logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Edukacja 2.0 dzięki… SMS-om

  PR 26.08.2015, przeczytano 852 razy

Jednostki oświatowe coraz częściej konkurują ze sobą o uwagę rodziców czy studentów. Wybór przedszkola lub uczelni niejednokrotnie jest podyktowany dostępnością przydatnych informacji i ich odpowiednim przekazaniem, a także jakością obsługi. Wyróżniające się placówki stawiają na komunikację dwukierunkową z grupami zainteresowanymi ich usługami. Ciekawym narzędziem do prowadzenia takiej wymiany wiadomości są SMS-y. Usprawniają one zarządzanie przedszkolem, szkołą i uczelnią, podnosząc poziom satysfakcji zainteresowanych rodziców czy studentów, jednocześnie pozwalając personelowi skupić się na podwyższaniu jakości nauczania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/edukacja-2.0-dzieki-sms-om,25782,artykul.html

SMS w edukacji przedszkolnej

W żłobkach i przedszkolach SMS sprawdza się w wielu sytuacjach. Za pomocą SMS-a możemy np. informować rodziców o zbliżającym się terminie płatności bądź zaległościach w opłatach. Dyrekcja może za pomocą SMS przekazywać także inne powiadomienia, np. o składce na bal maskowy, godzinach wyjazdu i powrotu z wycieczek oraz niezbędnym wyposażeniu dziecka, nadchodzącym „dniu misia” czy o zamknięciu placówki w dni wolne od pracy. SMS sprawdzi się także w nagłych sytuacjach, takich jak awaria ogrzewania czy epidemia w placówce. To także dobre narzędzie do szybkiego przekazywania wszelkich zmian w funkcjonowaniu żłobka czy przedszkola.

SMS przydaje się nie tylko do obsługi osób już korzystających z przedszkola. Może być równie dobrze wykorzystany w procesie naboru dzieci do placówki np. do poinformowania rodziców, że ich pociecha otrzymała miejsce w przedszkolu.

Mam poczucie, że zawsze, bez względu na okoliczności, wiem o wszystkich ważnych sprawach dziejących się w przedszkolu. Jestem pewna, że gdyby wydarzyło się coś  istotnego, dostałabym o tym  informację. To mnie bardzo uspokaja – mówi Aleksandra Kwiatek, mama Mai z przedszkola nr 11 im. Leśnych Ludków w Mikołowie.

SMS idzie do szkoły

Podobnie jak w przypadku edukacji przedszkolnej, dyrekcje szkół podstawowych, gimnazjów i liceów mogą korzystać z powiadomień SMS-owych do rodziców np. o zbliżającej się wywiadówce, imprezach czy wyjazdach integracyjnych. Za pośrednictwem SMS-a mogą oni również otrzymywać inne ważne informacje związane z placówką edukacyjną. Wysyłka masowa SMS-ów może być realizowana z podziałem na klasy, profile klas lub do wszystkich rodziców, których dzieci uczęszczają do danej szkoły. Podobnie stargetować można wysyłki SMS z uczelni wyższej do studentów: danego rocznika, wydziału, czy specjalizacji. Szkoły wyższe często korzystają też z powiadomień SMS w czasie rekrutacji. Automatyzacja procesu pozwala znacznie oszczędzić czas pracownikom administracji.

Wiadomości tekstowych w kontaktach z rodzicami używam z kilku powodów. Po pierwsze: w prosty sposób mogę przypominać im o wydarzeniach w szkole, takich jak wywiadówka, apel czy wycieczka. Oczywiście nie stosuje jedynie wysyłek masowych. Często indywidualnie przesyłam oceny albo informacje o postępach w nauce. Rodzice chcą wiedzieć jak sobie radzi ich dziecko i wiele razy dziękowali mi, za to, że zawsze są na bieżąco – Patrycja Zając, wychowawca III klasy Gimnazjum z Gliwic.

Dlaczego SMS?

SMS to uniwersalne narzędzie, dzięki któremu możemy w szybki sposób przekazać ważne informacje bezpośrednio do zainteresowanych osób. Każdy z nas ma telefon najczęściej zawsze przy sobie, dlatego większość wiadomości wysłanych tą drogą jest otwierana niemal natychmiast po dostarczeniu, a odsetek nieprzeczytanych SMS-ów jest bardzo niewielki. Pod tym względem narzędzie to deklasuje pocztę elektroniczną. Korzyści ze stosowania SMS-ów w edukacji to m.in. lepiej poinformowani rodzice, uczniowie czy studenci, usprawnienie procesów płatności oraz budowanie wizerunku nowoczesnej jednostki.

Czy wdrożenie technologii SMS jest skomplikowane?

Wbrew pozorom wdrażanie SMS-ów w przedszkolu czy na uczelni nie wymaga niezwykłych umiejętności poza standardową obsługą komputera. Wszelkie czynności, takie jak planowanie wysyłek, dystrybucja i odbiór wiadomości, czy zarządzanie swoimi bazami danych, prowadzone są w panelu administracyjnym aplikacji internetowej. Platformy do masowej wysyłki SMS-ów, jak choćby SMSAPI, nie wymagają bezpośredniej integracji z systemem komputerowym firmy. Takie rozwiązanie można z powodzeniem wprowadzić zarówno w niewielkim prywatnym żłobku, jak i w dużej sieci szkół policealnych oraz na największych uczelniach. Ważne, by pamiętać, że w świetle obowiązujących przepisów potrzebujemy zgody osób, do których chcemy wysyłać SMS-y. Taką zgodę można uzyskać w momencie podpisywania umowy lub zbierania danych przez formularz rejestracji na stronie WWW. Musi być on umieszczony w specjalnie odseparowanym od reszty postanowień checkboxie.

Andrzej Ogonowski
Marketing and PR director, SMSAPI.pl

Źródło: SMSAPI.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764