu, ponosząc jedynie połowę standardowej prowizji.

Obserwując dużą liczbę ofert na rynku oraz tempo powstawania nowych podmiotów sprzedających w internecie, część kupujących może nie być od razu w pełni przekonana do nowej formy zakupów. Ważne jest zatem, aby przedsiębiorca zadbał o rozpoznawalność sklepu i dobre opinie dotychczasowych klientów, które będą pochodną przyjaznego procesu zakupowego. Skorzystanie z usług najbardziej rozpoznawalnych i cenionych na rynku operatorów płatności może w tym bardzo pomóc.

Dostawcą płatności wybieranym najczęściej przez małe i średnie firmy działające w branży e-commerce w Polsce jest PayU – wynika z badania e-Gazele Biznesu. Korzystanie z usług operatora potwierdziło 54 proc. badanych firm. PayU jest również pierwszym wyborem dla większości e-konsumentów, aż 53% kupujących online wskazuje, że korzysta z tego systemu płatności (raport eCommerce 2020, Izba Gospodarki Elektronicznej).

– W 2020 roku niemal każda osoba kupująca online w Polsce przynajmniej raz skorzystała z płatności PayU. Zaufanie naszych użytkowników i bezpieczeństwo ich środków jest dla nas najważniejsze. Podczas gdy konsumenci mogą wybierać z coraz szerszego wachlarza udostępnianych przez nas kanałów płatności, my pracujemy również nad tym, aby zapewnić odpowiedni sposób ich uwierzytelniania, mając jednocześnie na uwadze zwiększanie konwersji w sklepie – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak.

Źródło: PayU

www.poland.payu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki
Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych powinno być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej...
Kampanie reklamowe w grach
Gaming marketing to bardzo szeroka kategoria oparta na promocji marek poprzez tematykę gier. Tworzenie aktywacji wokół transmisji esportowych, współprace z gamingowymi influencerami czy dedykowane formaty są dość znaną i bardzo skuteczną metodą łączenia marek z gamingiem. Jednak, by dotrzeć prezycyjnie do społeczności i zintegrować się z nią, warto starać się osiągnąć...
Jaki potencjał marketingowy ma Paulo Sousa?
– Polska nie musi kochać Paulo Sousy – powiedział w programie „Cafe Futbol” prezes PZPN Zbigniew Boniek. No i może jeszcze nie kocha, ale z całą pewnością już się nim interesuje. Szał wokół wyczekiwanego „trenera z zagranicy” można przeliczyć na pieniądze, a te z kolei będą interesowały reklamodawców, którzy na...
Robotyzacja w drukarni. Kto może z niej skorzystać?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy - to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy?
Kampania infulencerska Hortex i Brandlift
Promowanie artykułów spożywczych stanowi duże wyzwanie. Branża spożywcza jest niezwykle konkurencyjna, na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, które reklamowane są na szereg sposobów. Jak zatem stworzyć wyróżniającą się kampanię, która zaangażuje odbiorców? Przed tym zadaniem stanęła agencja marketingu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764