logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Edukacyjna gra AR w kampanii dzielnicy Wisła

  PR 10.08.2022, przeczytano 228 razy
ilustracjastrzałka

Nadwiślańskie bulwary i plaże tętnią życiem – zarówno mieszkańcy, jak i turyści chętnie spędzają lato nad brzegami Wisły. Nie jest to jednak wyłącznie miejsce spotkań – to również wizytówka i serce Warszawy z bogatą historią. Aby zachęcić odwiedzających do odkrywania jej tajemnic, Dzielnica Wisła w ramach tegorocznej kampanii przygotowała grę w rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki niej, każdy bez względu na wiek, może poznać ciekawostki związane z Wisłą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/edukacyjna-gra-ar-w-kampanii-dzielnicy-wisla,396860,artykul.html

Wisła to od lat unikalne miejsce na mapie Warszawy, które wybierane jest na spotkania z przyjaciółmi, jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu. Poza wartością rekreacyjną i rozrywkową posiada inne walory – piękną i nieodkrytą masowo historię Urzecza, która wciąż widoczna jest w tożsamości nowoczesnej Warszawy. Za jej tworzenie odpowiadamy my wszyscy i to również od nas zależy, w jakim stanie pozostawimy ją kolejnym pokoleniom. Zgodnie z tegorocznym hasłem kampanii reWisła, Dzielnica Wisła prowadzi szereg działań edukacyjnych i informacyjnych podkreślających tę unikalną tożsamość rzeki.

Jednym z nich jest gra opracowana technologią Augmented Reality osadzona na Instagramie. Gra angażuje użytkowników za pomocą stosunkowo prostych pytań do odkrywania interesujących faktów i ciekawostek na temat Dzielnicy Wisła. Specjalne kolaże i narracyjne plansze opowiadają historię wybranego miejsca, na koniec pozostawiając przestrzeń do odpowiedzi na pytania związane z historyczną i współczesną Wisłą.

ilustracjastrzałka

Gra rozpoczyna się na plaży Saska Kępa w punkcie Warszawskiego Plażowego (charakterystyczna budka, gdzie można np.: bezpłatnie wypożyczyć leżak lub zabawki plażowe). Użytkownik po włączeniu odpowiedniego filtra na Instagramie Dzielnicy Wisła skanuje plakat, który aktywuje efekt, zapoznaje się z zaprezentowanym tematem oraz odpowiada na pytanie. Następnie udaje się do kolejnych punktów, takich jak: Warszawski Plażowy na Poniatówce, Warszawski Plażowy na Rusałce, Pawilon Edukacyjny Kamień oraz Warszawski Plażowy na plaży Żoliborz – gdzie czekają na niego kolejne zadania.

Gra to element kampanii edukacyjnej Dzielnica Wisła, realizowanej w tym sezonie pod hasłem reWisła. Jesteśmy przekonani, że wszyscy bywalcy nadwiślańskich brzegów, oprócz rekreacji i wypoczynku powinni znaleźć czas na odkrywanie niezwykłych miejsc z nią związanych i poznawania historii Urzecza. Przecież to nasze dziedzictwo, o które musimy dbać i z którego jesteśmy dumni. Angażująca cyfrowa forma zabawy zainteresuje każdego, kto spędza czas nad rzeką codziennie lub pojawił się w Dzielnicy Wisła pierwszy raz. Cieszmy się rzeką codziennie, odkrywając nadwiślańskie przestrzenie z nieznanej dotąd perspektywy – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły.

Aby wziąć udział w grze, należy odwiedzić 5 punktów Warszawskiego Plażowego i skorzystać z filtrów przypisanych do profilu Dzielnicy Wisła na Instagramie. Udział w grze jest możliwy w dowolnym momencie do końca września. Pierwszych 50 osób, które zaprezentują Plażowym na Żoliborzu poprawne odpowiedzi na wszystkie pytania, w nagrodę otrzymają plakaty z popularnymi wiślanymi grafikami autorstwa Oli Jasionowskiej.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy

um.warszawa.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa kampania marki Calperos
Teva Pharmaceuticals Polska rozpoczęła nową kampanię marki Calperos. Za kreację odpowiada agencja AżTuNagle, za obsługę mediową - Initiative (Mediabrands).
Cybersecurity zyskało wysoki priorytet w wielu firmach. Można to zauważyć w polityce bezpieczeństwa dla sieci wewnętrznej, w wytycznych dotyczących aktualizacji, nowych kampaniach uświadamiających przeciwko phishingowi i polityce użytkowania urządzeń mobilnych.
Zmiany w strukturze Endorfina Events
Systematyczne poszerzanie portfolio klientów oraz dynamiczny rozwój agencji endorfina events zainicjował zmiany strukturalne. W trakcie trzeciego kwartału do dyrektorskiego grona dołączyła Anna Rajewska, jako Client Service Director, a Dagmara Berka-Kochańska awansowała na stanowisko Operations Director. Zespołem kreacji zarządza Agnieszka Widera.
Kampania Garage Sound Masters zakończona sukcesem
24 sierpnia odbył się finał aktywacji Garage Sound Masters 2022, która była częścią kampanii realizowanej przez dentsu Creative dla marki Garage. W konkursie na set DJ-ski lub autorski utwór muzyczny zostało nagrodzonych 36 artystów. Celem akcji było wsparcie początkujących muzyków. W głosowaniu wzięło udział ponad 2 tysiące konsumentów.
T-mobile: Startuje nowa kampania „Planeta Ma Znaczenie”
W ramach nowej inicjatywy „Planeta Ma Znaczenie” operator dołączył do tegorocznej akcji „Sprzątanie świata – Polska” i razem z Fundacją Nasza Ziemia posprzątał dno jeziora Durowskiego, z którego wydobyto aż tonę odpadów! T-Mobile zachęca również do nurkowania w szufladach i wymieniania starych telefonów na nagrody w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764