logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: E-commerce w obliczu COVID-19

  PR 25.03.2020, przeczytano 503 razy
ilustracjastrzałka

Jak obecna sytuacja wpływa na rynek e-commerce w Polsce? - odpowiada Łukasz Sztuczyński, Lead Shop+, Mindshare Polska


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-commerce-w-obliczu-covid-19,386248,artykul.html

Konsumenci, którzy zostali w domach, zaczęli poszukiwać nowych sposobów pozyskania podstawowych produktów. Do tej pory w e-commerce najpopularniejszymi kategoriami były odzież i obuwie – obecnie dynamiczny wzrost obserwujemy w sprzedaży produktów spożywczych, zazwyczaj kupowanych w sklepach tradycyjnych.

Porównując liczbę użytkowników odwiedzających strony sklepów online z artykułami spożywczymi obserwujemy ich znaczny wzrost, bo aż o 204%, w tygodniu 9-15.03. (vs 2 – 8.03) – czyli w momencie zapowiedzi, a potem wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu szkół, galerii handlowych i instytucji. W tym samym czasie, o 40% wzrosła też średnia wartość zamówienia, co wskazuje, że konsumenci zaczęli robić zapasy podstawowych produktów. Wzrost odnotowała także branża e-pharmacy (+21% RU w analizowanym okresie). Co ciekawe, w kategorii elektronika zainteresowaniem cieszą się narzędzia do pracy zdalnej oraz oczyszczacze powietrza.

Krótkoterminowo widać wzrost w kategoriach produktów pierwszej potrzeby oraz artykułów higienicznych. Obecnie najbardziej zyskuje FMCG. W innych kategoriach nie odnotowujemy jeszcze tak dużych zmian, jednak w dłuższym okresie, z powodu ograniczenia zakupów offline oraz zmiany zachowania konsumentów, z pewnością one także będą zyskiwać.

Jakich wyzwań mogą spodziewać się marketerzy w najbliższym czasie?

Przy zwiększonym ruchu na stronach e-retailerów ważna będzie lepsza widoczność oferty. Obecna sytuacja wpłynie także na kształtowanie postaw konsumentów. Marki, które w trudnym okresie zapewnią im dobre doświadczenie, zyskają klientów w długim okresie. Natomiast branża będzie musiała sprostać dwóm wyzwaniom – przez zwiększoną liczbę zamówień, spowolnienie produkcji oraz ograniczenie importu, problemem mogą być wydłużony czas dostawy, oraz bieżące uzupełnianie asortymentu.

Źródło: Mindshare Polska

www.mindshare.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sklepzplakatami.pl od studia graficznego Graffidea
Blisko 1000 wyselekcjonowanych grafik oraz zdjęć dostępnych w kilku formatach do wyboru od A4 do B1, to propozycja platformy on-line www.sklepzplakatami.pl.
Lexmark dostosowuje i rozszerza swoją ofertę usług w chmurze
Lexmark rozszerza swoją ofertę usług w chmurze o nowe funkcje, dostosowując ją do dzisiejszych potrzeb swoich partnerów. Nowe funkcje pozwolą partnerom na wydajniejszą, jeszcze bardziej dokładną i bezpieczną obsługę klientów, poprzez zdalne monitorowanie urządzeń innych firm, drukowanie bezdotykowe oraz dostęp do bezpłatnego, rozszerzonego katalogu aplikacji...
„Taka sytuacja…” - Salatino w kampanii o byciu gotowym na każdą sytuację
Salatino, marka funkcjonalnych sałatek z rybą, rozpoczęła intensywne działania reklamowe pod hasłem „Gotowe na każdą porę”. W swojej nowej kampanii Salatino prezentuje się jako natychmiastowe, zdrowe rozwiązanie na przeróżne codzienne sytuacje związane z szybkim zaspokajaniem głodu.
Zwycięzca Masterchefa, Mateusz Zielonka, promuje mistrzowskie gotowanie z Netto
We wrześniu br. wystartowała „Mistrzowska akcja w Netto”, nowy program lojalnościowy dla klientów znanego dyskontu. Poza możliwością zdobycia wysokiej jakości naczyń, jego uczestnicy mogą skorzystać z inspirujących porad kulinarnych oraz pomysłów na smaczne dania. Ich autorem jest Mateusz „Surfer” Zielonka, laureat MasterChefa, który...
Świetna sprzedaż drukarek atramentowych firmy Epson dowodem na rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju
Wyniki sprzedaży drukarek atramentowych Epson w regionie EMEA za rok fiskalny 2019 (zakończony w marcu 2020) dowodzą, że coraz chętniej sięgamy po oszczędne technologie wspierające zrównoważony rozwój.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764