logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

E-wizerunek, czyli jak odnieść sukces w Internecie

  PR 18.05.2014, przeczytano 1741 razy
ilustracjastrzałka

Żyjemy w czasach, w których o sukcesie decyduje nie tylko jakość samego produktu czy usługi, ale sposób ich przedstawienia odbiorcom. Mówiąc konkretnie, dobra reklama oznacza większe szanse powodzenia. Dziś, główne działania dotyczące promowania marki, przenoszą się do Internetu, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości. Każdy, zarówno osoba fizyczna, jak i różnego typu firmy, mogą kreować tam swój wizerunek, na dodatek robiąc to znacznie efektywniej niż za pomocą tradycyjnych mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-wizerunek%2C-czyli-jak-odniesc-sukces-w-internecie,21668,artykul.html

Korzyści płynących z aktywności w Internecie wymienić można wiele. Niewątpliwie jedną z największych zalet jest niski koszt samej reklamy. Fakt ten ma istotne znaczenie szczególnie dla młodych, niewielkich przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają swoją działalność. E – wizerunek ma znaczenie również dla osób, które są na etapie poszukiwania lub też zmiany pracy. Proces rekrutacji nieraz zaczyna się właśnie w sieci. Należy więc pamiętać, aby nasza osobista marka była zgodna z tym, co tak naprawdę chcemy przekazać.

Budując wizerunek firmy, nie można zapominać o jego częściach składowych. Działania zewnętrzne, jak nawiązywanie relacji z klientami czy też tworzenie systemu identyfikacji wizualnej, to nie wszystko. Równie ważne jest to, co dzieje się wewnątrz. Kwalifikacje i doświadczenie pracowników w znaczącym stopniu wpływają na postrzeganie całej firmy.

Tworzenie wizerunku nie jest łatwą sprawą. Proces ten trwa w zasadzie przez cały okres funkcjonowania firmy. Przedsiębiorstwa z małym stażem powinny więc jak najszybciej podjąć odpowiednie działania. Od czego jednak zacząć? Internet rządzi się swoimi prawami. Każdy może w nim napisać cokolwiek tylko zechce, co czasami negatywnie odbija się na wizerunku, jaki  pragnie kreować firma.

Pierwszym etapem jest analiza stanu wyjściowego. Warto odszukać wszelakie komentarze i artykuły traktujące o naszym przedsiębiorstwie. Dobrze byłoby przyjrzeć się również konkurencji. Informacje te będą niezwykle przydatne podczas ustalania grupy docelowej. Następnie, konieczne jest sprecyzowanie celów i wyznaczenie narzędzi, dzięki którym uda się je nam osiągnąć. Dalej, sporządzamy budżet na zaplanowane przez nas działania. Ostatni etap to realizacja. W tym momencie nie możemy zapomnieć o dokładnym kontrolowaniu całego procesu. Potrzebne będą bowiem szybkie i zdecydowane reakcje.

Wizerunek w Internecie tworzy całokształt działań tam prowadzonych. Nasza aktywność na różnego typu forach, portalach społecznościowych czy też fanpage’u ma w tym wypadku kluczowe znaczenie. To właśnie te narzędzia umożliwiają rozreklamowanie firmy i jej produktów. Oprócz wyżej wymienionych, jednym z podstawowych jest strona internetowa i blog firmowy. W Internecie, to one stanowią wizytówkę danego przedsiębiorstwa. Jeśli chcesz, aby uważano cię za rzetelnego pracodawcę, ceniącego innowacje i dbającego o jakość, pokaż to odwiedzającym Twoją stronę użytkownikom. Wartościowe treści pracują same na siebie. Ty zostajesz uznany za eksperta, a czytelnicy uzyskują potrzebne im informacje. Jeśli pomimo tego, Twoja strona nie ma dobrych wyników, zawsze możesz skorzystać z pomocy agencji zajmujących się pozycjonowaniem. Internauci odwiedzają głownie te witryny, które pojawiają się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać o wyższą pozycję naszych treści, a klienci szybciej trafia na stronę i skorzystają z usług lub kupią produkt.

Internet umożliwia łatwiejsze i szybsze nawiązywanie relacji niż ma to miejsce w realu. Twoimi rozmówcami mogą  być osoby z drugiego końca świata. Takie możliwości powinny zostać wykorzystane również przez Ciebie. Udział w dyskusjach na różnego typu portalach i forach to najlepsza metoda na zaprezentowanie swojej wiedzy i nawiązanie kontaktu z innymi.

Nie można oczywiście zapomnieć o social media. Spełniają one niezwykle ważną rolę w procesie kreowania wizerunku. Szalenie szeroki zasięg i miliony aktywnych użytkowników, pozwalają na uzyskanie doskonałych rezultatów. Facebook, Twitter, YouTube czy Instagram umożliwiają zbudowanie wizerunku, w sposób jaki tylko zapragniesz. Ważne jest jednak to, aby podawane na tego typu stronach informacje były aktualizowane. Nie chodzi o nachalne publikowanie, ale o systematyczne uzupełnianie, tak aby odbiorcy mieli poczucie stałego kontaktu z firmą.

Pomimo tego, że tworzenie wizerunku w Internecie przebiega nieco inaczej niż w realu, to istnieje kilka zasad, które wspólne są dla obu miejsc. Przede wszystkim spójność przekazu. Nic tak nie odstrasza odbiorcy, jak chaotyczne informacje czy zbyt różnorodna grafika. Spójność oznacza też zgodność działań firmy z wyznawaną przez nią filozofią i wyznaczoną strategią. Kolejną kwestią jest wiarygodność. Jakiekolwiek podawane przez Ciebie informacje, czy to na blogu, czy na stronie, muszą być sprawdzone. W innym wypadku narażasz się na utratę pozycji eksperta i zaufania klientów.

Nie należy również zapominać o tym, że nasze działania muszą być prowadzone konsekwentnie. Wytrwałość w realizacji zamierzonych celów jest konieczna, o ile zależy nam na zbudowaniu pożądanego obrazu firmy. Pomimo najlepszego planu, mogą pojawić się sytuacje, które zagrożą temu, co z takim trudem stworzyliśmy. W tym wypadku konieczne jest umiejętne zarządzanie kryzysowe. W Internecie reakcja musi być natychmiastowa. Tutaj informacje roznoszą się w znacznie szybszym tempie i jeśli spóźnimy się ze sprostowaniem, to ciężko będzie nam wrócić do stanu sprzed kryzysu. Jeśli obawiamy się samodzielnego prowadzenia działań w dziedzinie kreowania e – wizerunku, to najlepszym wyborem będzie wynajęcie firmy, która zajmie się tym dla nas.

Małgorzata Krzystała
copywriterka w agencji SEO widzialni.pl

Źródło: widzialni.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764