logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

E-wizerunek, czyli jak odnieść sukces w Internecie

  PR 18.05.2014, przeczytano 1703 razy
ilustracjastrzałka

Żyjemy w czasach, w których o sukcesie decyduje nie tylko jakość samego produktu czy usługi, ale sposób ich przedstawienia odbiorcom. Mówiąc konkretnie, dobra reklama oznacza większe szanse powodzenia. Dziś, główne działania dotyczące promowania marki, przenoszą się do Internetu, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości. Każdy, zarówno osoba fizyczna, jak i różnego typu firmy, mogą kreować tam swój wizerunek, na dodatek robiąc to znacznie efektywniej niż za pomocą tradycyjnych mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-wizerunek%2C-czyli-jak-odniesc-sukces-w-internecie,21668,artykul.html

Korzyści płynących z aktywności w Internecie wymienić można wiele. Niewątpliwie jedną z największych zalet jest niski koszt samej reklamy. Fakt ten ma istotne znaczenie szczególnie dla młodych, niewielkich przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają swoją działalność. E – wizerunek ma znaczenie również dla osób, które są na etapie poszukiwania lub też zmiany pracy. Proces rekrutacji nieraz zaczyna się właśnie w sieci. Należy więc pamiętać, aby nasza osobista marka była zgodna z tym, co tak naprawdę chcemy przekazać.

Budując wizerunek firmy, nie można zapominać o jego częściach składowych. Działania zewnętrzne, jak nawiązywanie relacji z klientami czy też tworzenie systemu identyfikacji wizualnej, to nie wszystko. Równie ważne jest to, co dzieje się wewnątrz. Kwalifikacje i doświadczenie pracowników w znaczącym stopniu wpływają na postrzeganie całej firmy.

Tworzenie wizerunku nie jest łatwą sprawą. Proces ten trwa w zasadzie przez cały okres funkcjonowania firmy. Przedsiębiorstwa z małym stażem powinny więc jak najszybciej podjąć odpowiednie działania. Od czego jednak zacząć? Internet rządzi się swoimi prawami. Każdy może w nim napisać cokolwiek tylko zechce, co czasami negatywnie odbija się na wizerunku, jaki  pragnie kreować firma.

Pierwszym etapem jest analiza stanu wyjściowego. Warto odszukać wszelakie komentarze i artykuły traktujące o naszym przedsiębiorstwie. Dobrze byłoby przyjrzeć się również konkurencji. Informacje te będą niezwykle przydatne podczas ustalania grupy docelowej. Następnie, konieczne jest sprecyzowanie celów i wyznaczenie narzędzi, dzięki którym uda się je nam osiągnąć. Dalej, sporządzamy budżet na zaplanowane przez nas działania. Ostatni etap to realizacja. W tym momencie nie możemy zapomnieć o dokładnym kontrolowaniu całego procesu. Potrzebne będą bowiem szybkie i zdecydowane reakcje.

Wizerunek w Internecie tworzy całokształt działań tam prowadzonych. Nasza aktywność na różnego typu forach, portalach społecznościowych czy też fanpage’u ma w tym wypadku kluczowe znaczenie. To właśnie te narzędzia umożliwiają rozreklamowanie firmy i jej produktów. Oprócz wyżej wymienionych, jednym z podstawowych jest strona internetowa i blog firmowy. W Internecie, to one stanowią wizytówkę danego przedsiębiorstwa. Jeśli chcesz, aby uważano cię za rzetelnego pracodawcę, ceniącego innowacje i dbającego o jakość, pokaż to odwiedzającym Twoją stronę użytkownikom. Wartościowe treści pracują same na siebie. Ty zostajesz uznany za eksperta, a czytelnicy uzyskują potrzebne im informacje. Jeśli pomimo tego, Twoja strona nie ma dobrych wyników, zawsze możesz skorzystać z pomocy agencji zajmujących się pozycjonowaniem. Internauci odwiedzają głownie te witryny, które pojawiają się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać o wyższą pozycję naszych treści, a klienci szybciej trafia na stronę i skorzystają z usług lub kupią produkt.

Internet umożliwia łatwiejsze i szybsze nawiązywanie relacji niż ma to miejsce w realu. Twoimi rozmówcami mogą  być osoby z drugiego końca świata. Takie możliwości powinny zostać wykorzystane również przez Ciebie. Udział w dyskusjach na różnego typu portalach i forach to najlepsza metoda na zaprezentowanie swojej wiedzy i nawiązanie kontaktu z innymi.

Nie można oczywiście zapomnieć o social media. Spełniają one niezwykle ważną rolę w procesie kreowania wizerunku. Szalenie szeroki zasięg i miliony aktywnych użytkowników, pozwalają na uzyskanie doskonałych rezultatów. Facebook, Twitter, YouTube czy Instagram umożliwiają zbudowanie wizerunku, w sposób jaki tylko zapragniesz. Ważne jest jednak to, aby podawane na tego typu stronach informacje były aktualizowane. Nie chodzi o nachalne publikowanie, ale o systematyczne uzupełnianie, tak aby odbiorcy mieli poczucie stałego kontaktu z firmą.

Pomimo tego, że tworzenie wizerunku w Internecie przebiega nieco inaczej niż w realu, to istnieje kilka zasad, które wspólne są dla obu miejsc. Przede wszystkim spójność przekazu. Nic tak nie odstrasza odbiorcy, jak chaotyczne informacje czy zbyt różnorodna grafika. Spójność oznacza też zgodność działań firmy z wyznawaną przez nią filozofią i wyznaczoną strategią. Kolejną kwestią jest wiarygodność. Jakiekolwiek podawane przez Ciebie informacje, czy to na blogu, czy na stronie, muszą być sprawdzone. W innym wypadku narażasz się na utratę pozycji eksperta i zaufania klientów.

Nie należy również zapominać o tym, że nasze działania muszą być prowadzone konsekwentnie. Wytrwałość w realizacji zamierzonych celów jest konieczna, o ile zależy nam na zbudowaniu pożądanego obrazu firmy. Pomimo najlepszego planu, mogą pojawić się sytuacje, które zagrożą temu, co z takim trudem stworzyliśmy. W tym wypadku konieczne jest umiejętne zarządzanie kryzysowe. W Internecie reakcja musi być natychmiastowa. Tutaj informacje roznoszą się w znacznie szybszym tempie i jeśli spóźnimy się ze sprostowaniem, to ciężko będzie nam wrócić do stanu sprzed kryzysu. Jeśli obawiamy się samodzielnego prowadzenia działań w dziedzinie kreowania e – wizerunku, to najlepszym wyborem będzie wynajęcie firmy, która zajmie się tym dla nas.

Małgorzata Krzystała
copywriterka w agencji SEO widzialni.pl

Źródło: widzialni.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanocne sesje produktów spożywczych
Czekoladowe pisanki, wiosenna linia bombonierek czy kawy ziarnistej, a może biała kiełbasa, która najlepiej smakuje w połączeniu ze świątecznym żurkiem? W sklepach zaczynają królować wielkanocne linie produktów, którym miejsca już dawno ustąpiły walentynkowe serduszka. W social media roi się z kolei od zdjęć i grafik promujących świąteczne nowości. Nie wszystkie kreacje...
To trendy w reklamie wideo na 2023 rok
Marketing wideo stał się nieodzowną częścią efektywnej strategii. W ubiegłym roku aż 86 proc. firm korzystało z treści wideo w celu zwiększenia świadomości marki, dotarcia do nowych odbiorców i konwersji leadów. Channel Factory, globalna platforma technologiczna wspierająca działania reklamowe marek na platformie YouTube prognozuje, jakie trendy będą obecne w...
Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów
Coraz więcej firm decyduje się na oferowanie swoich produktów i usług w modelu subskrypcyjnym. W 2026 r. globalna wartość tego rynku osiągnie poziom ponad 12 mld dolarów. Na tak dużym i konkurencyjnym rynku kluczowe jest nie tylko pozyskanie klientów, ale ich utrzymanie.
Firmowe jajeczko – przeżytek? Alternatywne sposoby świętowania w biznesie
Zacieśnianiu współpracy z pracownikami i partnerami od zawsze pomagały świąteczne spotkania. W kalendarzach managerów namieszała jednak pandemia, która wstrzymała mnóstwo spotkań i uroczystości, a na tradycyjne „jajeczka” czy „śledziki” patrzymy coraz częściej jak na relikty przeszłości. Jak zorganizować Wielkanoc w firmie z...
9 razy więcej konwersji następuje, jeśli firma skontaktuje się z prospektem w ciągu zaledwie 5 minut od zapytania. Co jednak, jeśli do bazy trafiło ponad 1000 zapytań w krótkim czasie, a na każdy lead, pracownik musi przeznaczyć ok. 7 minut? Wówczas do analizy takiej bazy potrzeba min. 7 000 minut, czyli trzy tygodnie pracy. Przedsiębiorstwo zawsze może zatrudnić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764