logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: E-commerce w obliczu COVID-19

  PR 25.03.2020, przeczytano 209 razy
ilustracjastrzałka

Jak obecna sytuacja wpływa na rynek e-commerce w Polsce? - odpowiada Łukasz Sztuczyński, Lead Shop+, Mindshare Polska


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-commerce-w-obliczu-covid-19,386248,artykul.html

Konsumenci, którzy zostali w domach, zaczęli poszukiwać nowych sposobów pozyskania podstawowych produktów. Do tej pory w e-commerce najpopularniejszymi kategoriami były odzież i obuwie – obecnie dynamiczny wzrost obserwujemy w sprzedaży produktów spożywczych, zazwyczaj kupowanych w sklepach tradycyjnych.

Porównując liczbę użytkowników odwiedzających strony sklepów online z artykułami spożywczymi obserwujemy ich znaczny wzrost, bo aż o 204%, w tygodniu 9-15.03. (vs 2 – 8.03) – czyli w momencie zapowiedzi, a potem wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu szkół, galerii handlowych i instytucji. W tym samym czasie, o 40% wzrosła też średnia wartość zamówienia, co wskazuje, że konsumenci zaczęli robić zapasy podstawowych produktów. Wzrost odnotowała także branża e-pharmacy (+21% RU w analizowanym okresie). Co ciekawe, w kategorii elektronika zainteresowaniem cieszą się narzędzia do pracy zdalnej oraz oczyszczacze powietrza.

Krótkoterminowo widać wzrost w kategoriach produktów pierwszej potrzeby oraz artykułów higienicznych. Obecnie najbardziej zyskuje FMCG. W innych kategoriach nie odnotowujemy jeszcze tak dużych zmian, jednak w dłuższym okresie, z powodu ograniczenia zakupów offline oraz zmiany zachowania konsumentów, z pewnością one także będą zyskiwać.

Jakich wyzwań mogą spodziewać się marketerzy w najbliższym czasie?

Przy zwiększonym ruchu na stronach e-retailerów ważna będzie lepsza widoczność oferty. Obecna sytuacja wpłynie także na kształtowanie postaw konsumentów. Marki, które w trudnym okresie zapewnią im dobre doświadczenie, zyskają klientów w długim okresie. Natomiast branża będzie musiała sprostać dwóm wyzwaniom – przez zwiększoną liczbę zamówień, spowolnienie produkcji oraz ograniczenie importu, problemem mogą być wydłużony czas dostawy, oraz bieżące uzupełnianie asortymentu.

Źródło: Mindshare Polska

www.mindshare.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plotery tnące Summa w walce z koronawirusem
W ostatnich tygodniach widzieliśmy, jak ważna jest ochrona zdrowia ludzi i jak potrzebna jest odzież ochronna przed koronawirusem, taka jak maski i fartuchy. Technologie cięcia firmy Summa mogą w tym pomóc i pomagają. W związku z tym, że koronawirus nadal rozprzestrzenia się na całym świecie, Summa chce wykorzystać swoje zasoby, aby zminimalizować w jak największym stopniu...
#jestesmyodpowiedzialni na drzwiach całej Polski
„STOP. Ktoś w tym domu ma ograniczoną odporność”. „Proszę zostawić przesyłkę pod drzwiami”.  „Jestem medykiem, nie zastawiaj mi auta”. Tysiące charakterystycznych kart z apelami pojawia się w ostatnich dniach na drzwiach mieszkań i za szybami aut w całej Polsce. Akcję #JESTEŚMYODPOWIEDZIALNI wymyśliła i prowadzi łódzka firma...
Polski oddział OPPO, wiodącego w skali globalnej producenta urządzeń mobilnych, z początkiem kwietnia 2020, rozpoczyna współpracę w zakresie PR z agencją 24/7Communication.
Skyn zachęca ludzi do pozostania w domu globalną akcją „Stay and f*** at home”
Ruch społeczny został zapoczątkowany w mediach społecznościowych hashtag’iem #staythefhome. Marka nawołuje do tego, aby w ramach bezpieczeństwa „zrobić sobie dobrze i zostać w domu”.
Tyskie: „Historia pokazuje, że zawsze damy radę przejść na TY”
Tyskie startuje z nową kampanią w ramach platformy komunikacji „Przejdźmy na TY” pod hasłem: „Historia pokazuje, że zawsze damy radę przejść na TY”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764