logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

E-commerce w niedziele: Nowe możliwości

  PR 17.01.2018, przeczytano 892 razy
ilustracja

Od marca, chcąc zrobić zakupy w niedzielę, zamówimy je poprzez sklep internetowy ulubionej marki. Nowe przepisy oferują bowiem dodatkowe dni handlowe dla sprzedaży online. Polskie e-commerce jeszcze szybciej niż do tej pory będzie się rozwijać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-commerce-w-niedziele%3A-nowe-mozliwosci-,35139,artykul.html

Dodatkowe dni handlowe dla e-commerce

E-commerce, tylko w tym roku, otrzyma dodatkowe 23 dni sprzedażowe. Jeśli pod uwagę weźmie się również czas świąteczny, to liczba ta wzrośnie do 31 ponadprogramowych dni handlowych. W kolejnych latach, dodatkowego czasu będzie jeszcze więcej. W 2019 roku sklepy internetowe będą dostępne przez 36 dodatkowych niedziel. Łącznie ze świętami osiągną jednak poziom aż 48 dni. Od 2020 roku natomiast, e-commerce otrzyma ogółem dodatkowe 54 doby.

- Nadprogramowe dni, w których sklepy internetowe będą dostępne dla swoich klientów, staną się ważną siłą napędową polskiego rynku e-commerce. W sieci pojawi się nowa grupa użytkowników. Będą to osoby, które do tej pory jeszcze nie dokonywały zakupów online. Ponadto, uwaga marek, skupi się jeszcze bardziej na rozwiązaniach e-commerce, które pozwolą klientom na komfortowe zakupy.  - stwierdza Jarosław Kubisiak, Dyrektor Zarządzający i-systems

Rozwój systemów sprzedaży

Według różnych źródeł, wartość polskiego e-commerce szacowana była na 36-40 mld złotych. Ponadto, zaobserwować można, że udział sprzedaży online w ogólnym rynku handlu z roku na rok systematycznie rośnie. Nowe możliwości spowodują jeszcze szybszy wzrost. Firmy, które nastawione były wyłącznie na sprzedaż w sklepach stacjonarnych, podejmą decyzję o otwarciu nowego kanału sprzedaży, umożliwiającego handel online. Sieci handlowe, u których e-commerce nie stanowił do tej pory ważnego źródła dochodów, rozważą potrzebę rozwoju istniejących systemów sprzedaży online.

- Granica między sprzedażą online i offline już praktycznie nie istnieje. Te same produkty jednego dnia klienci kupują w sklepie stacjonarnym, a innego poprzez sklep internetowy czy serwis aukcyjny. Całodobowa dostępność e-commerce, względem nowych przepisów, sprawi, że omnichannel nabierze jeszcze większego niż do tej pory znaczenia. - zauważa Paweł Szewczyk.

Strategia sprzedaży wielokanałowej przestała być możliwością, a stała się standardem. Chcąc sprostać oczekiwaniom współczesnych klientów, warto zatem pomyśleć o sprzedaży tradycyjnej i w sieci jako ofercie, która powinna wzajemnie się uzupełniać, a nie z sobą konkurować.

Źródło: i-systems

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
W branży marketingowej czuć powiew optymizmu
Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co...
Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764