logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

E-Polak potrafi! – kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

  PR 11.10.2019, przeczytano 1268 razy
ilustracja

Spoty telewizyjne, działania w prasie i internecie – to to tylko niektóre działania, jakie zaplanowaliśmy w ramach naszej kampanii "e-Polak potrafi!". Startujemy!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-polak-potrafi%21-%E2%80%93-kampania-ministerstwa-cyfryzacji-i-nask,384317,artykul.html

Kampania "e-Polak potrafi!" jest częścią projektu "Kampanie edukacyjno-informacyjne", który realizujemy od 2017 r. To kolejny etap działań promujących korzystanie z technologii cyfrowych.

- To nie ulega wątpliwości: jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. Dlatego zachęcamy Polaków, by chcieli i umieli z niej w pełni korzystać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - W kampanii będziemy informować, edukować i pomagać w zrozumieniu tajników nowych technologii. Pomogą nam w tym ambasadorzy, influencerzy, psycholodzy i inni eksperci. Wszystko po to, by przekonać nieprzekonanych, że e-Polak potrafi, bo takie właśnie jest hasło tej kampanii – dodaje.

W kapciach

Realizowane w ramach projektu "Kampanie edukacyjno-informacyjne" działania dotyczą czterech obszarów: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. Kampania "e-Polak potrafi!" to kolejna ich odsłona, w której koncentrujemy się na e-usługach. Od dzisiaj na antenach TVP, TVN i Polsatu emitowane są spoty zachęcające do załatwiania spraw urzędowych przez internet.

- Chcemy przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Razem z nami przekonuje do tego ambasador kampanii w obszarze e-usługi – aktor Michał Czernecki.

- Możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet to bardzo duże ułatwienie. To komfort nie do przecenienia. (...) W stosunku do tego, co było, to rewolucja – mówi Michał Czerniecki.

e-Rodzic potrafi

Działaniom dotyczącym e-usług będą towarzyszyć materiały informacyjne dotyczące bezpieczeństwa w sieci. W tym przypadku za cel postawiliśmy sobie wzrost świadomości Polaków w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu. Chcemy, aby nie tylko zdawali sobie sprawę z możliwych zagrożeń, ale – w razie konieczności – potrafili sobie z nim radzić. Przede wszystkim skupiamy się na bezpieczeństwie najmłodszych użytkowników internetu. Działania te będą uzupełnieniem prowadzonej przez MC i NASK od sierpnia kampanii "Nie zagub dziecka w sieci".

I to dlatego wkrótce opublikujemy – tym razem adresowane do rodziców – spoty internetowe, w których wystąpi nasz kolejny ambasador. Kto nim został? Zdradzimy niebawem.

Dzisiaj możemy powiedzieć tylko tyle, że to osoba, która pomagać nam będzie także w promowaniu kolejnego obszaru kampanii – programowania. Realizując kampanię w tym zakresie staramy się udowadniać Polakom, że programowanie jest łatwiejsze i bardziej dostępne, niż wielu mogłoby się wydawać. Przekonujemy rodziców – prowadząc Kluby Młodego Programisty i promując inicjatywę CodeWeek, że to świetny pomysł nie tylko na pozalekcyjne zajęcia dla ich dzieci, ale i dobry pomysł na wspólne spędzanie czasu. Teraz pomoże nam w tym ambasador.

Oswajamy internety

Już dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z wielu usług, które oferuje im nie tylko administracja, ale i biznes. Mimo to wielu wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy. To często osoby w średnim wieku i starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach. I to m.in. do nich adresowane są działania z kolejnego obszaru naszej kampanii – jakość życia.

- Przekonujemy nie tylko do tego, że korzystanie z internetu ma wiele zalet – ułatwia życie, a załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym, ale i udowadniamy, że to nie takie trudne jak mogłoby się wydawać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Kolejne odsłony kampanii będziemy realizować do końca 2020 r.

Długofalowo

Kampania „e-Polak potrafi!” jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK w ramach projektu "Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych", dofinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Projekt jest realizowany od września 2017 r.

Za przygotowanie kreacji kampanii "e-Polak potrafi!" odpowiada, wyłonione w drodze przetargu organizowanego przez NASK PIB, konsorcjum firm .bringMore advertising oraz Media Group Sp. z o.o.

Umowa obejmuje szereg działań realizowanych od lipca 2019 r. do grudnia 2020 r., w tym m.in.:

  • przygotowanie strategii oraz koncepcji kreatywnej kampanii,
  • przeprowadzenie kampanii reklamowej w internecie, w tym działania z instagramerami i influencerami,
  • przeprowadzenie kampanii kontentowej na portalach internetowych, w tym prowadzenie dedykowanego portalu tematycznego,
  • przeprowadzenie kampanii prasowej.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764