logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Edukacja 2.0 dzięki… SMS-om

  PR 26.08.2015, przeczytano 859 razy

Jednostki oświatowe coraz częściej konkurują ze sobą o uwagę rodziców czy studentów. Wybór przedszkola lub uczelni niejednokrotnie jest podyktowany dostępnością przydatnych informacji i ich odpowiednim przekazaniem, a także jakością obsługi. Wyróżniające się placówki stawiają na komunikację dwukierunkową z grupami zainteresowanymi ich usługami. Ciekawym narzędziem do prowadzenia takiej wymiany wiadomości są SMS-y. Usprawniają one zarządzanie przedszkolem, szkołą i uczelnią, podnosząc poziom satysfakcji zainteresowanych rodziców czy studentów, jednocześnie pozwalając personelowi skupić się na podwyższaniu jakości nauczania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/edukacja-2.0-dzieki-sms-om,25782,artykul.html

SMS w edukacji przedszkolnej

W żłobkach i przedszkolach SMS sprawdza się w wielu sytuacjach. Za pomocą SMS-a możemy np. informować rodziców o zbliżającym się terminie płatności bądź zaległościach w opłatach. Dyrekcja może za pomocą SMS przekazywać także inne powiadomienia, np. o składce na bal maskowy, godzinach wyjazdu i powrotu z wycieczek oraz niezbędnym wyposażeniu dziecka, nadchodzącym „dniu misia” czy o zamknięciu placówki w dni wolne od pracy. SMS sprawdzi się także w nagłych sytuacjach, takich jak awaria ogrzewania czy epidemia w placówce. To także dobre narzędzie do szybkiego przekazywania wszelkich zmian w funkcjonowaniu żłobka czy przedszkola.

SMS przydaje się nie tylko do obsługi osób już korzystających z przedszkola. Może być równie dobrze wykorzystany w procesie naboru dzieci do placówki np. do poinformowania rodziców, że ich pociecha otrzymała miejsce w przedszkolu.

Mam poczucie, że zawsze, bez względu na okoliczności, wiem o wszystkich ważnych sprawach dziejących się w przedszkolu. Jestem pewna, że gdyby wydarzyło się coś  istotnego, dostałabym o tym  informację. To mnie bardzo uspokaja – mówi Aleksandra Kwiatek, mama Mai z przedszkola nr 11 im. Leśnych Ludków w Mikołowie.

SMS idzie do szkoły

Podobnie jak w przypadku edukacji przedszkolnej, dyrekcje szkół podstawowych, gimnazjów i liceów mogą korzystać z powiadomień SMS-owych do rodziców np. o zbliżającej się wywiadówce, imprezach czy wyjazdach integracyjnych. Za pośrednictwem SMS-a mogą oni również otrzymywać inne ważne informacje związane z placówką edukacyjną. Wysyłka masowa SMS-ów może być realizowana z podziałem na klasy, profile klas lub do wszystkich rodziców, których dzieci uczęszczają do danej szkoły. Podobnie stargetować można wysyłki SMS z uczelni wyższej do studentów: danego rocznika, wydziału, czy specjalizacji. Szkoły wyższe często korzystają też z powiadomień SMS w czasie rekrutacji. Automatyzacja procesu pozwala znacznie oszczędzić czas pracownikom administracji.

Wiadomości tekstowych w kontaktach z rodzicami używam z kilku powodów. Po pierwsze: w prosty sposób mogę przypominać im o wydarzeniach w szkole, takich jak wywiadówka, apel czy wycieczka. Oczywiście nie stosuje jedynie wysyłek masowych. Często indywidualnie przesyłam oceny albo informacje o postępach w nauce. Rodzice chcą wiedzieć jak sobie radzi ich dziecko i wiele razy dziękowali mi, za to, że zawsze są na bieżąco – Patrycja Zając, wychowawca III klasy Gimnazjum z Gliwic.

Dlaczego SMS?

SMS to uniwersalne narzędzie, dzięki któremu możemy w szybki sposób przekazać ważne informacje bezpośrednio do zainteresowanych osób. Każdy z nas ma telefon najczęściej zawsze przy sobie, dlatego większość wiadomości wysłanych tą drogą jest otwierana niemal natychmiast po dostarczeniu, a odsetek nieprzeczytanych SMS-ów jest bardzo niewielki. Pod tym względem narzędzie to deklasuje pocztę elektroniczną. Korzyści ze stosowania SMS-ów w edukacji to m.in. lepiej poinformowani rodzice, uczniowie czy studenci, usprawnienie procesów płatności oraz budowanie wizerunku nowoczesnej jednostki.

Czy wdrożenie technologii SMS jest skomplikowane?

Wbrew pozorom wdrażanie SMS-ów w przedszkolu czy na uczelni nie wymaga niezwykłych umiejętności poza standardową obsługą komputera. Wszelkie czynności, takie jak planowanie wysyłek, dystrybucja i odbiór wiadomości, czy zarządzanie swoimi bazami danych, prowadzone są w panelu administracyjnym aplikacji internetowej. Platformy do masowej wysyłki SMS-ów, jak choćby SMSAPI, nie wymagają bezpośredniej integracji z systemem komputerowym firmy. Takie rozwiązanie można z powodzeniem wprowadzić zarówno w niewielkim prywatnym żłobku, jak i w dużej sieci szkół policealnych oraz na największych uczelniach. Ważne, by pamiętać, że w świetle obowiązujących przepisów potrzebujemy zgody osób, do których chcemy wysyłać SMS-y. Taką zgodę można uzyskać w momencie podpisywania umowy lub zbierania danych przez formularz rejestracji na stronie WWW. Musi być on umieszczony w specjalnie odseparowanym od reszty postanowień checkboxie.

Andrzej Ogonowski
Marketing and PR director, SMSAPI.pl

Źródło: SMSAPI.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gigantyczna parówka, strzelająca konfetti, filmy na bilbordach. Tylko w Ameryce?
Amerykanie już to robią. Czy polskie miasta też mogą stać się galeriami sztuki? Olbrzymi hot dog stanął na jednej z najsłynniejszych ulic Nowego Jorku. Wprawia w osłupienie, jak każde tak zaskakujące dzieło sztuki. Sęk w tym, że to nie tylko dzieło sztuki. To także reklama. 
Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
Jeszcze niedawno dość łatwo było ograniczać kontakt dzieci z reklamami: wystarczyło przełączyć kanał lub wyłączyć telewizor. Obecnie, kiedy dzieci coraz częściej i wcześniej stają się odbiorcami treści reklamowych w internecie, na portalach streamingowych i społecznościowych, rodzice mają nad tym coraz mniejszą kontrolę. Jak właściwie wszechobecne reklamy wpływają...
Doświadczenia immersyjne: Artled we współpracy z Panasonic
Włoska firma Artled szybko zdobywa renomę dzięki swoim rewolucyjnym doświadczeniom immersyjnym, opartym na najnowocześniejszej technologii projekcyjnej Panasonic. Specjalizując się w zaawansowanych technologiach wizualnych, Artled tworzy niezwykłe przestrzenie, które przenoszą użytkowników w zupełnie nowy wymiar rzeczywistości.
Promocja gry w grach: wyniki współpracy seegame i Futuresalt
seegame, platforma oferująca rozbudowane opcje reklamowe w obszarze gamingu, we współpracy z developerem Futuresalt przeprowadziła skuteczną kampanię gry Solomon Snow: First Contact na platformie Twitch. Które formaty reklamowe zastosowano i jakie wyniki przyniosły poszczególne elementy kampanii?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764