logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

E-mail marketing w startupie – jak robić to dobrze?

  PR 21.04.2017, przeczytano 531 razy

Startupy, szczególnie w momencie wejścia na rynek, z uwagą liczą wydatki w niemal każdym obszarze działalności. Cięcie kosztów nie omija również marketingu, który w początkowej fazie najczęściej prowadzony jest przez samego szefa spółki. Działaniem wymagającym stosunkowo małej inwestycji na starcie jest m.in. e-mail marketing. Jeśli dodatkowo wdrożymy w życie kilka wskazówek, na efekty nie będziemy musieli długo czekać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-mail-marketing-w-startupie-%E2%80%93-jak-robic-to-dobrze,32234,artykul.html

Skutecznie nie znaczy drogo

Poczta elektroniczna jest jednym z najbardziej popularnych kanałów pozyskiwania informacji o interesujących nas produktach czy usługach. Według badań Direct Marketing Association, każda złotówka zainwestowana w e-mail marketing może przynieść średnio ponad czterdziestokrotny zwrot poniesionych nakładów. Autor badania wskazuje również na kampanie, w których inwestycja jednej złotówki poskutkowała wynikami sprzedaży sięgającymi 4000zł. Z kolei badania przeprowadzone przez Shop.org wskazują, że wydatki na działania e-mail marketingowe są trzykrotnie niższe niż wykupienie płatnych reklam w wyszukiwarkach.

Po pierwsze, odpowiednie narzędzie

O tym, czy nasza wysyłka zostanie dobrze przeprowadzona w dużej mierze decyduje narzędzie. Tak jak treść, grafiki, odbiorców i dobór przekazu jesteśmy w stanie zaplanować sami, tak bez dobrej platformy e-mail marketingowej nasze działanie zakończy się niepowodzeniem. Wiele dostępnych rozwiązań daje nam możliwości do samodzielnego tworzenia skutecznych kreacji. Jednak korzystając z nich mamy możliwość tworzenia i zapisywania baz, wysyłek testowych oraz gwarancję bezpieczeństwa przechowywania danych. Dodatkowo, korzystając z platformy e-mail marketingowej na bieżąco możemy obserwować wyniki naszych wysyłek, co pozwoli zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność kolejnych wysyłek.

Złote zasady e-mail marketingu

Aby mailing był skuteczny konieczne jest uwzględnienie kilku kwestii. Istotne jest jednoznaczne ustalenie tego, o czym ma się dowiedzieć adresat wiadomości. Wyjaśnienie tego ma wpływ na zastosowanie języka, który często jest wyznacznikiem skuteczności całej kampanii.

Warto także dokładnie zdywersyfikować swoje działania. W praktyce oznacza to, że do konkretnej grupy docelowej należy dopasować treści przekazywanej wiadomości. W tym celu trzeba dokonać segmentacji bazy danych, czyli podziału na listy przy uwzględnieniu podejmowanych wcześniej akcji na stronie, płci, reakcji na wysyłany mailing, wreszcie historii dokonywanych zakupów.

Aby segmentacja przyniosła wzrost ze sprzedaży konieczne jest ustalenie tego, do kogo kierowana jest oferta. Często, przy szerszej grupie docelowej osiągamy większy zasięg, jednak znacznie niższą konwersję. Warto stworzyć segmenty tak, by przekaz dotarł do tych, którzy mogą być nim faktycznie zainteresowani.

Personalizacja i triggery kluczem do sukcesu

Nie należy zapominać o personalizacji – statystyki mówią, że dzięki niej współczynnik otwieralności mailingu może wzrosnąć o kilkanaście procent. Wykorzystanie samego imienia w temacie lub na początku wiadomości potrafi podnieść statystyki o 40%.

W uporządkowaniu działań niezwykle przydatne są tzw. triggery, które automatycznie wysyłają wiadomości odpowiedniej treści po wykonaniu przez klienta określonej akcji (zakupu, opuszczenia sklepu lub koszyka, kliknięciu w link). Wpływa to na większą automatyzację naszej pracy, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy.

Do sprawdzenia skuteczności działań marketingowych przydadzą się wskaźniki. Najważniejsze z nich to: ilość otworzonych maili (OR – open rate), który pomoże ocenić właściwe sformułowanie tytułu wiadomości oraz pola nadawcy, a także współczynnik kliknięć (CTR – click-through rate), czyli informacja o procencie adresatów, którzy byli zainteresowani na tyle, aby wykonać pożądaną akcję (np. przejście do landing page’a). Także z tych wybranych adresów można przeprowadzić działania remarketingowe, które sprawią, że zainteresowani odbiorcy dokończą proces zakupowy.

Rozwiązanie, wiedza, kreatywność

Mailing jest jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do klientów. Jednak przed rozpoczęciem działań e-mail marketingowych warto dobrze go zrozumieć. Wybór odpowiedniej platformy, monitoring działań oraz stosowanie kilku prostych zasad może okazać się niezwykle skuteczne. Połączenie odpowiedniego rozwiązania z wiedzą i kreatywnym podejściem zapewni nam gwarancję zwrotu z inwestycji.

Źródło: Beemail

www.beemail.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Tomasz Rowiński, Specjalista z obszaru email marketingu. Członek Zarządu Beemail

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764