logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska

  PR 12.07.2016, przeczytano 1215 razy

Z publikacji „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” dowiesz się kim są polscy e-konsumenci, co kupują online oraz jakie zachęty i problemy uważają za najbardziej znaczące dla swoich zakupów w sieci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-commerce-w-polsce-2016.-gemius-dla-e-commerce-polska,29261,artykul.html

Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” jest już dostępny na stronach Gemius.pl i Izby Gospodarki Elektronicznej.

Wygoda nade wszystko

Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdza, że zakupy online cieszą się pozytywną opinią badanych ─ wyraźnie dostrzegają oni korzyści z tej formy zakupu w porównaniu z kupowaniem offline. Wśród najważniejszych z nich wymieniają: wygodę (45 proc.), oszczędność czasu (39 proc.) i pieniędzy (35 proc.) oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów stacjonarnych (36 proc.). Zakupy w sieci są także postrzegane jako mało skomplikowane (35 proc.) i bezpieczne (12 proc.). Problemy, z jakimi spotykają się internauci podczas e-zakupów, to: długi czas oczekiwania na produkt (35 proc.), natrętne reklamy produktów oglądanych wcześniej (34 proc.) oraz wysokie koszty dostawy (33 proc.).

W ubiegłorocznej edycji raportu grupą najchętniej kupującą w polskich sklepach internetowych były osoby w wieku 25-34 lat, w tym roku są to osoby młodsze, w wieku 15-24 lat. Porównując ubiegłoroczny i tegoroczny profil socjodemograficzny kupujących w sieci zauważymy, że zwiększyła się liczba nabywców w starszych grupach wiekowych tj. 35-49 lat i 50+ oraz w najmłodszej czyli 15-24 lat – mówi Marek Molicki, ekspert Gemiusa. ─ To bez wątpienia bardzo dobra wiadomość dla branży e-commerce. Uważam, że zarządzający e-sklepami powinni bacznie obserwować zwłaszcza najstarszą grupę kupujących, bo tu w przyszłości będziemy mieli do czynienia z dużymi wzrostami. To, co niewątpliwie staje się coraz ważniejszym elementem to logistyka. Dla wielu klientów sklepów internetowych szybka i tania lub darmowa dostawa staje się kluczowym elementem decydującym o zakupach. Warto też zwrócić uwagę na multichanneling, którego znaczenie na przestrzeni roku wzrosło o 9 proc. Dziś już 61 proc. badanych przyznaje, że rozpoczynało zakupy na smartfonie, a finalizowało je na innym urządzeniu – komputerze lub tablecie. Zarządzający e-sklepami muszą zastanowić się, jakie wyzwania to zjawisko przed nimi stawia, bo sposób korzystania z e-sklepów i w ogóle z internetu jest inny na smartfonach i laptopach ─ dodaje Molicki.

Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” jest źródłem istotnej wiedzy dla polskiego rynku e-commerce i lekturą obowiązkową dla branży. Co roku możemy zobaczyć, jak zmieniają się trendy oraz preferencje i zachowania zakupowe Polaków. Dane zawarte w raporcie definiują aktualne oczekiwania i aktywność współczesnych konsumentów względem sklepów internetowych oraz wszelkich podmiotów świadczących usługi dla e-commerce jak e-płatności, czy logistyka – informuje Dorota Bachman, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2016 roku. Patronat nad badaniem objęło Ministerstwo Gospodarki.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764