logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Echa pierwszej edycji Digital Signage Trends 2009

  PR 04.10.2009, przeczytano 889 razy

W dniu 17 września br. w Warszawie zakończyła się pierwsza edycja międzynarodowej konferencji Digital Signage Trends 2009. W imprezie uczestniczyło ponad 200 uczestników zainteresowanych tematem cyfrowej komunikacji marketingowej. W trakcie dwudniowego forum przeprowadzono cieszące się ogromnym zainteresowaniem debaty tematyczne i wygłoszono aż 37 prelekcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/echa-pierwszej-edycji-digital-signage-trends-2009-,9558,artykul.html

Digital Signage Trends’09 stanowi kontynuację dwóch ubiegłorocznych konferencji przygotowanych przez NEC Display Solutions oraz POL-TV Multimedia. W tym roku po raz pierwszy taka branżowa impreza została zorganizowana pod egidą Polish Digital Signage Association - organizacji, powołanej aby zjednoczyć, edukować oraz standaryzować rynek DS w Polsce. Mam nadzieję, że projekt ten zajmie stałe miejsce w kalendarzu europejskich wydarzeń Digital Signage. – komentuje Michał Moszyński, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Pol-TV Multimedia, Prezes PDSA.

Organizatorzy konstruując agendę konferencji potraktowali temat bardzo szeroko i wyczerpująco. Przedstawiono przede wszystkim wiele studiów przypadków, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Prelekcje opisujące realizacje systemów Digital Signage dotyczyły miedzy innymi wdrożeń w sieciach: Empik, Rossmann, Alior Bank, Banku BZ WBK, Carrefour, SPAR, a także realizacji w galeriach handlowych, lokalach rozrywkowych, gastronomicznych oraz środkach transportu publicznego.

Zaprezentowano nie tylko systemy reklamowe, ale również informacyjne, np. wspierające pracę administracji publicznej, czy sądów. Podczas konferencji szeroko omówiono również zagadnienia sprzętowe. Obszerne bloki tematyczne dotyczyły nośników, playerów Digital Signage oraz oprogramowania DS. Poruszono także kwestie prawne, związane z dystrybucją treści Digital Signage.

Dużym zainteresowaniem uczestników Digital Signage Trends 2009 cieszyły się debaty tematyczne. W trakcje konferencji odbyły się dwie takie dyskusje. Pierwsza dotyczyła kreacji kontentu DS, a swoje zdanie w tej kwestii zaprezentowali z jednej strony praktycy: przedstawiciele renomowanych agencji reklamowych, agencji kreacyjnych oraz firm konstruujących i zarządzających sieciami DS, z drugiej zaś strony autorytety naukowe z dziedziny marketingu – m.in. doc. Bogusław Kwarciak. Kolejna debata tematyczna dotyczyła pomiarów skuteczności przekazu Digital Signage. W dyskusji starli się przedstawiciele agencji badawczych: Pentor Research International oraz Dom Badawczy Maison wraz z przedstawicielami firm oferujących własne rozwiązania do badania skuteczności przekazu (np. system iCapture).

Konferencja Digital Signage Trends 2009 była bardzo cennym źródłem informacji o systemach DS i rynku, myślę że nie tylko dla uczestników ale i dla sponsorów. Szeroka tematyka obejmująca zagadnienia prawne, technologiczne, kontentu na nośniki, wiele przykładów wdrożeń ze świata jak i z rynku polskiego, sprawiła, że z pewnością każdy znalazł coś dla siebie. – podsumowuje program konferencji Kamila Pawlikowska, Starszy Specjalista ds. Marketingu w MCX Systems

W trakcie dwóch dni konferencyjnych, równolegle z wykładami odbywały się również warsztaty. W dwóch salach wystawienniczych na powierzchni ponad 300 m2 zaprezentowali swoje rozwiązania producenci sprzętu, rozwiązań informatycznych DS oraz podmioty projektujące, wdrażające oraz zarządzające sieciami DS. Wykłady i warsztaty były jednocześnie tłem do wielu owocnych rozmów biznesowych, gdyż konferencja przyciągnęła zarówno głównych graczy rynku DS w Polsce, jak i wiele firm i instytucji zainteresowanych tą formą komunikacji z klientem.

Wysoka frekwencja i zainteresowanie poruszaną tematyką, udział ekspertów zagranicznych, a także interesująca ekspozycja rozwiązań DS utwierdziły organizatorów przedsięwzięcia w planach ustanowienia Digital Signage Trends imprezą cykliczną.

Mariusz Orzechowski, pomysłodawca konferencji, V-ce Prezes PDSA, Dyrektor NEC Display Solutions w Polsce, powiedział po jej zakończeniu: „Cieszę się, że przyszło nam współtworzyć tak szeroko zakrojone, profesjonalne przedsięwzięcie. Konferencja przyciągnęła do Warszawy główne firmy z branży DS w Polsce oraz podmioty, które już wykorzystują, albo będą wdrażały własny system DS. To dla nas idealne miejsce do podzielenia się naszymi doświadczeniami z wdrożeń realizowanych na bazie naszych produktów tu w Polsce, ale także w całej Europie. Myślę, że udało nam się przekazać uczestnikom konferencji, że DS ma bardzo szerokie zastosowanie, a jako kanał nowoczesnej komunikacji w miejscu sprzedaży stwarza wyjątkowy potencjał. Możliwości wykorzystania nośników cyfrowych są niemalże nieograniczone - wszystko zależy od inwencji twórców systemu oraz od koncepcji klienta.”

Więcej szczegółów znajduje się na stronie: www.digitalsignagetrends.pl

Źródło: 4D

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony zdobywcą czterech nagród w konkursie TIPA 2024
Firma Sony ma przyjemność poinformować, że stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association) ponownie doceniło jej innowacje i osiągnięcia czterema nagrodami TIPA, między innymi w kategoriach „NAJLEPSZY HYBRYDOWY APARAT PROFESJONALNY” (Sony α9 III) i „NAJLEPSZY SPECJALISTYCZNY APARAT APS-C” (α6700).
Sony FE 16–25 mm F2.8 G: zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G
Firma Sony poinformowała, że w ofercie jej pełnoklatkowych obiektywów α (Alpha) z mocowaniem typu E pojawi się nowy model FE 16–25 mm F2.8 G. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny pozwala utrzymać pełne otwarcie przysłony F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od 16 mm do 25 mm. Łączy wysoką jakość obrazu z kompaktową,...
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania zostanie zrealizowana już w maju br.
Zagrożone gatunki w 3D: kampania LG na Times Square
Zapowiadając nadejście Dnia Ziemi 2024, firma LG Electronics, zaprezentowała dziś trójwymiarowy anamorficzny obraz na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku, zwracając uwagę na wrażliwe i zagrożone gatunki zwierząt. Seria LG Endangered Species Series, która będzie trwała przez cały 2024 r., obejmuje współpracę z Discovery Education i National Wildlife...
Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764