Digital One rozwinęło nowe ścieżki kampanii internetowej Pepsi, której celem jest wykorzystanie wizerunku Ebiego Smolarka. Podążając za konsumentami, wykorzystano możliwości serwisu społecznościowego.
Najważniejszym elementem piłkarskiej kampanii Pepsi w 2008r. jest konkurs „Stwórz drużynę, zagraj z Ebim” (przygotowany we współpracy z agencją BBDO), który Digital One umieściło na platformie promocyjnej www.pepsi.pl/ebi2008 . Chcąc w pełni wykorzystać potencjał wizerunku Ebiego, agencja Digital One zaprojektowała kilka równoległych aktywności, wspierających kampanię.
Z jednej strony są to witryny o charakterze futbolowym: www.pepsi.pl/ebi2008 oraz www.wygraj.pepsi.pl, które pokazują gwiazdę z pespektywy kariery sportowej i proponują użytkownikom konkursy, takie jak wymiana kodów z nakrętek pepsi na atrakcyjne nagrody lub wzięcie udziału w meczu z Ebim Smolarkiem, z drugiej strony jest to profil www.bebo.gazeta.pl/ebismolarek, koncentrujący się raczej na prywatnym życiu piłkarza.
W ten sposób Pepsi daje swoim konsumentom więcej możliwości- konkursy, komentowanie wydarzeń sportowych, dostęp do międzynarodowej społeczności kibiców poprzez www.pepsiuniverse.com oraz zapoznanie się z Ebim. Taka różnorodność propozycji jest zgodna z nową filozofią marki.
Funkcjonowanie wizerunku Ebiego w serwisie społecznościowym zmniejsza dystans między konsumentami (w tym przypadku są nimi fani piłkarza) a marką Pepsi, której uosobieniem jest Smolarek.
Digital One wykreowało nowe możliwości nawiązania szerszego dialogu między marką a konsumentem. Oprócz działań futbolowych agencja zaproponowała wersję life style’ową, która sprawia, że użytkownik po prostu ma ochotę zaprzyjaźnić się z sympatycznym Ebim Smolarkiem, a w konsekwencji z reprezentowaną przez niego marką.
Poprzez wykorzystanie naturalnego środowiska młodych konsumentów, Digital One podkreśla, że marka Pepsi mówi językiem swoich odbiorców, że ich rozumie, co więcej - podczas tej komunikacji używa narzędzi, którymi posługują się oni na co dzień.
Źródło: Digital One